// چهار شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

جزئیات فصل سوم سریال American Crime Story با حضور شخصیت جورج بوش

مجموعه‌ی موفق American Crime Story در سومین فصل خود به واقعه‌ی طوفان کاترینا در آگوست سال ۲۰۰۵ و حوادث پس از آن که به زیر سوال رفتن دولت وقت آمریکا انجامید خواهد پرداخت.

فصل سوم سریال داستان جنایی آمریکایی (American Crime Story) تحت عنوان کاترینا (Katrina) با داستانی متفاوت و گروه بازیگرانی دگرگون شده به مرحله‌ی تولید خواهد رسید. با این حال در این فصل نیز سارا پلسون همچنان به عنوان بازیگر اصلی به ایفای نقش خواهد پرداخت. اسکات رادین که پیش از این حقوق کتاب پنج روز در مموریال (Five Days at Memorial) نوشته‌ی شری فینک را به عنوان منبع الهام داستان جنایی آمریکایی: کاترینا (American Crime Story: Katrina) خریداری کرده بود، تهیه کنندگی این فصل را به همراه رایان مورفی، برد سیمپسون و نینا جیکوبسون بر عهده خواهد داشت.

American Crime Story

دکتر پو به همراه تعدادی از پرستاران بیش از ۲۰ نفر از بیماران ناعلاجی را که امیدی به نجات آنها نبود، با تزریق مورفین به سمت مرگ آسان هدایت کردند

بخش اول کتاب پنج روز در مموریال (Five Days at Memorial) به روایت واقعه‌ی طوفان کاترینا در آگوست سال ۲۰۰۵ و چگونگی درمان حادثه دیدگان در مرکز درمانی مموریال در نیواورلئان می‌پردازد. تا مدت ۵ روز پس از وقوع طوفان، بخش عمده‌ای از تجهیزات پزشکی بیمارستان در اثر این حادثه از بین رفته و ژنراتورهای پشتیبان و سیستم تهویه سیستم فاضلاب نیز از کار افتاده بودند و در این شرایط، هزاران نفر شامل پزشکان، پرستاران و بیماران در این مکان با حداقل امکانات گیر افتاده بودند. در حالی که تعدادی زیادی از بیماران در انتظار انتقال خود با هلیکوپتر یا قایق به مکانی مناسب‌تر بودند، دکتر پو به همراه تعدادی از پرستاران، با توجه وضعیت بیماران دست به اولویت‌بندی (Triage) آنها زده و تعدادی را در ابتدا و تعدادی دیگر را در انتهای لیست نجات قرار دادند. آنها همچنین بیش از ۲۰ نفر از بیماران ناعلاجی را که امیدی به نجات آنها نبود، با تزریق مورفین به سمت مرگ آسان (اتانازی) هدایت کردند.

شری فینک در بخش دوم کتاب به بازخوردهای قانونی و سیاسی ماجرای طوفان کاترینا و به ویژه تصمیمات مسئولان بیمارستان درباره‌ی پذیرش مرگ چند تن از بیماران این مرکز می‌پردازد. در جریان این اتفاقات ۴۵ نفر جان خود را از دست دادند که از میان آنها مرگ ۲۳ نفر به علت غلظت بالای مورفین و سایر داروهای آرام‌بخش در خونشان گزارش شد. بخش عمده‌ای از کتاب، روی بررسی اقدامات دکتر آنا پو و دو تن از پرستاران بخش مراقبت های ویژه، شری لندری و لوری بودو متمرکز است که در نهایت پس از محاکمه به قتل از نوع دوم متهم شدند. این حادثه در ادامه دولت جورج بوش را به دلیل ضعف در کمک رسانی و عدم آمادگی برای مقابله با حوادث غیر قابل پیش بینی زیر تیغ انتقادات برد.American Crime Story

مقابل اورژانس بیمارستان مموریال پس از طوفان در مقایسه با یک روز معمولی

فینک که پیش از این تجربه‌ی حضور به عنوان پزشک در وضعیت‌هایی اضطراری همچون جنگ را دارد، پنج روز در مموریال (Five Days at Memorial) را ابتدا در سال ۲۰۰۹ و همزمان با چهارمین سالگرد طوفان کاترینا در قالب مقاله‌ای در نیویورک تایمز به چاپ رساند و در ادامه، این اثر را تا حد یک کتاب گسترش داد. او که تجربه‌ی سال‌ها خبرنگاری را هم در سوابق خود دارد، برای این اثر بیش از ۵۰۰ مصاحبه را با ۱۴۰ نفر شامل افراد شاغل در بیمارستان مموریال، مدیریت بیمارستان، خانواده‌ی بیماران و مقامات مختلف ترتیب داده و در این میان به سراغ دکتر آنا پو هم رفت که وی به توصیه‌ی وکیل خود، حاضر به مصاحبه نشد.

از بازیگران اصلی این فصل از سریال می‌توان به سارا پلسون در نقش دکتر آنا پو، آنت بنینگ در نقش کاتلین بلانکو، فرماندار اسبق لوئیزیانا، متیو برودریک در نقش مایکل دی. براون، سرپرست سابق آژانس مدیریت حوادث اظطراری آمریکا و دنیس کواید در نقش جورج دابلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد.

American Crime Story

داستان فصل دوم این مجموعه درباره‌ی قتل جانی ورساچه، طراح مد و لباس سرشناس ایتالیایی و داستان فصل چهارم نیز درباره‌ی ماجرای رسوایی اخلاقی بیلی کلینتون خواهد بود

در ابتدا کاترینا (Katrina) برای تولید به عنوان دومین فصل از مجموعه‌ی داستان جنایی آمریکایی (American Crime Story) برنامه ریزی شده بود ولی در ادامه، داستان ورساچه (Versace) با موضوع قتل جانی ورساچه، طراح مد و لباس سرشناس ایتالیایی و مالک شرکت بزرگ ورساچه، جایگزین این فصل شد. از سرشناس‌ترین بازیگران این فصل می‌توان پنه لوپه کروز در نقش دوناتلا ورساچه و ادگار رامیرز در نقش جانی ورساچه نام برد.

ماجرای رسوایی اخلاقی بیلی کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا و مونیکا لوینسکی، کارآموز جوان کاخ سفید موضوع فصل چهارم داستان جنایی آمریکایی (American Crime Story) خواهد بود که بر اساس کتاب توطئه‌ای عظیم (A Vast Conspiracy) نوشته‌ی جفری توبین ساخته خواهد شد.

سریال داستان جنایی آمریکایی (American Crime Story)، یک مجموعه‌ی آنتولوژی است که به بررسی جنایت‌هایی واقعی می‌پردازد که در تاریخ آمریکا جنجال‌ساز شدند. فصل اول این سریال تحت عنوان مردم علیه او.جی. سیمپسون (The People v. O. J. Simpson: American Crime Story) که این اثر نیز بر اساس کتاب دیگری از جفری توبین با نام دویدن برای زندگیش: مردم علیه او.جی. سیمپسون (The Run of His Life: The People v. O.J. Simpson) ساخته شده بود، به داستان محاکمه‌ی ورزشکار و بازیگر مشهور آمریکایی او.جی. سیمپسون می‌پرداخت که متهم به قتل همسرش نیکول سیمپسون و مردی به نام ران گلدمن بود. این سریال پس از پخش از شبکه‌ FX ضمن جلب نظر مثبت منتقدان و بینندگان، برنده‌ی ۹ جایزه‌ی امی از جمله بهترین مینی سریال و برنده‌ی ۲ جایزه‌ی گلدن گلوب شامل بهترین مینی سریال و بهترین بازیگر زن مینی سریال برای سارا پلسون شد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده