// پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵

رئیس جدید آکادمی اسکار معرفی شد

جان بیلی، فیلمبردار کهنه‌کار سینما، به عنوان رئیس جدید آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک، جایگزین شریل بون آیزاکس شد.

طی آخرین جلسه‌ی هیات مدیره‌ی آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک که در روز سه‌شنبه، هشتم آگوست برگزار شد، جان بیلی، فیلمبردار کهنه‌کار سینما در رقابت با لورا درن برای تصدی ریاست آکادمی، گوی سبقت را از این بازیگر سرشناس ربود و در عین شگفتی، به عنوان سی و ششمین رئیس تاریخ این سازمان غیر دولتی انتخاب شد.

جان بیلی ۷۴ ساله که کار فیلمبرداری را از اواخر دهه‌ی ۶۰ و با حضور در فیلم‌های تلویزیونی و آثار مستند آغاز کرده و در ادامه وارد سینما شده است، تا به امروز مدیریت فیلمبرداری ۸۴ اثر در زمینه‌های مختلف را بر عهده داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فیلم‌های روز گراندهاگ (Groundhog Day)، مردم معمولی (Ordinary People) و ژیگولوی آمریکایی (American Gigolo) اشاره کرد. او در این مدت چهار فیلم سینمایی را نیز کارگردانی کرده که در میان آنها، ماه چین (China Moon) مطرح‌تر از بقیه است. بیلی با اینکه تا به امروز هیچ‌گاه نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار نشده، اما مدت ۱۴ سال است که به عنوان نماینده‌ی فیلمبرداران در هیات مدیره‌ی آکادمی حضور دارد و در سال ۲۰۱۵ نیز اسکار افتخاری یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده است.

John Bailey

پیش از این شریل بون آیزاکس که خانمی سیاهپوست بود، ریاست آکادمی علوم و هنر را بر عهده داشت و سه سال پیاپی نیز با نظر اعضای هیات مدیره در جایگاه خود ابقا شد؛ ولی از آنجا که طبق مقررات، هیچ فردی نمی‌تواند بیش از چهار سال پشت سر هم به عنوان رئیس آکادمی اسکار باقی بماند، وی در نهایت جای خود را به فرد دیگری داد.

بسیاری از اعضای آکادمی امیدوار بودند که یک خانم یا حداقل یک فرد رنگین پوست به عنوان رئیس بعدی آکادمی اسکار انتخاب شود که البته در نهایت این امر محقق نشد. زمانی که آیزاکس در سال ۲۰۱۳ به عنوان رئیس جدید آکادمی انتخاب شد، وی اولین فرد رنگین پوست و سومین زنی لقب گرفت که در تاریخ آکادمی، به چنین جایگاهی دست یافته است.

Cheryl Boone Isaacs

شریل بون آیزاکس در طول چهار سال ریاست خود دست به اصلاحاتی اساسی زد و با دعوت از هنرمندان سراسر جهان، خصوصا رنگین پوستان، برای عضویت در آکادمی و کنار گذاشتن برخی از اعضای سنتی این سازمان، تغییرات گسترده‌ای را در سیستم انتخاب برترین‌های اسکار ایجاد کرد. در دوران ریاست آیزاکس بود که دو فیلم دوازده سال بردگی (12Years a Slave) و مهتاب (Moonlight) به کارگردانی دو فیلمساز سیاه‌پوست سینما، استیو مک‌کوئین و بری جنکینز، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم شدند.

پیش از آغاز انتخابات، از لورا درن که چند سالی است به عنوان نماینده‌ی بازیگران در بین اعضای هیات مدیره حضور دارد، به عنوان شانس اول ریاست آکادمی نام برده می‌شد. حتی بسیاری بر این باور بودند که با توجه به رابطه‌ی نزدیک درن با داون هادسون، مدیر اجرایی آکادمی و بنا به اعتباری که وی در سال‌های اخیر بین اعضای هیات مدیره به دست آورده، او به صورت قطعی به عنوان رئیس جدید آکادمی انتخاب خواهد شد.

Laura Dern

جان بیلی پس از انتخابش به عنوان ریاست آکادمی اسکار، تکمیل پروژه‌ی موزه‌ی آکادمی را در صدر برنامه‌هایش عنوان کرد و اطمینان داد که تا پایان سال ۲۰۲۰، تعداد زنان و اقلیت‌های نژادی در بین اعضای آکادمی افزایش خواهد یافت.  

در ادامه‌ی انتخابات آکادمی، لوئیس بورول، چهره‌پرداز برنده‌ی جایزه‌ی اسکار (Braveheart)، به عنوان معاون اول و مسئول کمیته‌ی جوایز و رویدادها و مایکل ترونیک، تدوینگر، به عنوان مسئول کمیته‌ی میراث و تاریخ انتخاب شدند. کاتلین کندی (رئیس کمپانی لوکاس فیلم) به عنوان مسئول کمیته‌ی موزه، جیم جیانوپولوس به عنوان مسئول کمیته‌ی خزانه‌داری، دیوید رابین به عنوان مسئول کمیته‌ی عضویت و نانسی آتلی به عنوان مسئول کمیته‌ی تعلیم و تربیت نیز در جایگاه خود ابقا شدند.

این انتخابات با حضور ۵۴ نفر از اعضای هیات مدیره‌ی آکادمی برگزار شد که چهره‌های سرشناسی همچون استیون اسپیلبرگ، ووپی گلدبرگ، کاتلین کندی، مایکل مان و تام هنکس نیز بین آنها حضور داشتند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده