نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

فیلمبرداری Jurassic World: Fallen Kingdom این هفته به پایان می‌رسد

فیلم‌برداری فیلم مورد انتظار Jurassic World: Fallen Kingdom که اوایل اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود، این هفته به پایان می‌رسد.

فرانک مارشال، تهیه‌کننده‌ی قسمت جدید فیلم Jurassic World در اکانت توییتر خود تأیید کرد که فیلم‌برداری بخش‌های اصلی این فیلم در هفته‌ی جاری پایان خواهد یافت. دنباله‌ی قسمت قبلی مجموعه‌ی دنیای ژوراسیک که در سال ۲۰۱۵ اکران شده بود، تقریباً به پایان کار خود رسیده است و طرفداران این مجموعه کم‌تر از یک سال دیگر این فیلم را بر روی پرده‌ی سینما خواهند دید. عنوان رسمی فیلم Jurassic World 2 هم چندی پیش اعلام شد؛ Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده). در دو ماه اخیر فیلم‌برداری این فیلم در هاوایی دنبال شده بود؛ ماه‌های ابتدایی فیلم‌برداری فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom نیز در استودیو فیلم‌سازی پاین‌وود لندن سپری شده بود.

فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom اتفاقات قسمت پیشین را دنبال می‌کند. دو فیلم جدید را می‌توان تا حدی هم بازسازی مجموعه‌ی قدیمی پارک ژوراسیک دانست. Jurassic Park (پارک ژوراسیک) اولین فیلم این مجموعه‌ی علمی-تخیلی بود که در سال ۱۹۹۳ اکران شد و کارگردانی آن را استیون اسپیلبرگ بر عهده داشت و سام نیل، لورا درن، جف گلدبلوم، ساموئل ال. جکسون، ریچارد اتنبرا، مارتین فررو، بی‌دی ونگ و باب پک از جمله بازیگران آن بودند. فیلم دوم، The Lost World: Jurassic Park (جهان گمشده: پارک ژوراسیک) هم توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شد و در سال ۱۹۹۷ بر روی پرده‌ی سینما رفت. قسمت سوم با عنوان Jurassic Park III (پارک ژوراسیک ۳) در سال ۲۰۰۱ و این بار توسط جو جانستن کارگردانی شد که ژانر آن متفاوت‌تر و می‌توان گفت ترسناک و علمی-تخیلی بود. سه‌گانه‌ی جدید این مجموعه با فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و با فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom ادامه خواهد یافت. کارگردانی فیلم Jurassic World بر عهده‌ی کالین ترورو بود. پروتاگونیست‌های قسمت قبلی در فیلم جدید نیز حضور دارند؛ کریس پرت در نقش شخصیت اوون گرادی و برایس دالاس هاوارد در نقش کلیر دارنینگ. بی‌دی ونگ نیز در نقش هنری وو، ژنتیک‌شناس دو فیلم Jurassic Park و Jurassic World در این فیلم حضور خواهد داشت. به این لیست نام جف گلدبلوم که در فیلم Jurassic Park عهده‌دار نقش شخصیت یان مالکلم ریاضی‌دان بود را هم اضافه کنیم. وی در فیلم The Lost World: Jurassic Park نیز حضور داشت.

https://screenrant.com/jurassic-world-2-fallen-kingdom-filming-done/

فرانک مارشال، آنتونیا بایونا، کارگردان فیلم و نیز کالین ترورو، کارگردان قسمت قبلی که در فیلم جدید به عنوان فیلم‌نامه‌نویس همکاری می‌کند، همواره طرفداران را از طریق شبکه‌های اجتماعی در جریان مراحل ساخت این فیلم قرار می‌دادند. فرانک مارشال طبق روال همیشه با توییتی کوتاه مشتاقان این مجموعه را در جریان روند کار قرار داد و اعلام کرد که دیگر چیزی به پایان کار نمانده است و به زودی فیلم‌برداری این فیلم به پایان می‌رسد. توییت وی را با هم می‌خوانیم.    

این هفته‌ی پایانی فیلم‌برداری فیلم Jurassic World 2 خواهد بود؛ تشکر زیاد از دست‌اندرکاران دو شهر لندن و هاوایی.

حال که به صورت رسمی خبر اتمام فیلم‌برداری این فیلم توسط فرانک مارشال تأیید شده است، تنها این سؤال باقی می‌ماند که چه زمانی از اولین تریلر رسمی قسمت دوم Jurassic World رونمایی خواهد شد. پیش از این شایعات حکایت از این موضوع داشتند که قرار است اولین تریلر این فیلم اواخر این ماه و در فستیوال کمیک-کان (Comic-Con) شهر سن دیگو به نمایش درآید و البته با توییت فرانک مارشال می‌توان گفت این امر چندان دور از ذهن نخواهد بود. کمپانی یونیورسال پیکچرز عنوان معروف و قابل انتظار دیگری در دست ساخت ندارد که در این مراسم معرفی کند، بنابراین انتظار می‌رود از تریلر قسمت دوم فیلم Jurassic World در این مراسم رونمایی شود.

Jurassic-World

بازیگران و سازندگان فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom در مصاحبه‌های مختلف خود تأکید کرده‌اند که قرار است این فیلم ترسناک‌تر از فیلم قبلی باشد. البته با نگاهی به کارنامه‌ی کارگردان قسمت جدید، خوان آنتونیو بایونا، متوجه می‌شویم این گفته‌ها پربیراه هم نیست؛ وی در کارنامه‌ی خود کارگردانی فیلم ترسناک El Orfanato (یتیم‌خانه) محصول سال ۲۰۰۷ اسپانیا و نیز مجموعه‌ی تلویزیونی Penny Dreadful (داستان عامه‌پسند) را دارد که هر دو را می‌توان در ژانر ترسناک قرار داد. فیلم هیجانی Lo Imposible (غیرممکن)، محصول سال ۲۰۱۲ را نیز نباید از قلم انداخت. با توجه به صحبت‌های کالوین ترورو که گفته است فیلم جدید نسبت به فیلم قبلی هیجانی‌تر و تا حدی خشن‌تر و ترسناک‌تر است، می‌توان به موفقیت این فیلم اُمید داشت؛ فیلم پیشین نیز بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و به فروش خیره‌کننده‌ی ۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلاری دست یافت. منتقدین نیز چندان برخورد بدی با Jurassic World نداشتند.

فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom برای اکران در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۱ تیر ماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده