نویسنده: پیمان مرادی
// دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل MAZEY

در بازی موبایل MAZEY، توانایی خود را در حل کردن پازل‌های دشوار محک بزنید.

بازی‌های پازلی همواره از جایگاه مخصوصی نزد طرفداران بازی‌های موبایلی برخوردار بوده‌اند. یکی از دلایل محبوبیت این سبک بازی‌ها این است که بازیکن را علاوه بر سرگرم کردن، وادار به فکر کردن و تمرکز برای حل یک معما می‌کنند. هر چه از فواید بازی‌های پازلی بگوییم، کم است. از افزایش قدرت تمرکز و توانایی حل مسئله گرفته تا بهبود توانایی ادراک مشکلات و حتی افزایش سطح IQ همگی از مزایای حل کردن پازل به شمار می‌روند. در این مقاله می‌خواهیم بازی آیفون و آیپد MAZEY را معرفی کنیم که بدون شک یکی از جذاب‌ترین بازی‌های پازلی چند وقت اخیر است.

هدف در بازی فکری MAZEY بسیار روشن است. شما در این بازی صاحب یک توپ آبی رنگ هستید که باید آن را از یک باکس با طراحی مارپیچ گونه، خارج کنید. تنها کنترلی که در بازی پازل MAZEY در اختیار شماست، چرخاندن این باکس است. با لمس کردن صفحه‌ی گوشی از چپ و راست، می‌توانید این باکس را در دو جهت یاد شده به چرخش در آورید و شانس خود را برای خارج کردن توپ، امتحان کنید. اما قبل از آن باید مکعب‌های نارجی رنگ درون مارپیچ را جمع آوری کنید تا خروجی باکس پدیدار شود. ولی این کار آن قدر هم ساده نیست، در گوشه کناره‌های این مارپیچ، مثلث‌های قرمز رنگی تعبیه شده‌اند که برخورد با آن‌ها تمام زحماتتان را به باد خواهد داد. در بعضی از مراحل بازی به جای این مثلث‌‌ها، توپ‌های قرمز رنگی وجود دارند که کار را به مراتب سخت‌تر خواهند کرد چرا که با چرخش باکس، این توپ‌ها نیز به حرکت در خواهند آمد که همین امر، اجتناب کردن از برخورد با آن‌ها را دشوار‌تر می‌کند. اما اگر توانستید بدون برخورد با توپ‌ها و مثلث‌های قرمز رنگ، تمام مکعب‌های نارنجی را جمع‌آوری کنید، باز هم برای بدست آوردن هر سه امتیاز ممکن در هر مرحله، راه درازی را در پیش دارید. در هر مرحله سه نقطه‌ی سبز رنگ در بدترین جاهای ممکن مارپیچ تعبیه شده‌اند که جمع‌آوری آن‌ها برای بدست آوردن تمام امتیازات آن مرحله، الزامیست. بازی MAZEY شامل شصت مرحله‌ی دشوار و چالش برانگیز است که تا مدت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

تلاش سازندگان MAZEY بیشتر بر روی طراحی معما‌های درگیرکننده و هر چه بهتر ساخته شدن محیط مارپیچی بازی بوده که به خوبی از پس آن برآمده‌اند

در کنار مراحل درگیرکننده و جذاب بازی MAZEY، موسیقی گوش‌نواز استفاده شده در آن، لذت حل کردن معما‌های MAZEY را دوچندان کرده است. موسیقی MAZEY به خوبی حس معمایی و پیچدگی مارپیچ‌ها را به بازیکن منتقل می‌کند. طراحی محیط بصری بازی نیز به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. بدترین تصمیمی که می‌توان در طراحی گرافیکی بازی‌های پازلی گرفت، شلوغ کردن بی‌مورد محیط بازی است که خوشبختانه MAZEY فاقد چنین مشکلی است و محیط بازی تا جایی که ممکن بوده ساده و بی آلایش طراحی شده است. تلاش سازندگان MAZEY بیشتر بر روی طراحی معما‌های درگیرکننده و هر چه بهتر ساخته شدن محیط مارپیچی بازی بوده که به خوبی از پس آن برآمده‌اند.

بازی MAZEY یک بازی پازلی و فکری است که در همان نگاه اول توجه‌تان را به خود جلب خواهد کرد. وجود مراحل درگیرکننده و چالش برانگیز در کنار سادگی و خلاقیت، تمام ویژگی‌هایی است که می‌توان از یک بازی پازلی خوب انتظار داشت. شما می‌توانید بازی MAZEY را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید و با نصب آن بر روی دستگاه‌های مبتنی بر iOS خود، توانایی‌هایتان را در حل کردن پازل‌های این بازی محک بزنید.

دانلود بازی موبایل MAZEY


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده