نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰

ساخت فیلم جدید کارگردان «ماجرای نیمروز» لغو شد

در حالی که چندی پیش لاتاری به عنوان فیلم جدید محمد حسین مهدویان معرفی شده بود، امروز اعلام شد که ساخت این فیلم لغو شده است.

ماجرای نیمروز یکی از فیلم‌های موفق چند وقت اخیر سینمای ایران به حساب می‌آید؛ فیلمی که توسط محمد حسین مهدویان ساخته شد و بازیگرانی چون جواد عزتی داشت و اخیرا در جشن حافظ هم برنده جایزه شد. چندی پیش اعلام شد که فیلم بعدی محمد حسین مهدویان، فیلمی با نام لاتاری خواهد بود. با این حال امروز و در جدید‌ترین اخبار، اعلام شده که ساخت این فیلم ایرانی لغو شده است. مهدویان دلیل این تصمیم را فراهم نبودن شرایط ساخت فیلم عنوان کرده است. وی همچنین اعلام کرد که به زودی پروژه دیگری با نام «لاغرها بر می‌گردند» را خواهد ساخت. 

مهدویان در صفحه اینستاگرام شخصی خود در مورد لغو شدن لاتاری گفت:

با همه‌ی تلاش و عشقی که خرج‌اش کردیم، نشد که نشد که نشد. دلایل‌اش طولانی و مفصله. دوست ندارم خیلی مرور کنم‌. به خصوص حالا که ازش گذشتیم تا برسیم به یک راه تازه. نه که حال‌مون گرفته نشده باشه. شد ولی همه‌ی تلاش‌مون رو کردیم که گرفتار یاس نشیم. چه می‌دونم؟! شاید یک روزی که خیلی هم دور نباشه «لاتاری» رو بسازیم‌اش. مطمئنم فیلم جذاب و درجه یکی می‌شه. ولی اون زمان به هر دلیل امروز نیست. حالا..‌. عکس رو ورق بزنید و ببینید که به جای مایوس شدن تصمیم گرفتیم بریم سراغ یه کار دیگه. چه کنیم دیگه. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. تا ببینیم خدا برای ما چی می‌خواد. 

محمد حسین مهدویان

دو فیلم قبلی مهدویان یعنی ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز فیلم‌های موفقی بودند و باید منتظر ماند و دید که فیلم بعدی این کارگردان چه شرایطی خواهد داشت. شما می‌توانید نقد فیلم ماجرای نیمروز را در زومجی بخوانید که خلاصه آن به شرح زیر است:

مهدویان فیلمساز آینده‌داری است. او تکنیک سینما را به خوبی می‌شناسد. تسلط خوبی بر میزانسن دارد و با اعتقادش فیلم‌ می‌سازد. تاریخ را خوب بلد است و با تحقیق سراغ داستان‌های حساس می‌رود. پیش از این نمونه بسیار بدی درباره موضوع مجاهدین خلق در سال گذشته بر پرده سینما رفت (سیانور ساخته بهروز شعیبی) که همه را ناامید کرد. اما مهدویان فرم شخصی خودش را پیدا کرده است و فیلم موفقی ساخته. باید دید اگر تصمیم بگیرد درباره امروز ایران فیلم بسازد سراغ چه موضوعی خواهد رفت و از چه زاویه‌ای به آن نگاه خواهد کرد.  


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده