// دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

اسپایک لی، مارک زاکربرگ سیاهپوست را به تلویزیون می‌آورد

اسپایک لی به دنبال ساخت سریال آرچر (Archer) با محوریت شخصیتی سیاهپوست در نقش یک نابغه‌ی برنامه نویسی است.

اسپایک لی، کارگردان سرشناس دنیای سینما و تلویزیون، در جدیدترین پروژه‌اش به سراغ ساخت یک سریال کمدی هیجان‌انگیز تحت عنوان آرچر خواهد رفت و چاد سندرز، کارآفرین دنیای فناوری نیز در نقش اصلی این مجموعه حضور خواهد یافت. لی در آرچر با نگاهی جامعه‌شناختی به روایت داستان یک جوان ۲۰ ساله‌ی آمریکایی-آفریقایی می‌پردازد که به عنوان نابغه‌ی برنامه‌نویسی در شهر بروکلین زندگی می‌کند. طبق اعلام رسانه‌های آمریکایی، این شخصیت به نوعی نسخه‌ی سیاهپوست و جوان‌شده‌ی مارک زاکربرگ، موسس شبکه اجتماعی فیسبوک به حساب می‌آید.

چاد سندرز که داستان این مجموعه از زندگی واقعی وی الهام گرفته شده است، فعالیت حرفه‌ای خود را در ابتدا با کار برای شرکت گوگل آغاز کرد و در ادامه به همراه تعدادی از شرکایش، سیستم Dev Bootcamp را به عنوان مدرسه‌ی آموزش برنامه‌نویسی طراحی کرد که در نهایت این مجموعه با مبلغ چندین میلیون دلار، به شرکت آموزشی کاپلان فروخته شد. او اخیرا به همراه تعدادی از همکاران سابق خود در گوگل، شرکت Archer Genius Management را تاسیس کرده که به توسعه‌ی نرم‌افزار، مشاوره در موارد مختلف برنامه‌نویسی و فروش محصولات مختلف می‌پردازد.

spike lee

چاد سندرز علاوه بر بازی در نقش اصلی آرچر، نویسنده و یکی از تهیه‌کنندگان این مجموعه نیز خواهد بود. اسپایک لی هم در کنار تهیه‌کنندگی، قسمت اول سریال را کارگردانی خواهد کرد. لی و سندرز که برای نخستین بار به واسطه‌ی یک دوست خانوادگی مشترک با هم آشنا شده‌اند، هر دو از فارغ التحصیلان کالج مورهاوس به حساب می‌آیند.

«می‌رود که به دست بیاورد» (She's Gotta Have It) آخرین کار تلویزیونی اسپایک لی به حساب می‌آید که فصل اول آن در قالب ۱۰ قسمت از اواخر ماه نوامبر در نتفلیکس عرضه خواهد شد. این فیلمساز ۶۰ ساله که از چهره‌های ساختارشکن و همواره مخالف سینمای آمریکا به حساب می‌آید، با ساخت نسخه‌ی سینمایی She's Gotta Have It در اواسط دهه‌ی هشتاد میلادی، کار خود را به صورت جدی آغاز کرد و در ادامه با فیلم «کار درست را بکن» (Do the Right Thing) به عنوان چهره‌ای جوان به موفقیتی عظیم دست یافت. از دیگر فیلم‌های مطرح لی می‌توان به مالکوم ایکس (Malcolm X)، کلاکرز (Clockers)، ساعت بیست و پنجم (25th Hour) و نفوذی (Inside Man) اشاره کرد.

تصویربرداری سریال Archer در شهرهای نیویورک‌، سیلیکون ولی سانتا کلارا و برلین صورت خواهد گرفت.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده