نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰

بررسی بازی Matterfall از دید سایت های معتبر دنیا

Matterfall جدید‌ترین بازی انحصاری پلی استیشن 4 است که نمره‌های خوبی هم دریافت کرده است. با زومجی و مروری بر نمره‌های بازی همراه باشید.

جدید‌ترین بازی انحصاری PS4 با نام Matterfall امروز منتشر می‌شود. این بازی که توسط استودیو هاوس‌مارک ساخته شده، یک بازی اکشن ساید اسکرولینگ است که در آن مانند بازی‌های شوتر کلاسیک، به طرفین حرکت کرده و دشمنان را از بین ببرید. با اینکه بازی در اصل یک اثر شوتر است، اما المان‌های پلتفرمر هم در آن دیده می‌شوند. برای مثال Avalon Darrow، شخصیت اصلی بازی، قادر به ساخت یک سری سکو است که به لطف آن‌ها می‌تواند در محیط پیشروی کرده یا به قسمت‌های مختلف محیط دسترسی داشته باشد. 

داستان بازی Matterfall در آینده‌ای خیالی روایت می‌شود که موجودات فضایی به زمین حمله کرده و حال شما در نقش شخصیت دارو باید با آن‌ها مبارزه کنید. دارو به یک لباس مخصوص مجهز است و قابلیت‌هایی چون پرش، جاخالی دادن و ساخت پلتفرم را دارد که به آن اشاره کردیم. همچنین در بازی علاوه بر دشمنان معمولی، باید با تعدادی باس نیز مبارزه کنید و در این راه می‌توانید از سلاح‌های مختلف بهره ببرید. Matterfall اولین بار در جریان نمایشگاه بازی‌های پاریس سال ۲۰۱۵ معرفی شد و حال برای پلی استیشن 4 منتشر شده است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Matterfall از دید سایت‌های معتبر دنیا و نمره‌های آن داشته باشیم:

Matterfall

  • سازنده: استودیو هاوس‌مارک
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • سبک: شوتر ساید اسکرولینگ
  • تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد در آمریکا و ۲۵ مرداد در اروپا

Matterfall

گیمزبیت: ۸۰ از ۱۰۰

Matterfall یک بازی شوتر چالش‌برانگیز و خلاقانه است. با اینکه فضای علمی/تخیلی بازی کلیشه‌ای و فاقد ایده‌ای نو است، اما بازی در زمینه گیم‌پلی عملکرد خیلی خوبی دارد و پیدا کردن ایراد و نقطه‌ای منفی برای گیم‌پلی بازی کار سختی است. در کل Matterfall یک بازی شوتر موفق و یکی از انحصاری‌های خوبی کنسول پلی‌استیشن 4 است.

گیم اینفورمر: ۸۰ از ۱۰۰

بازی Matterfall اکشن‌هایی ساده اما جذاب ارائه می‌دهد. به طوریکه در طول تجربه بازی و پس از کشتن دشمنان مختلف آن، حس هیجان و جریان یافتن آدرنالین را احساس خواهید کرد. همچنین قسمت‌های نبرد و شلیک به سمت دشمنان در بازی کیفیت خوبی دارد و حرکت کردن در محیط نیز دست‌کمی از صحنه‌های اکشن ندارد. در کل برای افرادی که به بازی‌های ساده با گرافیک و جلوه‌های بصری عالی علاقه دارند، Matterfall گزینه‌ای عالی است. 

دیستراکتوید: ۷۵ از ۱۰۰

به نظرم استودیو هاوس‌مارک می‌توانست Matterfall را به بازی بهتری از آنچه که هست تبدیل کند. با اینکه حال و هوای کلی بازی شرایط خوبی دارد، اما یک سری موارد از جمله طراحی شخصیت اصلی نتوانستند آنطور که باید من را راضی کنند. البته یک سری از محیط‌های بازی طراحی خوبی دارند. همچنین یکی دیگر از مشکلات Matterfall، این است که همواره این حس را خواهید داشت که در حال تکرار یک سری کار‌هایی هستید که قبلا هم بار‌ها آن‌ها را انجام داده‌اید. اما در مجموع با اینکه Matterfall به اندازه بازی دیگر استودیو هاوس‌مارک یعنی Outland عالی نیست، اما تجربه خوبی به حساب می‌آید.

آی‌جی‌ان: ۷۰ از ۱۰۰

Matterfall حس و حال بازی‌های شوتر سریع و هیجان‌انگیز استودیو هاوس‌مارک را در خود دارد اما مشکلی که بازی با آن رو‌به‌رو است، کمبود محتوا و ناقص بودن است. به طوریکه پس از تمام کردن بخش کمپین بسیار کوتاه بازی، عملا محتوای دیگری که بتوانید از آن لذت ببرید در بازی وجود ندارد. مگر اینکه از تجربه بازی در درجه سختی بالاتر و قرار گرفتن اسم‌تان در جدول رتبه‌بندی لذت ببرید. همچنین طراحی مراحل بازی هم به شکلی نیستند که باعث شوند Matterfall ارزش تکراری داشته باشد و این اصلی‌ترین مشکلی است که بازی با آن رو‌به‌رو است. 

گیم‌اسپات: ۶۰ از ۱۰۰

Matterfall در دقایق اولیه تجربه‌ای سرگرم‌کننده مانند ساخته‌های پیشین استودیو هاوس‌مارک ارائه می‌دهد اما هرگز موفق نمی‌شود این شروع خوب را ادامه بدهد. با اینکه بازی حتی با وجود چنین مشکلاتی باز هم دقایق سرگرم‌کننده‌ای ارائه می‌کند و از طرفی هم جلوه‌های بصری خوبی دارد، اما مشکلات دیگری مانند کوتاه بودن بخش داستانی، کنترل‌های خشک و بدقلق و طولانی‌بودن بارگذاری‌ها، مواردی هستند که به تجربه آن ضربه می‌زنند. 

نمره های Matterfall

نمره های Matterfall


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده