// سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

واکنش منتقدان به فیلم Annabelle: Creation - آنابل: خلقت

فیلم Annabelle: Creation (آنابل: خلقت) فیلمی دیگر از مجموعه‌ی آنابل است که توانسته امتیاز تقریباً خوب ۶۲ را از سایت متاکریتیک دریافت کند.

فیلم Annabelle: Creation (آنابل: خلقت) دنباله‌ایست بر اولین فیلم فرعی مجموعه‌ The Conjuring یعنی آنابل که به حوادث قبل از آن و خلق شخصیت عروسکی آنابل می‌پردازد. در این تریلر معمایی ترسناک که تنها چند روز از اکران آن می‌گذرد،‌ هنرمندانی چون استفانی سیگمن، تالیثا بیتمن، لولو ویلسون، آنتونی لاپالیا، فیلیپا کولثارد و میراندا اتو ایفای نقش می‌کنند. سایت متاکریتیک با جمع‌بندی ۲۶ نقد برای آنابل: خلقت، به این ساخته‌ی دیوید اف. سندبرگ، امتیاز تقریباً خوب ۶۲ را داده است.

در ادامه خلاصه‌ی داستان این فیلم را می‌خوانیم:

فیلم ترسناک Annabelle: Creation داستان یک عروسک‌ساز و همسرش را روایت می‌کند که سال‌ها پیش دختر خود را از دست داده‌اند. چند سال پس از این اتفاق غم‌ انگیز، یک راهبه به همراه چند دختر یتیم که یتیم‌خانه‌ آن‌ها توقیف و بسته شده است، به خانه این عروسک‌ساز می‌روند. این راهبه و دختران یتیم خیلی زود می‌فهمند که بخشی از اهداف این عروسک‌ساز هستند و او تصمیم دارد که از آن‌ها برای خلق عروسکی به نام آنابل استفاده کند.

آنابل: خلقت

حال به سراغ نظرات منتقدان مطرح درباره‌ی آنابل: خلقت برویم.

ایزاک فلدبرگ | بوستون گلوب

۸۸ از ۱۰۰

اگر تعداد اندکی دژاووی خفیف هزینه‌ایست که طرفداران ژانر وحشت باید برای تماشای این فیلم جریان اصلی که مو به تن آدم سیخ می‌کند بپردازند، باز هم افراد بسیاری برای تماشای این فیلم خواهند آمد و ترسان و راضی بازخواهند گشت.

جاستین لو | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

رویکرد قاطع دیوید اف سندبرگ در این فیلم که نسبت به Conjuring 2 و آنابل نزدیکی بیشتری به لحن و تاکتیک‌های ایجاد ترس روانی مکتب وحشت دارد، موفق می‌شود این فیلم را به اثر تجاری موفقی تبدیل کند.

برایان تالریکو | سایت راجر ایبرت

۷۵ از ۱۰۰

یک فیلم اثرگذار در ژانر وحشت. این فیلم عالی نیست اما بسیار بهتر از چیزی است که همه پیش‌بینی می‌کردند.

کیث واتسون | اسلنت مگزین

۷۵ از ۱۰۰

آنابل: خلقت مانند فیلم قبلی دیوید اف سندبرگ یعنی Lights Out یک داستان ترسناک مربوط به خانه‌های تسخیرشده است که از ترس باستانی ما از تاریکی استفاده می‌کند.

پیتر دیبروج | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

در این فیلم سندبرگ بار دیگر با بازی با نورپردازی، چیدمان و تعلیق، صحنه‌هایی خلق می‌کند که ما مدام در آن‌ها به دنبال پیدا کردن سایه‌ها هستیم تا حرکت‌ها را تشخص دهیم. او صحنه‌هایی با بیشترین میزان تنش را خلق کرده است.

Annabelle: Creation

جیم وجوودا | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

آنابل: خلقت از آن دنباله‌های ترسناک نادری است که نسبت به نسخه‌ی اصلی پیشرفت می‌کند و پروتاگونیست‌های بهتر و پایان کم‌اشکال‌تری دارد.

جیمی ریگتی | ایندی وایر

۶۷ از ۱۰۰

آنابل: خلقت لحظات تکان‌دهنده‌ای را ارائه می‌دهد و موفق می‌شود تصاویر هولناکی را خلق کند. حتی وقتی که حیله‌های کارگردان را از یک کیلومتری تشخیص می‌دهید، باز هم آنابل: خلقت به اهداف ترسناکی که برای خود در نظر گرفته می‌رسد.

کریس ناشاواتی | اینترتینمنت ویکلی

۵۰ از ۱۰۰

آنابل: خلقت فیلم افتضاحی نیست. حداقل نه چندان. مقدمه‌ی امیدوارکننده‌ای دارد و در همان ابتدای کار باعث می‌شود از ترس از جای خود بپرید. اما در نهایت فیلمنامه‌ی کم‌جان به وضوح خود را آشکار می‌کند.

جولیا کوپر | گلوب اند میل (تورنتو)

۳۸ از ۱۰۰

این فیلم به جای اینکه به جزئیاتی مثل ایده‌ها و مؤلفه‌ها تمرکز کند، بر محبوبیت فیلم‌های قبل همین مجموعه تکیه می‌کند، بی اینکه چیزی به آن‌ها اضافه کند. آنابل: خلقت مجموعه‌ایست از درهایی که به آهستگی باز می‌شوند و کلوزآپ‌هایی از از یک عروسک کریه‌المنظر که انگار آرایشش توسط یک هنرمند دیوانه که مثل خودش تسخیرشده در تاریکی صورت گرفته است.

جو دمیانوویچ | نیویورک دیلی نیوز

۳۰ از ۱۰۰

اگر در این تریلر خسته‌کننده درباره‌ی یک عروسک شیطانی مکنده‌ی روح، به دنبال یک ایده‌ی اصیل هستید، با در بسته مواجه خواهید شد.

Annabelle Creation

نظر شما دوستان زومجی درباره‌ی Annabelle: Creation چیست؟


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده