نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

جوآن لی در سن 93 سالگی درگذشت

جوآن لی، همسر استن لی، نویسنده‌ی معروف و افسانه‌ای کتاب‌های کمیک، در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

همسر نویسنده‌ی قدیمی، محبوب و می‌توان گفت افسانه‌ای دنیای کمیک، در سن ۹۳ سالگی درگذشت. مارول اینترتیمنت در بیانیه‌ای رسمی این ضایعه را به خانواده‌ی لی تسلیت گفت:

از شنیدن خبر از دست دادن جوآن لی بسیار ناراحت و غمگین هستیم. عضوی از خانواده‌ی مارول را از دست داده‌ایم؛ در این شرایط سخت برای استن لی و دخترش، جوآن سلیا، دعا می‌کنیم و بهترین‌ها را خواستاریم.

استن لی و جوآن لی دارای دو فرزند بودند، جوآن سلیا که متولد سال ۱۹۵۰ است و جان که در سال ۱۹۵۳ به دنیا آمد اما تنها سه روز بعد از تولدش جان خود را از دست داد.     

سخنگوی خانواده‌ی استن لی در رابطه با این ضایعه به هالیوود ریپورتر چنین گفت:

خبر ناراحت‌کننده‌ی درگذشت جوآن لی را تأیید می‌کنم؛ وی در کمال آرامش و در جمع اعضای خانواده‌اش چشم از این دنیا فروبست. خانواده‌ی وی برای سوگواری این ضایعه نیازمند اندکی تنهایی هستند، لطفاً به حریم خصوصی آن‌ها در این زمان سخت و دشوار احترام بگذارید.  

طبق گزارشات، در اوایل این هفته بود که وی دچار سکته‌ی قلبی شد. جوآن و استن در ۵ دسامبر سال ۱۹۴۷ با یک‌دیگر ازدواج کردند و این ازدواج تا روز سه‌شنبه‌ی این هفته دوام داشت. استن لی همواره به این موضوع اشاره داشت که همسرش در نگارش کمیک‌بوک‌های مجموعه‌ی The Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) به وی کمک کرده است و صحبت‌های وی بود که به استن انگیزه‌ی نوشتن را داد؛ استن لی پیش از نگارش کمیک‌بوک چهار شگفت‌انگیز، قصد جدایی از دنیای کمیک را داشت. جوآن و استن لی در صحنه‌ای کوتاه و به صورت افتخاری در آخرین فیلم مجموعه‌ی مردان ایکس، X-Men: Apocalypse (مردان ایکس: آخرالزمان) حضور داشتند. جوآن لی در انیمیشن تلویزیونی مرد عنکبوتی که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ پخش شد، صداپیشگی شخصیت مادام وِب را بر عهده داشت. وی در انیمیشن تلویزیونی چهار شگفت‌انگیز هم که در سال ۱۹۹۴ بر روی آنتن رفت، صداپیشگی شخصیت‌ خانم فوربز را بر عهده داشت. جوآن لی همچنین در دو مستندی که اخیراً از زندگی استن لی با نام‌های With Great Power: The Stan Lee Story و Stan Lee’s Mutants, Monsters & Marvels ساخته شد، حضور داشت.

Stan-Lee

جوآن لی نویسنده نیز بود و در سال ۱۹۸۷ کتابی با عنوان The Pleasure Palace را منتشر کرد.

گفتنی است استن لی نویسنده، ویراستار و منتشر کننده‌ی کتاب‌های کمیک است؛ از آثار معروف وی می‌توان به مرد عنکبوتی، مرد آهنی، هالک، مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز اشاره کرد. استن لی معمولاً نقش بسیار کوتاهی را هم در فیلم‌های ساخته شده بر اساس این کمیک‌ها ایفا می‌کند.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده