نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱

شخصیت‌ ها و دنیای Futurama دوباره زنده می‌شوند

سازنده‌ی مجموعه‌ی تلویزیونی محبوب Futurama در سخنانی اعلام کرد که قصد دارند دنیای فانتزی این مجموعه را جانی دوباره ببخشند.

طی صحبت‌هایی که سازنده‌ی مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama (فیوچراما) به تازگی انجام داد، به طرفداران این مجموعه وعده داده است که در اواخر تابستان خبرهای خوبی را در مورد Futurama خواهند شنید. نمی‌توان حدس دقیقی در مورد صحبت‌های جدید وی داشت و طرفداران تنها می‌توانند تا آن زمان صبر کنند و به گمانه‌زنی بپردازند.

مجموعه‌‌ی کمدی و علمی-تخیلی Futurama ابتدا توسط مت گرینیگ برای شبکه‌ی فاکس ساخته شد و هر قسمت آن نزدیک بیست‌وپنج دقیقه بود. داستان مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama در مورد یک پسر پیتزا رسان ساده‌لوح به نام فرای بود که به صورت اتفاقی به مدت ۱۰۰۰ هزار سال در حالت انجامد سلولی به خواب فرو می‌رود و در قرن سی‌ویکم در شهر نیویورک از این خواب طولانی مدت بیدار می‌شود؛ دنیای جدید پر است از جهش‌یافته‌هایی است که در مجراهای فاضلاب زندگی می‌کنند، ربات‌های که احساسات تصنعی در آنان بیداد می‌کند، هایپنوتوآدها و حتی شخصیت‌های معروف دنیای واقعی که با شباهتی باورنکردنی در این مجموعه به تصویر کشیده شده‌ بودند. شبکه‌ فاکس این مجموعه تلویزیونی را از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ بر روی آنتن برد. بعد از درخواست‌های مکرر طرفداران، این مجموعه‌ی تلویزیونی بار دیگر به جعبه‌ی جادویی آمد؛ این مرتبه کمدی سنترال و در سال ۲۰۰۶ به این مجموعه جانی دوباره بخشید. بعد از چیزی نزدیک به هفت سال کمدی سنترال هم پروژه‌ی Futurama را به حال خود رها کرد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون این نمایش تلویزیونی در برزخ به سر می‌برد.

Futurama-III

دیوید ایکس کوهن، یکی از سازندگان مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama، در گفتگوی مستقیمی که با طرفداران از طریق سایت ردیت (Reddit) داشت به آن‌ها قول داد که به زودی خبرهای جدیدی در مورد دوباره زنده شدن این مجموعه‌ی محبوب خواهند شنید. با این حال وی این موضوع را روشن نساخت که قرار است مجموعه‌ی تلویزیونی ساخته شود یا فیلم سینمایی و یا هیچ‌کدام! دیوید ایکس. کوهن چنین گفت:

تا این لحظه هنوز مشخص نشده است که Futurama در قالب سریال خواهد بود یا فیلم سینمایی یا هر چیز دیگری. با این وجود به شما قویاً قول می‌دهم خبرهای هیجان‌انگیزی را تا آخر تابستان در مورد Futurama خواهید شنید. کمی صبر داشته باشید، پشیمان نخواهید شد. اجازه ندارم بیش‌ از این در مورد برنامه‌‌ی پیش رو صحبت کنم.

آخرین موردی که به دنیای Futurama مربوط می‌شود، بازی موبایل Futurama: Worlds of Tomorrow (فیوچراما: دنیاهای فردا) است که نویسندگان و نیز صداپیشگان مجموعه‌ی ابتدایی در ساخت آن همکاری داشتند. سال گذشته بود که در گزارشی اعلام شد که دیگر سازنده‌ی مجموعه‌ی Futurama، مت گرینیگ، در حال کار بر روی پروژه‌ای جدید برای شبکه‌ نتفلیکس است، ولی بدین موضوع اشاره نشده بود که پروژه‌ی جدید وی ارتباطی به Futurama و شخصیت‌های این مجموعه‌ی تلویزیونی دارد یا خیر.

Futurama-III

با صحبت‌هایی که دیوید ایکس. کوهن داشته است نمی‌توان چندان مطمئن بود که Futurama در قالب سریال یا فیلم‌ سینمایی باشد (حداقل تا این لحظه)؛ بیش‌تر به نظر می‌رسد باز هم قرار است بازی یا شاید نمایش کوتاه تلویزیونی بر اساس این مجموعه ساخته شود. البته در ماه‌های اخیر فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی در قالب VR (واقعیت مجازی) به بازار عرضه شده است و مطمئناً Futurama هم با آن دنیای عجیب و وجود آن همه شخصیت سرگرم‌کننده، پتانسیل زیادی برای ورود به این حوزه دارد.

نکته‌ی خوبی که در مورد مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama وجود دارد این است که نویسندگان و صداپیشگان بااستعداد آن همیشه آماده‌ی همکاری در پروژه‌ای جدید هستند و هر چیزی که سازندگان از آنان بخواهند را انجام می‌دهند. در واقع با اعلام این خبر دیگر چندان مهم نیست که سازندگان در مورد Futurama چه فکری در سر دارند، مهم بازگشت دنیای عجیب‌وغریب و شخصیت‌های خیالی و دوست‌داشتنی این مجموعه است.

هفت فصل از مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama ساخته شد و در مجموع ۱۴۰ قسمت از این کمدی علمی-تخیلی بر روی آنتن رفت. دیوید ایکس کوهن، مت گرینگ و کن کیلر تهیه‌کنندگان اجرایی آن بودند. از صداپیشگان این مجموعه‌ی تلویزیونی می‌توان بیلی وست، کیتی سیگال، جان دیماجیو، ترس مک‌نیل، ماوریس لامارش، لورن تام، فیل لامار و فرانک ولکر را نام برد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده