// سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

مرگ بدلکار زن فیلم Deadpool 2

جوی هریس، بدلکار شخصیت دومینو در فیلم ددپول ۲ (Deadpool 2)، در هنگام تصویربرداری یکی از صحنه‌ها دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

در حالی که تصویربرداری قسمت دوم فیلم ددپول (Deadpool) در شهر ونکوور کانادا در حال پیگیری بود، بدلکار سیاهپوستی به نام جوی هریس، در هنگام رانندگی با موتورسیکلت دوکاتی، کنترل خود را از دست داد و وارد یکی از شیشه‌های درب جلویی برج شاو شد که در نهایت، این حادثه به مرگ وی انجامید. هریس در این فیلم، بدلکار شخصیت دومینو بود که نقش وی را زازی بیتز ایفا می‌کند و از آنجا که قرار بود این شخصیت در این صحنه کلاه ایمنی بر سر نداشته باشد، هریس نیز به‌ناچار بدون هیچ حفاظی بر سرش به اجرای این بدلکاری پرداخت.

طبق اعلام ماموران پلیس ونکوور، این اتفاق دقایقی پس از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه به وقوع پیوسته است و در ادامه پرسنل آمبولانس بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند، ولی هریس پیش از انتقال به بیمارستان درگذشت. هریس پیش از وقوع این حادثه، تمام روز شنبه و یکشنبه را به تمرین پرداخته و چند باری نیز این صحنه را اجرا کرده بود که همگی آنها با موفقیت همراه بودند.

deadpool

هریس که اهل بروکلین بود و نخستین تجربه‌ی سینمایی خود را سپری می‌کرد، از حامیان جدی حضور زنان رنگین پوست در مسابقات جاده‌ای به حساب می‌آمد. او همچنین نخستین زن آمریکایی-آفریقایی در تاریخ ایالات متحده بود که مجوز حضور در رقابت‌های موتورسواری حرفه‌ای را در اختیار داشت.

رایان رینولدز، ستاره‌ی فیلم ددپول با انتشار پیامی در توییتر خود، بابت حادثه‌‌ی رخ‌داده این‌چنین به ابراز تاسف پرداخت:

امروز در جریان تصویربرداری ددپول، یکی از دست‌اندرکاران فیلم را به شکل غم‌انگیزی از دست دادیم. ما کاملا دل‌شکسته و بهت‌زده هستیم، اما در این لحظه هیچ چیزی نمی‌تواند اندوه و درد خانواده و عزیزان وی را تشریح کند.

دیوید لیچ، کارگردان فیلم نیز در توییتر خود نوشت:

امروز بابت از دست دادن یکی از اعضای تیم بدلکارانمان عمیقا ناراحتم. من و سایر عوامل فیلم، با هیچ واژه‌ای قادر به بیان احساسمان راجع به این واقعه‌ی غم‌انگیز نیستیم. در این لحظات دشوار دعای ما همراه خانواده، دوستان و عزیزان وی خواهد بود.

deadpool

پس از جان برنکر که در جریان تصویربرداری سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) در اثر سقوط از بالکن دچار جراحت شد و پس از چند روز جان خود را از دست داد، این دومین حادثه در سال جاری است که منجر به مرگ یک بدلکار می‌شود؛ اتفاقی که در ۱۷ سال اخیر در سینما و تلویزیون آمریکا بی‌سابقه بود. این در حالی است که تام کروز نیز چند روز قبل، هنگام تصویربرداری فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ (Mission: Impossible 6) دچار حادثه و با مصدومیت مواجه شد.

بنا به گزارش ددلاین، پیش از این، عوامل فیلم Deadpool 2 از ساعات طولانی تصویربرداری که معمولا به ۱۶ ساعت متوالی می‌رسید و آخر هفته‌ها را نیز شامل می‌شد گلایه داشتند و اینکه این فشار کاری، باعث خستگی و سردرگمی آنها شده است. با این حال یکی از تهیه‌کنندگان فیلم ضمن تکذیب این موارد، ادعا کرده که آنها در شهر ونکوور، در طول هر شبانه‌ روز نهایتا ۱۲ الی ۱۳ ساعت برنامه‌ی تصویربرداری داشتند و تنها سه هفته قبل بود که دو بار، مدت تصویربرداری تا ۱۵ ساعت به طول انجامید.

deadpool

پس از حادثه‌ی مرگ جوی هریس، تصویربرداری کار نیز به سرعت تعطیل شده و هنوز هیچ خبری مبنی بر زمان آغاز دوباره‌ی آن اعلام نشده است. پیش از این، کمپانی فاکس قرن بیستم، تاریخ یکم ژوئن ۲۰۱۸ (۱۱ خرداد ۱۳۹۷) را به عنوان زمان اکران ددپول ۲ (Deadpool 2) معرفی کرده بود؛ اما با توجه به تاخیر به وجود آمده، باید دید آیا تاریخ اکران فیلم نیز دستخوش تغییر خواهد شد یا خیر؟


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده