// دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

کارت گرافیک وگا و پردازنده تردریپر AMD معرفی شد

کمپانی AMD در مراسمی، پردازنده‌های بالارده‌ی تردریپر و کارت گرافیک‌های Vega را معرفی کرد.

کمپانی ای ام دی، پردازنده‌های بالارده و تراشه‌های گرافیکی جدید خود را برای گیمرها در رویداد Capsaicin و قبل از برگزاری نمایشگاه گرافیکی Siggraph در شهر لس آنجلس معرفی کرد.

این کمپانی مستقر در سانی‌ویل کالیفرنیا اعلام کرد که پردازنده‌های Ryzen Threadripper و کارت‌های گرافیک وگا جان تازه‌ای به بازار پی‌سی‌های بالارده خواهند بخشید و گیمرها و تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار داده‌اند. ای‌ام‌دی خانواده‌ی محصولات گرافیکی Radeon RX Vega را هم معرفی کرد که از تاریخ ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) برای خرید در دسترس هستند. در این میان، سه تراشه‌ی گرافیکی جدید معرفی شده‌اند که مبتنی بر معماری وگا هستند. پرچمدار این محصولات، نسخه‌ی مجهز به خنک‌کننده‌ی مایع با نام Radeon RX Vega 64 است که به ۶۴ واحد پردازشی مجهز شده و قدرتمندترین محصول سری Radeon تا به امروز است.

دو کارت گرافیک دیگر، Radeon RX Vega 64 مجهز به فن کولر و Radeon RX Vega 56 هستند. کارت گرافیک Radeon RX Vega 64 Liquid Cooled Edition در باندلی به همراه دو عنوان بازی و امکانات دیگر با قیمت ۷۰۰ دلار در دسترس است؛ در حالی که نسخه‌ی فن‌دار Radeon RX Vega 64 به همراه باندل با قیمت ۶۰۰ دلار و به طور جداگانه با مبلغ ۵۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. کارت گرافیک Radeon RX Vega 56 نیز به همراه باندل، ۵۰۰ دلار و به طور جداگانه ۴۰۰ دلار قیمت خورده است.

ای‌ام‌دی تراشه‌های گرافیکی مخصوص ایستگاه‌های کاری را هم معرفی کرد که شامل Radeon Pro WX 9100 می‌شود. این کارت گرافیک تا حداکثر ۱۲.۳ ترافلاپس توان محاسباتی را در بخش Single Precision برای فعالیت‌های پُر تقاضایی از جمله چندرسانه‌ای، سرگرمی و کارهای طراحی و تولید ارائه می‌دهد. AMD همچنین اعلام کرد که Radeon Pro SSG اولین کارت گرافیک در جهان است که رکورد حافظه‌ی گرافیکی را با ظرفیت ۲ ترابایتی خود شکسته است. بنابراین این کارت می‌تواند ویدیوهای 8K را به راحتی و در لحظه مدیریت کند.

پردازنده‌های ۱۲ و ۱۶ هسته‌ای تردریپر از تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) در دسترس قرار خواهند گرفت. کمپانی AMD، پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای از سری Ryzen Threadripper را نیز معرفی کرد که از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. Ryzen Threadripper 1950X پردازنده‌ای با ۱۶ هسته و ۳۲ رشته‌ی پردازشی است که فرکانس پایه‌ی آن ۳.۴ گیگاهرتز و فرکانس بوست آن معادل ۴ گیگاهرتز است و ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. Ryzen Threadripper 1920X دارای ۱۲ هسته و ۲۴ رشته‌ی پردازشی با فرکانس پایه‌ی ۳.۵ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴ گیگاهرتزی است که ۸۰۰ دلار برچسب قیمت خورده است. در نهایت به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Ryzen Threadripper 1900X می‌رسیم که ۱۶ رشته‌ی پردازشی دارد. فرکانس پایه‌ی آن ۳.۸ گیگاهرتز و فرکانس بوست آن معادل ۴ گیگاهرتز است. این پردازنده با قیمت ۵۵۰ دلار از تاریخ ۹ شهریور در دسترس خواهد بود.

در این رویداد، AMD Studios نیز معرفی شد که بر پیشرفت فناوری‌های سرگرمی و ایجاد روش‌های جدید سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای پاسخ‌گویی به تقاضای روزافزون روایت‌گری مدرن در سینما تمرکز دارد. همچنین P47 نیز معرفی شد که پلتفرم محاسباتی موازی و عظیمی است و در یک فرم‌فاکتور دو واحدی طراحی شده است تا برای طیف وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها از مجازی‌سازی گرافیکی گرفته تا هوش مصنوعی، قابل استفاده باشد. این پلتفرم با یک پتافلاپ توان و توسط کمپانی Inventec ساخته خواهد شد.

طرح‌های مادربردهای جدید نیز در حال حاضر در دسترس تولیدکنندگان مطرحی چون ازراک، ایسوس، گیگابایت و ام اس آی قرار گرفته است.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده