نویسنده: رضا اکبری
// یکشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

شایعه: قیمت کارت گرافیک AMD RX Vega فاش شد

خبری مبنی بر لو رفتن قیمت کارت گرافیک جدید AMD با نام RX Vega در اینترنت پخش شده که قیمت این کارت را در حدود ۸۵۰ دلار اعلام کرده‌ است.

خبری از طرف یک وب‌سایت سوئدی مربوط به سخت‌افزار با نام NordicHardware در اینترنت پخش شده است که در آن ادعا کرده‌اند از لیست قیمت کارت گرافیک RX Vega خبر دارند. در این خبر، قیمت عرضه کارت بدون در نظر گرفتن مالیات ۷ هزار کرون سوئد اعلام شده است که معادل تقریبی ۸۵۰ دلار امریکا است.

rx vega

با وجود شایعه بودن و تایید نشدن خبر توسط کمپانی AMD، به نظر این قیمت بسیار بیشتر از نرخی است که تحلیلگران انتظار آن را می‌کشیدند. با اینکه کاملا مشخص نیست که قیمت فوق برای کدام یک از مدل‌های RX Vega در نظر گرفته شده و احتمال کاهش این قیمت وجود دارد، اما در هر صورت، قیمت‌گذاری مشابه با کارت قدرتمند رقیب یعنی Nvidia GTX 1080، در حالی که بنچمارک‌های RX Vega تنها قدرت و کارایی‌ای مابین GTX 1080 و 1070 را نشان می‌دهند، مسلما به محبوبیت و فروش این کارت ضربه سنگینی وارد می‌کند.

rx vega

معمولا کارت‌های گرافیک بعد از عرضه رسمی به سرعت از قیمتشان کاسته می‌شود. از آنجایی که AMD همیشه در راستای عرضه در قیمت‌های پایین‌تر برای گرفتن بازار و رقابت تلاش کرده است، احتمال افت سریع قیمت این کارت دور از انتظار نیست. شاید هم قیمت مربوط به مدل بالارده RX Vega که مجهز به سیستم خنک‌کننده آبی است باشد که تنها در این صورت می توان گفت که قیمت ۸۵۰ دلار قابل قبول به نظر می‌رسد.

به هرحال باید منتظر رسیدن خبرهای رسمی از طرف شرکت AMD ماند.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده