نویسنده: علیرضا قاسمی
// شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱

پیشنهاد ۲۵۰ هزار دلاری HBO به هکر‌ها برای جلوگیری از فاش شدن سریال Game of Thrones

ایمیلی فاش شده، نشان می‌دهد که شبکه‌ی HBO به هکر‌هایی که اخیرا به اطلاعات این شبکه‌ی بزرگ کابلی نفوذ کرده‌اند، پیشنهاد پرداخت ۲۵۰ هزار دلاری کرده است. 

در ابتدای هفته‌ی گذشته، گزارشات منتشر شده، حملات بزرگی را علیه شبکه‌ی HBO نشان می‌داد و هزاران اسناد در معرض خطر قرار داشتند. هکرها نه تنها توانستند که به قسمت‌های پخش نشده‌ی سریال‌هایی مانند Ballers، Room104 و Insecure دست یابند، بلکه به فیلم‌نامه‌ی قسمت‌های بعدی سریال Game of Thrones و اطلاعات شخصی کارکنان شبکه‌ی HBO هم دست یافتند. مشخص نیست که این نفوذ تا چه حد بزرگ بوده است اما هکرها هم تهدید کرده‌اند که در آینده‌ی نزدیک، اطلاعات بیشتری منتشر خواهند کرد. 

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه‌ی HBO در تلاش است تا مانع فاش شدن اطلاعاتش شود. به گزارش Variety، این شبکه‌ با ارسال ایمیلی به هکرها مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به آن‌ها پیشنهاد داده است. در این ایمیل که از سوی هکرها فاش شد، پیشنهاد شده که HBO این مبلغ را از طریق برنامه‌ی «کلاه سفید» پرداخت کند که برای پرداخت دستمزد به متخصصان فناوری اطلاعات جهت پیدا کردن حفره‌های امنیتی این شرکت کاربرد دارد. این پیشنهاد قطعا کمتر از مقدار درخواستی هکرها است، و فاش کردن این ایمیل، نشان از رد پیشنهاد فعلی شبکه‌ی HBO دارد. یک منبع نزدیک به تیم تحقیقاتی اظهار کرده که ارسال ایمیل، تنها یک اقدام برای خرید زمان بوده است تا وخامت اوضاع به دقت بررسی شود. این مشکل زمانی پیش آمده که Time Warner، شرکت مادر HBO، در تلاش است تا با شرکت AT&T ادغام شود، که در صورت وقوع، یکی از بزرگترین رسانه‌های جهان ایجاد خواهد شد. در حالی که این شرکت‌ها به دنبال کسب مجوز قانونی برای این ادغام هستند، این نوع بحران، آخرین چیزی است که آن‌ها می‌خواهند. 

در این لحظه، انگیزه‌ی هکرهای ٰHBO مشخص نیست. همچنین، مشخص نیست که تا چه اندازه‌ای به این شرکت صدمه وارد می‌کنند یا قصد وارد کردن آن را دارند. تمام چیزی که می‌دانیم این است که HBO وضعیت را جدی گرفته است و در تلاش است تا اثرات مخرب این نفوذ را تا حد ممکن کاهش دهد. 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده