نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

جاس ویدون شخصیت سایبرگ فیلم Justice League را تغییر داده است

طبق صحبت‌های جو مورتن، بازیگر نقش دکتر سیلاس در فیلم مورد انتظار Justice League، جاس ویدون در صحنه‌های دوباره فیلمبرداری شده این فیلم تا حدی شخصیت سایبرگ را تغییر داده است.

جو مورتن در فیلم ابرقهرمانی و کمیکی Justice League (لیگ عدالت)، نقش پدر و خالق شخصیت سایبرگ، یعنی دکتر سیلاس استون را بر عهده خواهد داشت. وی طی مصاحبه تلفنی خود با سایت IGN بدین موضوع اشاره داشت که جاس ویدون، کارگردان جایگزین‌شده این فیلم، در صحنه‌هایی که دوباره فیلمبرداری کرده است نقش پررنگ‌تری به دکتر سیلاس استون داده و همچنین تغییراتی در لحن و نیز شخصیت سایبرگ اعمال کرده است. مصاحبه سایت IGN را با سیلاس استون در این رابطه می‌خوانیم:  

IGN: آیا شما در صحنه‌هایی که توسط جاس ویدون دوباره فیلمبرداری شده است نیز حضور داشته‌اید یا تنها در همان نسخه زک اسنایدر بوده‌اید و تغییری ایجاد نشده است؟  

جو مورتن: نه، در برخی صحنه‌هایی که از نو فیلمبرداری شدند حضور داشتم.  

IGN: می‌توانید بگویید چه تفاوتی در این صحنه‌ها ایجاد شد؟ آیا لحن و شخصیت‌پردازی بازیگران نیز تغییری کرده است؟

جو مورتن: آن قسمت‌هایی که مربوط به شخصیت دکتر سیلاس استون می‌شد آنچنان زیاد نبود و تغییر چندانی در لحن و شخصیت دکتر سیلاس استون ایجاد نشد. ولی در مورد ری فیشر جوان (بازیگر شخصیت سایبرگ) که نقش ویکتور را ایفا خواهد کرد باید بگویم که تغییراتی در جهت بهبود لحن و شخصیت کلی سایبرگ ایجاد شده است. فکر می‌کنم آن چیزی که در این مورد شنیدم این بود که کمپانی برادران وارنر می‌خواهد به نحوی ساختار فیلم را کمی از فضای تیره‌وتار آن دور ساخته و تِم کلی آن را روشن‌تر و در واقع اُمیدوارانه‌تر سازد. خب دقیقاً نمی‌دانم چطور می‌خواهند این موارد را در فیلم تغییر دهند و دیدگاه جدید را پیاده سازند، ولی این موضوعی است که درباره دوباره فیلمبرداری برخی صحنه‌ها شنیده‌ام و می‌دانم. 

IGN: اگر روزی تصمیم به ساخت فیلم جداگانه سایبرگ گرفته شود، به نظر شما شاهد حضور شخصیت دکتر سیلاس استون در این فیلم خواهیم بود؟

جو مورتن: تا آن جایی که می‌دانم اگر روزی تصمیم به ساخت این فیلم گرفته شود، شخصیت دکتر سیلاس استون قطعاً در آن فیلم حضور خواهد داشت.

Joe-Morton

ویکتور در ابتدا باید خود را بشناسد و با وجود خود به‌عنوان سایبرگ کنار بیاید، بعد از آن می‌تواند از قدرت‌هایی که دارد در جهت اهداف خیرخواهانه‌اش استفاده کند

سایت IGN در ابتدای این مصاحبه از جو مورتن این سؤال را می‌پرسد که آیا وی هم این احساس را دارد که نقش وی در فیلم Justice League به گونه‌ای یادآور نقش دکتر مایلز دایسن، خالق اسکای‌نت، در فیلم Terminator 2: Judgment Day (ترمیناتور ۲: روز داوری - ۱۹۹۱) است که وی این گونه به این سؤال پاسخ می‌دهد:

مطمئناً چنین احساسی به من نیز دست داده است. این احساس به من دست داده است چون دوباره شخصی دانشمند چیزی را از نو می‌سازد که نمی‌توان آن را کاملاً انسان نامید. در مورد شخصیت مایلز دایسن این را بگویم که همیشه شخصیت فرانکشتاین را به خاطرم می‌آورد؛ در واقع فرانکشتاین مدرن و امروزی. همین احساس را نسبت به شخصیت دکتر سیلاس استون نیز دارم.   

IGN: دکتر سیلاس استون با خود چه فکری می‌کند؟ چطور چنین کاری که در قبال ویکتور انجام داده است، ویکتور را نجات خواهد داد؟ سعی می‌کنم به این موضوع فکر نکنم، ولی نمی‌توانم آن کاری را مایلز دایسن در فیلم Terminator 2: Judgment Day انجام داد و منجر به اتفاقات و نتایج پیش‌بینی‌نشده و غیرقابل کنترل شد را از ذهن خود خارج سازم. به نظر در فیلم Justice League این کار بیش‌تر از روی خیرخواهی است، ولی با این حال باز هم حوادثی غیرقابل کنترل و پیش‌بینی‌نشده را ایجاد خواهد کرد.

جو مورتن: فکر می‌کنم حق با شماست. مطمئناً این عمل دکتر سیلاس استون منجر به حوادثی پیش‌بینی‌نشده خواهد شد، ولی در وهله اول آن چیزی که خود را نشان می‌دهد اتفاقی است که بر سر ویکتور می‌آید و البته در نهایت اتفاق خوبی است. برخلاف دیگر اعضای لیگ عدالت، ویکتور هیچ‌گونه نام مستعار و معروفی ندارد. به هیچ طریقی نمی‌تواند شخصیت خود را پنهان ساخته و پشت ماسک زندگی کرده تا از خودش دفاع کند. او بسیار شبیه شخصیت فرانکشتاین (منظور وی مخلوق فرانکشتاین است) است و باز هم می‌گویم که تغییر چهره و پنهان‌شدنی در کار نیست. خب فکر می‌کنم تمام این موارد دست به دست هم می‌دهند تا شخصیت سایبرگ استعاره‌ای از شخصیت جداافتاده و دیگری باشد. خوشحالم که در این فیلم نقش پدر ویکتور را ایفا خواهم کرد و بازیگر این نقش فردی جوان و سیاه‌پوست است. از لحاظ استعاری نیز چنین شخصی جداافتاده در نظر گرفته می‌شود. حتی اگر از موهبتی برخوردار باشید و بتوانید آن را در اختیار جامعه قرار داده و در واقع در جهت کمک به مردم از آن استفاده کنید، باز هم لزوماً جامعه شما را به چشم فردی خیرخواه نخواهد دید. به همین دلیل فکر می‌کنم این همان موضوعی است که ترس‌های ویکتور ریشه در آن دارند. ویکتور در ابتدا باید خود را بشناسد و با وجود خود به‌عنوان سایبرگ کنار بیاید و بعد از آن می‌تواند از قدرت‌هایی که دارد در جهت اهداف خیرخواهانه‌اش استفاده کند.

Justice-League

در فیلم Justice League، هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش زن شگفت‌ انگیز، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمنز (کمیسر گوردن) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد. فیلم Justice League قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما برود.

 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده