نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱

بازی Arizona Sunshine برای پلی استیشن VR عرضه شد

بازی Arizona Sunshine پس از عملکرد موفقیت آمیز در هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت و HTC Vive، با پورتی قدرتمند به پلی‌استیشن VR آمده است.

این واقعیت که سازندگان بازی Arizona Sunshine در استودیو Vertigo Games موفق شده‌اند این بازی واقعیت مجازی را روی پلی‌استیشن VR به خوبی پورت کنند، بدون شک دستاورد عظیمی به حساب می‌آید. بازی Arizona Sunshine برخلاف عموم بازی‌های واقعیت مجازی، یک بازی پیچیده و کامل بوده و در محیطی واقع است که زامبی‌ها آن را تسخیر کرده‌اند. می‌توانید بازی را با یک کنترلر Aim پلی استیشن، کنترلر DualShock یا دو کنترلر Move تجربه کنید. بازی تنظیمات خود را با سیستم کنترلی که انتخاب کرده‌اید سازگار می‌کند، با این حال می‌توانید با دستکاری تنظیمات بازی، نسخه دلخواه خود از بازی را با هر کنترلری که بخواهید تجربه کنید.

برای مثال، درست مانند بازی Farpoint، تجربه بازی با کنترلر دو دستی Aim بهترین روش برای بازی کردن است، به این علت که حس گرفتن سلاح درست مانند دنیای واقعی به شما القا می‌شود. همچنین بازی متوجه انتخاب شما شده و تنها سلاح دو دستی در اختیارتان قرار می‌دهد تا تجربه واقع گرایانه‌ای داشته باشید.

بازی Arizona Sunshine

گفته شده دقت نشانه‌گیری بازی در مقایسه با نسخه آکیولس ریفت و HTC Vive کمی ضعیف‌تر است. احتمالا وجود تنها یک دوربین ردیاب پلی‌استیشن VR موجب کاهش دقت شده است. در صورتیکه قصد تیراندازی دقیق داشته باشید، این مشکل کمی آزارتان خواهد داد، اما سریعا به شرایط عادت خواهید کرد و می‌توانید به راحتی نشانه‌گیری کنید.

بازی با سیستم کنترلی Aim و DualShock هنگامی که دکمه مخصوصی را فشار دهید، به صورت خودکار خشاب گذاری می‌کند، چرا که با توجه به اندازه و شکل کنترلر، خشاب گذاری با حرکت دست کمی مشکل خواهد بود. در حالت بازی با دو کنترلر Move، هنگام خشاب گذاری و تعویض سلاح بایستی کنترلر را به سمت کمربندتان ببرید.

همانطور که گفته شد، امکان تجربه بازی با هر حالت کنترلی وجود دارد، اما تنظیمات خودکار بازی بهترین روش برای بازی خواهد بود. اگر از کنترلر Move یا DualShock استفاده می‌کنید، می‌توانید در بخش تنظیمات، زوایه سلاح در دست‌تان را طوری دیگر تنظیم کنید تا تجربه بازی برای‌تان راحت‌تر شود. مانند بیشتر بازی‌های واقعیت مجازی، پیشنهاد می‌شود کمی تنظیمات بازی را دستکاری کنید تا مناسب‌ترین روش کنترلی و حرکتی را پیدا کنید.

همچنین گزینه‌های مختلفی برای نحوه حرکت در محیط وجود دارد که از تلپورت گرفته تا کنترل کامل روی حرکات را شامل می‌شوند. با این حال راحت‌ترین گزینه استفاده از تلپورت است.

بازی Arizona Sunshine

استودیو Vertigo Games برای پورت بازی در پلی‌استیشن VR زحمات فراوانی کشیده است. آن‌ها ابتدا تست اولیه انجام داده‌اند تا از امکان ساخت پورت اطمینان حاصل کنند، اما ریچارد ستیتسلار، مدیر استودیو، اعتراف کرد که آن‌ها در مورد تلاش موردنیاز برای اجرای مناسب بازی در پلی‌استیشن 4، کمی بیش از اندازه به خود مطمئن بود‌ه‌اند.

برای مثال، آن‌ها برای پورت بازی مجبور شدند سیستم نورپردازی زنده را از بازی حذف کنند. تقریبا تمامی سیستم‌های بازی مجددا ساخته شده‌اند تا منابع کمتری طلب کنند. خرد شدن بدن زامبی‌ها روی زمین در نسخه رایانه‌های شخصی با استفاده فیزیک رگدال (نوعی موتور فیزیک که معمولا برای ساخت انیمیشن مرگ در بازی‌ها استفاده می‌شود) ساخته شده است، اما برای ذخیره قدرت پردازشی، استودیو مجبور شده هر انیمیشن مرگ را در رایانه‌های شخصی شبیه‌سازی کند و سپس آن را وارد نسخه پلی‌استیشن 4 کند. ستیتسلار در این باره می‌گوید:

پس هنوز هم فیزیک رگدال است، اما به صورت زنده انجام داده نمی‌شود.

استودیو در ابتدا تصور کرده بود یک نفر می‌توانید در مدت زمان کوتاهی بازی را پورت کند، اما سریعا مشخص شد که پورت کردن بازی نیازمند تلاش تیمی بوده و ماه‌ها زمان می‌برد.

اما نتیجه کار ارزش زحمت را داشته است. درست است اگر نسخه رایانه‌های شخصی را تجربه کرده باشید، شاهد کاهش چشمگیر کیفیت جلوه‌های بصری بازی خواهید شد، اما باز هم نتیجه کار قابل توجه است و هنگامی که شروع به تجربه بازی کنید، افت کیفیت چندان به چشم نمی‌آید. البته گاهی مقیاس اشیا و مواردی مانند خودروها کمی اشتباه به نظر می‌رسد، اما مجموعا احساس بودن در محیط خطرناک بازی، به طور لذت بخشی تنش‌زا است.

بازی Arizona Sunshine با سیستم کنترلی متنوع، قابلیت همکاری چندنفره، حالت horde که تا چهار بازیکن را پشتیبانی می‌کند، چندین حالت بازی، بخش چندنفره و زامبی‌ هایش یکی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR بوده و بدون شک با قیمت ۳۹.۹۹ دلاری خود ارزش خرید دارد.

بازی Arizona Sunshine برای آکیولس ریفت، HTC Vive و پلی‌استیشن VR در دسترس است.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده