// چهار شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

سری فرعی تاریخی Total War Saga رسما معرفی شد

استودیو کریتیو اسمبلی رسما از سری فرعی جدیدی که بر دوران‌هایی کوتاه از نسخه‌های پیشین و تاریخی Total War تمرکز دارد، با نام Total War Saga رونمایی کرد.

پس از اینکه مشخص شد استودیو Creative Assembly به‌صورت همزمان در حال کار کردن روی سه‌گانه‌ی Total War: Warhammer و یک نسخه‌ی بزرگ تاریخی است و طرفداران بازی‌های تاریخی خود را هرگز فراموش نکرده است، اکنون و طبق جدیدترین اخبار بازی، این استودیو رسما از یک سری فرعی رونمایی کرده که تمرکز بر دوره‌های کوتاه اما موثر تاریخی دارد. بازی‌های این سری تحت نام مجموعه Total War Saga نام‌گذاری خواهند شد و برخلاف نسخه‌های تاریخی اصلی که تمرکز بر دوران‌های بلند‌مدت دارند، بر وقایع خاصی از آن بازی‌ها متمرکز هستند که تاثیرات بزرگی در سیر تاریخ داشته‌اند. بخش‌هایی از صحبت‌های جک لاستد، کارگردان اولین بازی از این سری فرعی را در زیر مشاهده می‌کنید:

بازی‌های سری Total War Saga دقیقا مانند بازی‌های سری اصلی در سبک استراتژی نوبتی و نبردهای آن‌ها نیز دقیقا به همان سبک هستند. این بازی‌ها اگر هزاران ساعت گیم‌پلی ناب برای شما نداشته باشند، بدون شک صدها ساعت را برای شما به ارمغان خواهند آورد؛ ولی این‌بار با تمرکز روی دوران‌های کوتاه اما تاثیرگذار تاریخی. بازی‌های این سری را نمی‌توان کاملا دارای مکانیزم و ویژگی‌هایی جدید دانست یا اینکه انتظار ورود به دوران‌هایی را از آن‌ها داشت که تاکنون در سری اصلی توتال وار سابقه نداشته؛ بلکه این بازی‌ها قرار است روی دوران‌هایی خاص و تاریخی از بازی‌های قبلی توتال‌وار تمرکز داشته باشند. اما به هر حال می‌توان آن‌ها را بازی جدیدی از سری توتال‌وار تلقی کرد.

سری Total War

اگرچه هنوز هیچ بازی‌ای از این سری رسما معرفی نشده، اما یکی از مسئولان سری توتال‌وار برای شفاف‌سازی، بازی مستقل Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai را که بر اساس بازی Total War: Shogun 2 ساخته شده و بر جنگ‌های «بوشین» تمرکز داشت، مثال زده است. ادامه‌ی صحبت‌های جک لاستد را در زیر مشاهده می‌کنید:

این بازی‌ها نسبت به بازی‌های تاریخی اصلی سری، کوچک‌تر یا کوتاه‌تر نیستند؛ بلکه با تمرکز بیشتر و عمیق‌تری که روی دوره‌های زمانی موثر دارند، همان حس سندباکس بودن همیشگی سری توتال‌وار را به طرفداران منتقل می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد که اولین بازی از سری Total War Saga که در حال ساخت است قرار است نقشه‌ای به بزرگی نقشه‌ی بازی Total War: Attila داشته باشد، اما از طرفی قرار است بر ناحیه‌ی کوچک‌تری تمرکز داشته باشد؛ بدین معنی که مقیاس این نقشه با اینکه مناطق کمتری را در بر می‌گیرد، با نقشه‌ی Total War: Attila برابر است. ضمنا:

اولین بازی سری فرعی جدید، درست مانند Total War: Attila ادامه‌ای بر بازی Total War: Rome II خواهد بود.

سری Total War

با این حال، استودیو کریتیو اسمبلی به‌طور همزمان در حال کردن روی دو نسخه‌ی تاریخی است. یکی از این نسخه‌ها کاملا جدید است و در دوره‌ای از تاریخ جریان دارد که هیچ بازی دیگری از این سری پیش‌تر آن را روایت نکرده و بازی دیگر نیز از سری فرعی Total War Saga است که قرار است ادامه‌ای بر دوران امپراطوری روم باشد. باید صبر کرد و دید که این استودیوی انگلیسی چه دوره‌ای را هدف گرفته است.

به نظر شما این بازی چه می‌تواند باشد؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده