// یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه Changeover

انیمیشن کوتاه Changeover، اثری ایرانی است که به صورت نمادین موضوع تغییر و وفق دادن را بررسی می‌کند. با معرفی این انیمیشن همراه باشید.

تغییر شکل‌ها دلایل متفاوتی دارد، اما یکی از معمول‌ترین نوع آن تغییرات شخصیتی است. در این نوع تغییر شخص ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را که وجه تمایزش با دیگران محسوب می‌شود به دلایل مختلفی اعم از کاری، احساسی و اجتماعی به موارد مقبول در نزد دیگران تبدیل می‌کنند یا به اصطلاح خود را با شرایط وفق می‌دهد. با این وجود که گاهی این تغییرات اجتناب‌ناپذیر است، اما نهایتا به فراموش شدن هویت فردی و فراموشی نفس منجر می‌شود. انیمیشن کوتاه Changeover تغییر شخصیتی از نوع احساسی را به تصویر می‌کشد.

انیمیشن با افتادن یک توپ بدمینتون روی زمین در گوشه زمین بازی آغاز می‌شود. کسی برای برداشتن توپ نمی‌آید و پس از چند ثانیه پرنده‌ای در کنار آن می‌نشیند. پرنده که در مورد توپ کنجکاو است، آن را بررسی می‌کند. این کنجکاوی پرنده نهایتا به گرایش احساسی و ایجاد حس علاقه او به توپ ختم می‌شود. پرنده برای جلب نظر توپ از تمام توانایی‌هایش استفاده می‌کند. تلاش‌های پرنده تا جایی ادامه دارد که ...

انیمیشن کوتاه Changeover

مهدی علی‌بیگی فعالیت هنری‌اش را با کاریکاتور و کمیک استریپ آغاز کرده است

مهدی علی‌بیگی، از هنر‌مندان با‌سابقه و خلاق، در انیمیشن کوتاه Changeover به عنوان کار‌گردان، انیماتور و نویسنده حضور داشته است. وی سال‌ها فعالیت‌ هنری‌اش را در عرصه کاریکاتور و کمیک استریپ آغاز کرده و به‌واسطه آثار زیبا و بی‌نظیرش جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی از جمله دو سالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران دریافت کرده است. سال ۲۰۱۱ مصادف بود با اولین تجربه مهدی علی‌بیگی در حوزه انیمیشن کوتاه با اثر Evolution. انیمیشن‌های مهدی علی‌بیگی از سبک هنری خاص و منحصر‌به‌فرد وی که پیش از این در کاریکاتور‌ها و کمیک استریپ‌هایش به نمایش در آمده‌اند، پیروی می‌کند و به سبب همین ویژگی در جشنواره‌های داخلی و خارجی پذیرفته و مفتخر به دریافت جایزه شده است. انیمیشن کوتاه 8 جدید‌ترین اثر مهدی علی‌بیگی بوده که بر‌اساس علی کریمی ساخته شده است. همچنین وی در تیم تولید یک بازی موبایل به نام «هردنبیل» حضور داشته که در سال جاری منتشر خواهد شد.

انیمیشن کوتاه Changeover

همانطور که اشاره شد، انیمیشن کوتاه Changeover اثری سمبلیک و نمادین است و این ویژگی باعث شده که فارغ از تفاوت‌های نژادی و زبانی میان بینندگان، تمامی مخاطبین از انیمیشن لذت برده و با آن همزاد‌پنداری داشته باشند. این انیمیشن از طراحی دو بعدی که با دست کشیده‌ شده و به صورت دیجیتالی رنگ‌آمیزی شده‌، بهره می‌برد. این تکنیک باعث شده است که انیمیشن کوتاه Changeover در عین سادگی، زیبا و چشم‌نواز به نظر آید. پرنده تنها شخصیت اثر است و در تمام طول انیمیشن به جز سکانس آغازین و سکانس پایانی تمرکز روی او است. ویژگی‌های ظاهری این شخصیت کاملا در داستان تاثیر‌گذار هستند. تک لوکیشن اثر جزئیات و المان‌های اندکی دارد، با این حال به خوبی یک زمین بازی عادی را تداعی می‌کند. همین حداقل عناصر موجود باعث شده است که از طرفی تمرکز سازنده بر روی پرنده افزایش یابد و از طرف دیگر تمام توجه مخاطب به پرنده جلب شود. 

انیمیشن کوتاه Changeover

موسیقی انیمیشن کوتاه Changeover کم‌تعداد اما زیبا هستند

تنها شخصیت انیمیشن که یک پرنده است در برخی از سکانس‌ها حس‌های مختلف از جمله ترس و عصبانیت را با تغییر در حالت چشم‌ها به نمایش می‌گذارد. در بخش جلو‌ه‌های صوتی صدا‌هایی نظیر آواز پرندگان، بر‌خورد توپ با زمین و صدای حال از پر و بال زدن پرنده به گوش می‌رسد. هانی رجبی در کنار جلوه‌های صوتی، مسئول ساخت موسیقی اثر نیز بوده است. دو موسیقی برای انیمیشن کوتاه Changeover ساخته شده است که در هر دو آن‌ها صدای گیتار خود‌نمایی کرده و گوش مخاطب را نوازش می‌کند. از یک انیمیشن کوتاه دو دقیقه‌ای که در اوقات فراغت تیم تولید هشت نفره‌اش و در مدت چهار ماه ساخته شده است، نمی‌توان انتظار داستانی پیچیده و چند لایه داشت. در عوض خلاقیت هنر‌مندانی که پشتیبانی کمپانی‌های بزرگ را در اختیار ندارند، در خلاقیت و نمایش داستانی با معنی و مفهوم بروز پیدا می‌کند که خوش‌بختانه انیمیشن کوتاه Changeover در هر دوی آن‌ها عالی عمل کرده است.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

تغییر در مراحل مختلف زندگی به سراغ فرد می‌آید و شخص خواسته یا نا‌خواسته به آن تن می‌دهد. تغییرات مثبت بدون شک امری پسندیده است که در مقبولیت اجتماعی تاثیر‌گذار هستند، اما تغییر تا جایی جایز است که فرد هویت خود را فراموش نکرده و به فرد کاملا متفاوتی تبدیل نشود. دو‌گانگی شخصیتی و سر‌خوردگی عاقبت افرادی است که برای رسیدن به هدف، خود را نابود کرده و هویت فرد دیگری را با ویژگی‌هایی که دیگران برای او بر‌گزیده‌اند جایگزین می‌کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده