نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹

احتمال ساخت سریالی بر اساس بزرگ‌ ترین شخصیت منفی سری Star Trek

بااینکه روز‌به‌روز به زمان پخش سریال Star Trek: Discovery نزدیک‌تر می‌شویم، اما به نظر می‌رسد که سریال علمی تخیلی دیگری هم از این سری با محوریت Khan در حال توسعه است.

براساس گزارشات و اخبار به دست آمده، به نظر می‌رسد علاوه بر سریال Star Trek: Discovery، سریال دیگری هم به مراحل تولید و توسعه خود نزدیک می‌شود. نیکولاس مایر کارگردان فیلم Star Trek VI: The Undiscovered Country و Star Trek II: The Wrath of Khan اعلام کرده که در حال ساخت سریالی با محوریت شخصیت خان، بزرگترین شخصیت منفی تاریخ استار ترک، است. 

بعد از اینکه فیلم Star Trek: The Motion Picture به خاطر عملکرد پایین دچار بحران‌های مالی شد، مایر در سال ۱۹۸۲ به دنیای استار ترک پیوست و کارگردانی قسمت بعد یعنی فیلم خشم خان را برعهده گرفت. مایر تصمیم دارد سریالی بسازد که یکی از منفورترین شخصیت‌ها به نام خان نونین سینگ که اولین بار در سریال Star Trek: The Original Series و در قسمت بذر فضایی (Space Seed) ظاهر شد به تصویر بکشد. بعد از اینکه خان و افرادش به سفینه Enterprise حمله کردند و قصد تصرف آن را داشتند، به سیاره Ceti Alpha V تبعید شدند تا درآنجا جامعه جدیدی را ایجاد و اداره آن را آغاز کنند. بلافاصله بعد از ورود آنها، سیاره مجاور و همسایه آنها منفجر شد و Ceti Alpha V به بیابانی بی آب و علف و بی روح تبدیل کرد. ۱۵ سال بعد از ورود آنها و در فیلم The Wrath of Khan ما خشم خان را می‌بینیم که به دنبال راهی برای انتقام از کرک و خدمه سیاره Enterprise است.

به نظر می‌رسد که احتمالا ما به طور دقیق‌تری از اتفاقاتی که در زمان تبعید افتاد باخبر شویم. براساس گزارشات مجله Geek Exchange، مایر قرار است سریال محدودی بسازد که شکاف و وقفه‌ای که بین قسمت بذر فضالی و فیلم Star Trek II: The Wrath of Khan افتاد را پوشش دهد و اینکه چطور خان و پیروانش در آن سیاره ویران و بیابانی برای زنده ماندن تلاش می‌کنند به تصویر بکشد. اگر این خبر درست باشد، ممکن است این سریال استار ترک همان پروژه‌ی مرموزی باشد که قبلا مایر به آن اشاره کرده بود و اعلام کرده بود که دارد روی آن کار می‌کند.

Star Trek: Khan

زمان خیلی زیادی است که مایر به عنوان یکی از نیرو‌های خیلی خلاق و عالی در تاریخ استار ترک شناخته شده است. نه تنها او فیلم The Undiscovered Country و The Wrath of Khan را کارگردانی کرده است بلکه در فیلم Star Trek IV: The Voyage Home به کارگردانی لئونارد نیموی هم نقش دستیار نویسنده را برعهده داشت. همچنین برایان فولی برای سریال Star Trek: Discovery از مایر دعوت به همکاری کرده تا آنها را در ساخت این کار تلویزیونی کمک کند. 

سریال جدید مایر لازم است تنها یک طرح فیلمنامه‌ای داشته باشد و آن هم نابودی سیاره است و به جز خود خان بیشتر شخصیت‌هایی که در این داستان وجود دارند غالبا ناشناس هستند. همچنین بازیگر شخصیت خان هم طبیعتا باید تعویض شود زیرا بازیگر اصلی این شخصیت که در سریال اصلی هم بازی کرده است، یعنی ریکاردو مونتلبان در سال ۲۰۰۹ از دنیا رفت و خیلی بعید است که بندیکت کامبربچ که همین شخصیت را در فیلم Star Trek ایفا کرده قرار باشد در این سریال هم این نقش را ایفا کند.

به نظر می‌رسد شبکه CBS تمایل زیادی به کندوکاو گذشته‌ی استار ترک برای پیدا کردن موضوعی برای داستان‌سرایی دارد. خود سریال Discovery مربوط به اتفاقات ۱۰ سال قبل از شروع ماجراجویی‌های اسپاک و کرک است و ارتباطات خوب شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد. نقطه قوت این سریال همانند سریال The Next Generation و Deep Space Nine این است که همواره داستان و دنیای آن رو به جلو پیش می‌رود. به نظر می‌رسد شبکه تصور می‌کند که پر کردن شکاف‌های مختلف داستانی همانند سریال جدیدی که مایر قصد ساخت آن را دارد استراتژی خوب و موفقی خواهد بود اما خیلی از داستان‌هایی که در تاریخچه استار ترک وجود دارد کاملا با این مفهوم تناقض دارد. اگرچه اگر کسی بتواند این استراتژی را عملی کند و به موفقیت برساند، آن یک نفر قطعا نیکولاس مایر است.

در این میان یادآوری می‌کنیم که سریال Star Trek: Discovery برای پخش در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲ مهر ۱۳۹۶) در شبکه CBS برنامه ریزی شده است.

نظر شما چیست؟‌به نظر شما سریال موفقی خواهد بود؟ نیکولاس مایر می‌تواند این استراتژی شبکه را عملی سازد؟


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده