// چهار شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

رم های جدید جی اسکیل با پشتیبانی از پردازنده های تردریپر معرفی شدند

کمپانی G.Skill، کیت‌های جدید رم خود را مختص پردازنده‌های تردریپر و چیپ‌ست X399 عرضه می‌کند.

کمپانی تایوانی جی اسکیل، کیت‌های رم سری Flare X را با هدف پشتیبانی از پردازنده‌های AMD Threadripper روانه‌ی بازار خواهد کرد. جدا از اینکه پردازنده‌های Threadripper کمپانی ای ام دی چقدر قدرت دارند، ایجاد هماهنگی بین آنها و دیگر قطعات بالارده، امری ایده‌آل به نظر می‌رسد. جی اسکیل با معرفی مجموعه‌ای از رم‌های Flare X DDR4 با سرعت ۳۶۰۰ مگاهرتز و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت، قدم در این راه گذاشته است.

در شرایطی که تمام رم‌ های DDR4 می‌بایست با تمام مادربردها سازگار باشند، اما این امر همیشه به همین سادگی انجام نمی‌پذیرد. ترکیب برخی از قطعات با هم نسبت به سایر اجزا، نتیجه‌ی بهتری خصوصا در اورکلاکینگ در بر خواهد داشت. جی اسکیل این موضوع را به خوبی بررسی کرده و خط تولید رم‌های Flare X خود را با طراحی اختصاصی برای مادربرد و پردازنده‌ ای ام دی گسترش داده است. رم‌های Flare X با پردازنده‌های جدید تردریپر و چیپ‌ست X399 ای ام دی سازگاری کامل دارند.

G.Skill Flare X DDR4 RAM

نخستین کیت از مجموعه‌ی اول جی اسکیل، ۳۲ گیگابایت (۴ رم ۸ گیگابایتی) ظرفیت دارد و با سرعت ۳۶۰۰ مگاهرتز فعالیت می‌کند. تایمینگ این رم‌ها 38-18-18-16 است و به ۱.۳۵ ولت برق نیاز خواهد داشت. این کمپانی، کیت مشابه دیگری را هم با سرعت ۳۴۶۶ مگاهرتز و با همان خصوصیات و همچنین کیت دیگری با سرعت کمتر ۳۲۰۰ مگاهرتز و تایمینگ 34-14-14-14 معرفی کرد.

مجموعه‌ی دوم از ۸ اسلات رم پلتفرم X399 با ظرفیتی معادل ۱۲۸ گیگابایت (۸ رم ۱۶ گیگابایتی) بهره می‌برد. این کیت عظیم هم مانند مجموعه‌ی قبل به ۱.۳۵ ولت برق نیاز دارد و در فرکانسی پایین‌تر یعنی ۲۹۳۳ مگاهرتز با تایمینگ 34-14-14-14 فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر نیست که این کیت‌ها با ایده‌آل گیمرها فاصله‌ی بسیاری دارد؛ اما در عوض برای خشنود ساختن متخصصان و تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان ایجاد شده است. البته که این کیت‌ها نمی‌توانند گیمر ها را در یک سیستم قدرت‌مند راضی کنند. قیمت و تاریخ عرضه‌ی محصولات جدید، هنوز از سوی جی اسکیل اعلام نشده است، اما این عملکرد و ويژگی‌های بالا به احتمال زیاد هزینه‌ی خیلی زیادی در بر خواهد داشت.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده