// پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

تکنیک های کارگردانی هنری، گزارش زومجی کنفرانس طراح هنری یوبی‌سافت در TGC 2017

با گزارش زومجی از کنفرانس هانی ابو غزاله، کارگردان هنری، درباره‌ی تکنیک‌های کارگردانی هنری و طراحی هنری در TGC 2017 همراه باشید.

امروز در جریان همایش TGC که در تهران در حال برگزاری است آقای هانی ابو غزاله (Hani Abu-Ghazaleh)، کارگردان هنری، در یکی از جلسات حضور پیدا کرد و توانستیم گزارشی از گفته‌های وی تهیه کنیم. ابو غزاله با معرفی خود، کنفرانس را شروع کرد و گفت که بیش از ۱۷ سال است که در رشته بازیسازی فعالیت داشته و پس از فعالیت‌های خود در بهترین استودیو‌های آمریکایی به خاورمیانه آمده تا بتواند در استودیو Ubisoft Abu Dhabi فعالیت خود را در رشته کارگردانی هنری ادامه دهد.

وی در ادامه، بحث خود را با عنوان کارگردانی هنری بازی‌های موبایل و کنسولی آغاز کرد و تجربیات شخصی خود را با حضار در میان گذاشت. او نخست اشاره‌ای به روز‌های اول کاری خود کرد که صرف توسعه بازی‌های مستقل با بودجه کم شده است. ابو غزاله همچنین گفت که توسعه بازی‌های گسترده یقینا از تیم‌های توسعه‌دهنده بزرگ‌تری برمی‌آید که می‌تواند تجربه‌‌ای به‌یاد‌ماندنی را در خاطرات کاربران به جا بگذارد. او به بازیسازان و طراحان خاطرنشان کرد که برای اینکه بتوانند بازی موفقی را توسعه دهند اول باید طیف کاربرانی را که قرار است این بازی را انجام دهند، هدف قرار دهند. پس به گفته او باید با مخاطبانی که قرار است بازی شما را تجربه کنند، آشنایی داشته باشید.

در مورد جنبه‌های هنری و طراحی‌ها وی گفت که برای اینکه بتوانید از منابعی برای طراحی‌های خود الهام بگیرید باید به سمت مواردی نظیر هنر‌های سنتی، انیمیشن‌ها و فیلم بروید، آنها را با تجربیات شخصی خود ادغام کنید و پس از آن نیاز به ابزاری به نام مود‌بورد دارید که از جمله لوازم هنرمندان رشته‌های نقاشی و طراحی است که روی آن به خلق ایده‌های خود می‌پردازند. هانی ابو غزاله سپس افزود که علاقه‌مندان باید با سبک و بازار کاری خود آشنایی داشته باشند.

هانی ابو غزاله (Hani Abu-Ghazaleh) در TGC 2017

وی در ادامه به توضیحاتی در مورد طراحی‌های دنیا و محیط‌ها پرداخت که در آن اشاره‌ای به شهر بازی Sleeping Dogs کرد که در طراحی آن دست داشته است. وی بر این باور است که برای اینکه بتوانید شهری را با حال‌و‌هوای دنیایی چینی خلق کنید، باید با فرهنگ و محیط آن آشنا شوید. در همین راستا وی گفت که او و تیم‌اش تعداد بالایی عکس را از شهر واقعی موردنظر تهیه کرده‌اند و حتی با معمار‌های آن شهر نیز مذاکره‌ای داشته‌ است.

در مورد طراحی دنیای بازی، این کارگردان هنری به علاقه‌مندان پیشنهاد کرد که در دنیای بازی خود، چشم‌انداز‌هایی را طراحی کنند که بازیکن در آن گم نشود و به واسطه‌ی آن بتواند یک تصویر کلی را در ذهن خود مجسم کند و سپس پس از دیدن آن چشم‌انداز، موقعیت خود را در نقشه پیدا کند. یکی دیگر از تکنیک‌هایی که وی در طراحی محیط‌ها و شهر‌ها داشته است این است که با استفاده از رندر سیاه و سفید و با اضافه کردن نور آفتاب به آن می‌تواند مدل‌های مختلف را بسنجد تا به مدل دلخواه خود دست پیدا کند. او این روش را به طراحان پیشنهاد کرد؛ چرا که از نظر وی رندر‌های ساده می‌تواند به طراحی محیط‌ها کمک کند. وی در ارائه‌اش گفت که علاقه‌مندان می‌توانند با اضافه کردن محتویاتی فرعی، همانند مردمانی که با تلفن همراه صحبت می‌کنند، به محیط بازی جان ببخشند.

ابو غزاله تجربیات خود در ساخت بازی Sleeping Dogs را در زمینه طراحی شخصیت‌ها با حضار در میان گذاشت؛ بازی‌ای که در آن شاهد یک پلیس مخفی در شهر هنگ‌ کنگ هستیم. او گفت که در این راستا سفری به شهر هنگ‌ کنگ داشته است تا بتواند در زندان‌های آن با زندانیان و مجرمان مصاحبه‌ای داشته باشد که به گفته او تجربه دشواری بوده است. این امر توانست به او کمک کند تا شخصیت‌های منفی این بازی را خلق کند. به عنوان مثال، او و تیم‌اش شخصیت‌هایی را با جثه‌های مختلف لاغر، چاق، قد‌بلند با ظاهر‌ خون‌آلود و زخمی طراحی کرده‌اند تا کاربران با دشمنان و شخصیت‌های منفی این بازی نیز رابطه برقرار کنند.

هانی ابو غزاله (Hani Abu-Ghazaleh) در TGC 2017

از مطالب مهمی که این کارگردان هنری به آن پرداخت، به بخش بازی‌های موبایل مربوط می‌شد. او دوباره اشاره‌ای به تیم‌های توسعه کوچک با بودجه کمتر داشت و گفت که برای توسعه بازی‌های کنسولی، شما المان‌های مجزایی را برای طراحی تمامی بخش‌ها در نظر می‌گیرید؛ در حالی که این امر در بازی‌های موبایل تغییر و کاهش پیدا می‌کند.

او تجربه‌اش از توسعه بازی موبایل NCIS: Hidden Crimes را با حضار در میان گذاشت و در مورد روند توسعه آن صحبت کرد. به گفته او یکی از تکنیک‌هایی که به طراحان اجازه می‌دهد تا ایده خاصی را در بازی‌های موبایل پیاده کنند، استفاده از رنگ‌های ویژه است. به طور مثال، استفاده از رنگ‌ سبز برای انتخاب سوال‌های مثبت کاربرد دارد و علامت قرمز برای رد کردن یا لغو استفاده می‌شود. همچنین استفاده از رنگ آبی در محیط‌های یک بازی موبایل می‌تواند حس خوبی را بین بازی و کاربر ایجاد کند.

وی در ادامه افزود شاید صفحه موبایل کوچک‌تر باشد، اما طراحی پس‌زمینه برای بازی و موارد دیگر می‌تواند برای آن یک امر چالش‌برانگیز باشد؛ ضمن اینکه باید توجه کرد که آیا این طراحی روی تمامی موبایل‌ها جوابگو خواهد بود یا خیر.

در انتها ابو غزاله با جمع‌بندی کنفرانس اعلام کرد که کاربران باید با ملحق شدن به انجمن‌های طراحی از اشتباهات طراحان و محصولات دیگر اطلاعات کسب کنند تا بتوانند ایده‌هایی قوی را خلق کنند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده