نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰

واکنش منتقدان به فیلم War for the Planet of the Apes - جنگ برای سیاره میمون ها

War for the Planet of the Apes امتیاز‌های خوبی از منتقدین دریافت کرده است که در ادامه مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. 

War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون ها) سومین فیلم از سری بازسازی Planet of the Apes است که ۱۰ روز دیگر در تاریخ ۲۳ تیر اکران خواهد شد. کارگردانی فیلم بر عهده مت ریوز بوده و بازیگرانی چون اندی سرکیس، وودی هارلسون، استیو زان، جودی گریر، مایکل ادمتویت، تای اولسون، آلساندرو جولیانی، سارا کنینگ، چاد روک، گابریل چاواریا و آمیا میلر در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. 

در حالی که هنوز چند روزی تا اکران فیلم باقی مانده، اما نقد‌های آن توسط منتقدین مشهور منتشر شده‌اند که بر اساس آن‌ها، می‌توان گفت با فیلم موفقی رو‌به‌رو هستیم. امتیاز متاکریتیک این فیلم تا به اینجا ۷۸ از ۲۱ نقد است. اکثر منتقدین، صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه این فیلم را تحسین کرده‌اند و در کل از فیلم راضی بوده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم War for the Planet of the Apes از دید سایت‌ها و منتقدان مطرح دنیا خواهیم داشت. اما پیش از آن بهتر است نگاهی به خلاصه داستان این فیلم داشته باشید:

در فیلم War for the Planet of the Apes، سومین قسمت از مجموعه بلاک‌باستر تحسین‌شده توسط منتقدان، سزار و ارتش میمون‌ها وارد یک درگیری تحمیلی و مرگبار با ارتش انسان‌ها به رهبری کلنلی بی‌رحم می‌شوند. به دنبال تلفات غیر قابل تصور ارتش میمون‌ها، سزار در کشاکشی با غریزه تاریک خود، جهت گرفتن انتقام گونه میمون‌ها آماده می‌شود. قضای روزگار در نهایت سزار و کلنل را در نبردی حماسی برای آینده هر یک از گونه‌ها و تعیین سرنوشت این سیاره رو در روی یکدیگر قرار خواهد داد.

War for the Planet of the Apes فیلم

بیلگ ابیری | ویلج‌وویس

۱۰۰ از ۱۰۰

جلوه‌های ویژه فیلم واقعا فوق‌العاده است و صحنه‌های اکشن آن هم شدیدا هیجان‌انگیز و نفس‌گیر هستند. از طرفی دیگر موسیقی‌ای عالی هم تمامی این المان‌های مثبت را در طول فیلم همراهی می‌کند و اندی سرکیس هم توانسته به لطف موشن کپچر، نقش شخصیتی غیرانسانی را به بهترین شکل ممکن ایفا کند. تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا با یک فیلم عالی طرف باشیم. 

اسکات کالورا | آی‌جی‌ان

۹۵ از ۱۰۰

جنگ برای سیاره میمون‌ها سرانجامی عالی برای این سه‌گانه ریبوت‌شده است. علاوه بر این، فیلم آن‌قدر در خلق جهانی غنی خوب عمل می‌کند که سازندگان می‌توانند دنباله‌های بیش‌تری هم برای آن در آینده بسازند. اینکه پس از تماشای سه فیلم از یک مجموعه خواستار ساخته‌شدن دنباله‌های بیش‌تری برای آن باشیم، اتفاقی است که در سینمای این روز‌ها به ندرت رخ می‌دهد و همین هم عظمت فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها را نشان می‌دهد. 

برایان تروییت | یو‌اس‌ای تودی

۸۸ از ۱۰۰

نقطه اوج جذاب و تاثیرگذار فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها، نشانه‌ای دیگر برای اثبات این قضیه است که ماجراجویی جدید سزار، یکی از بهترین فیلم‌های تابستان امسال است. 

کریس ناشاواتی | اینترتینمنت ویکلی 

۸۳ از ۱۰۰

سری فیلم‌های سیاره میمون‌ها همواره کیفیت خوبی داشته‌اند. اما فیلم سوم نشان می‌دهد که دقیقا مانند سزار و دوستانش، فیلم‌ها هم به مرور زمان در حال پیشرفت و تبدیل‌شدن به تجربه‌ای سرگرم‌کننده‌تر و انسانی‌تر هستند. 

اریک کان | ایندی‌وایر

۸۳ از ۱۰۰

سازندگان جنگ برای سیاره میمون‌ها به خوبی تکنولوژی و روایت یک داستان عالی را در هم آمیخته‌اند و نتیجه آن خلق یک فیلم اکشن ماجراجویی عالی شده است. به جرات می‌توانم بگویم که این مجموعه ریبوت پس از سه‌گانه اصلی Star Wars (جنگ ستارگان) بهترین سه‌گانه علمی-تخیلی سینما به حساب می‌آید و فیلم سوم هم سرانجامی عالی برای این سه‌گانه بوده است. 

War for the Planet of the Apes

استفانی زاکارک | تایم

۸۰ از ۱۰۰

با اینکه جنگ برای سیاره میمون‌ها قرار نیست بهترین فیلم تابستانی باشد یا جور فیلم‌های بلاک باستر این فصل را به تنهایی بکشد، اما فیلم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های خوب فیلم، این است که بیننده را کاملا به فکر وا می‌دارد.

جیمز دایر | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

با اینکه در نبرد‌های فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها از انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات استفاده می‌شود، اما نبرد اصلی در این فیلم نه سر قدرت، که در رابطه با مواردی مثل انسانیت، هویت و اخلاق است. 

مت دوناتو | وی گات تیس کاورد

۷۰ از ۱۰۰

با اینکه سومین قسمت از ریبوت سیاره میمون‌ها مشکلاتی دارد، اما به خوبی این سه‌گانه را به یک سرانجام رسانده و به مجموعه‌ای تبدیل می‌کند که بدون شک ارزش تماشا کردن را دارد. 

مت میتوم | توتال فیلم

۶۰ از ۱۰۰

 جنگ برای سیاره میمون‌ها یک فیلم خوب (نه خالی از مشکل) است که پایان مناسبی برای این مجموعه به حساب می‌آید. بازی اندی سرکیس و همچنین جلوه‌های ویژه فیلم عالی هستند، اما گاهی زیاده‌روی فیلم در استفاده از المان‌های تیره و تاریک، به حس و حال آن ضربه می‌زند. 

پیتر دبرگ | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

فیلم  جنگ برای سیاره میمون‌ها نشان می‌دهد که جلوه‌های ویژه از سال ۲۰۱۱ تا به الان پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند و سازندگان به لطف این قضیه، میمون‌های فیلم و پیشرفت‌های آن‌ها را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده‌اند. اما داستان این فیلم عاملی است که به آن ضربه می‌زند و به مراتب در سطح پایین‌تری نسبت به دیگر المان‌ها قرار دارد. 

نمره فیلم نبرد برای سیاه میمون ها


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده