نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵

نتفلیکس از سال ۲۰۱۹ حق انتشار برنامه‌ های جدید دیزنی را نخواهد داشت

شبکه نتفلیکس و کمپانی دیزنی برای نگه داشتن و ادامه پخش بعضی فیلم و سریال‌ها مانند سری فیلم Star Wars و فیلم‌های مارول رسما وارد مذاکره شدند.

در روز سه شنبه کمپانی والت دیزنی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد سرویس جدید پخش مستقیم به مصرف کنندگان دیزنی را تا سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کند. راه اندازی این سرویس به این معنی است که دیگر شبکه نتفلیکس به پخش فیلم‌های دیزنی و پیکسار پایان خواهد داد و فیلم‌های این دو کمپانی از لیست پخش او خارج خواهند شد. اما امروز براساس اخبار به دست آمده از Reuters به نظر می‌رسد که شبکه نتفلیکس با کمپانی دیزنی بر سر نگه داشتن و حق و حقوق خود در ادامه پخش فیلم‌های استودیو مارول و لوکاس فیلم بعد از سال ۲۰۱۹ وارد بحث و مذاکره شده است. تد سوراندوس مسئول محتوای شبکه نتفلیکس این اخبار را تایید کرد و اعلام کرد که از دیزنی انتظار می‌رفت که چنین اقداماتی برای سرویس جدید خود انجام دهد. در ادامه سوراندوس اضافه کرد:

به همین دلیل است که ما پنج سال پیش کسب و کار خود را وارد مسیر درست و اصلی کردیم. زیرا پیش‌بینی می‌کردیم که مجوز گرفتن از استودیو‌ها و کمپانی‌ها برای حق انتشار فیلم و سریال‌های آنها ممکن است خیلی کار راحتی نباشد.

فیلم‌هایی که از استودیو مارول تا به این لحظه حق انتشار آنها تا سال ۲۰۱۹ و بعد از آن به شبکه نتفلیکس داده شده به این شرح است: فیلم انتقام جویان: جنگ بینهایت (Avengers: Infinity War)، فیلم مرد مورچه‌ای و واسپ (Ant-Man and the Wasp)، فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)، فیلم انتقام جویان 4 (The Untitled Avengers 4)، قسمت بعدی فیلم مرد عنکبوتی:‌ بازگشت به خانه (Untitled Spider-Man: Homecoming) و همچنین نسخه سوم فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy Vol. 3).

از طرف دیگر هم فیلم‌هایی که از استودیو لوکاس فیلم تا به این لحظه حق انتشار آنها تا سال ۲۰۱۹ و بعد از آن به شبکه نتفلیکس داده شده به این شرح است: فیلم هان سولو (Untitled Han Solo Movie)، قسمت نهم فیلم جنگ ستارگان (Star Wars: Episode IX) و اسپین آف‌های مختلفی که از آن پخش می‌شوند، مانند دو فیلم بوبا فت (Boba Fett) و اوبی-وان (Obi-Wan) که احتمال ساخت و پخش آن خیلی زیاد به نظر می‌رسد.

سرویس جدید مخصوص کمپانی والت دیزنی به طور انحصاری ابتدا در ایالات متحده منتشر می‌شود. این سرویس با هدف سهولت در تماشای لایو اکشن‌ها و انیمیشن‌های کمپانی دیزنی و پیکسار برای مشترکان این شرکت ساخته شده است. همزمان با پخش و انتشار این سرویس، مشترکان می‌توانند لایو اکشن‌هایی مانند داستان اسباب بازی‌ها 4 (Toy Story 4)، دنباله انیمیشن منجمد (Frozen) و شیرشاه (The Lion King) و خیلی فیلم‌های مورد انتظار را در این سرویس به راحتی مشاهده کنند. همچنین دیزنی برای این سرویس پخش مستقیم به مصرف کنندگان خود پول‌های خیلی زیادی برای ساخت فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی محتواهایی مانند فیلم‌های کوتاه خرج کرده و سرمایه‌گذاری‌های خیلی زیادی انجام داده است. علاوه بر تمامی مزیت‌هایی که این سرویس انحصاری دارد، مزیت خیلی خوب دیگری هم که دارد این است که این سرویس دارای یک کتابخانه خیلی گسترده از تمامی برنامه‌هایی که تا به امروز از بخش‌های مختلف دیزنی مانند استودیو پیکسار، Disney Channel، Disney Junior و Disney XD پخش شده را دارا خواهد بود.

با این تغییر استراتژیکی که دیزنی قصد انجام آن را دارد، دیگر از سال ۲۰۱۹ به بعد تمامی قرارداد‌های او و شبکه نتفلیکس به هم خورده و این شبکه حق انتشار هیچ کدام از محتواهای جدید این دو کمپانی را نخواهد داشت.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده