نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

توضیحات سازنده Assassin's Creed Origins در مورد جهان بازی

سازنده بازی Assassin's Creed Origins اعتقاد دارد که ابعاد جهان یک بازی اهمیتی نداشته و بیش‌تر جزییات دنیای آن مهم هستند. 

معمولا زمانی که یک بازی جهان‌باز معرفی می‌شود، اکثر گیمر‌ها دوست دارند بدانند که وسعت جهان این بازی به چه صورت است. این قضیه در مورد بازی Assassin's Creed Origins هم صدق می‌کند و سایت گیم‌اینفورمر اخیرا طی مصاحبه‌ای این سوال را از اشرف اسماعیل، سازنده این بازی پرسیده است. اسماعیل در پاسخ به این سوال اعلام کرد که به دلیل ماهیت متفاوت این بازی، نمی‌توان جهان آن را با نسخه‌های پیشین این مجموعه مقایسه کرد. با این حال وی یقین دارد که جهان بازی به مراتب بزرگ‌تر از جهان بازی Assassin's Creed IV: Black Flag است:

اگر بخواهیم جهان بازی را با نسخه‌های پیشین مجموعه مقایسه کنیم، من نمی‌توانم آمار و ارقام دقیقی ارائه دهم. با این حال دنیای بازی حداقل دو برابر بزرگ‌تر از هاوانا در Black Flag است. 

البته اسماعیل در ادامه گفت که به نظر وی وسعت جهان در برابر جزییات آن اهمیت چندانی ندارد:

به نظر من بزرگی جهان مساله خیلی مهمی در یک بازی نیست. بلکه چیزی که اهمیت دارد، جزییات آن محیط و کار‌هایی است که می‌توانید در آن انجام دهید. همچنین پویا و زنده بودن یک شهر هم اهمیت به مراتب بیش‌تری در مقایسه با بزرگی آن دارد. به همین دلیل هم ما در Origins ترجیح دادیم ماموریت‌های مختلفی را در هر شهر قرار دهیم تا آن‌ها حس و حال مخصوص به خود را داشته باشند. 

سایت گیم‌اینفورمر همچنین در مصاحبه خود به مسائل دیگری نیز پرداخت و اسماعیل پاسخ‌های جالبی به آن‌ها دارد. برای مثال طبق گفته وی پس از اتمام بخش مقدمه بازی، تقریبا تمام نقشه بازی باز و در دسترس خواهد بود. همچنین در این بازی شاهد گزینه‌های شخصی‌سازی مختلفی خواهیم بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا گیمر قادر به تغییر چهره و مثلا حالت مو شخصیت‌ها خواهد بود یا خیر. علاوه بر این سازنده بازی به یک مورد جالب هم اشاره کرد؛ اینکه شاید در بازی شاهد المان‌های مدرن نیز باشیم و بخشی از بازی در دنیای امروزی جریان داشته باشد. البته اشرف گفت که وی اجازه صحبت کردن در این مورد را ندارد و هدف یوبی سافت این است که این المان‌های بازی یک سورپرایز باقی بمانند. 

نظرات خود را در مورد صحبت‌های کارگردان بازی با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده