// یکشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه No-A

با معرفی انیمیشن کوتاه No-A، اثری پسا‌آخرالزمانی و اکشن که روی دیگری از فناوری را به نمایش می‌گذارد، همراه باشید.

در زیر ژانر پسا‌آخرالزمان با جهانی رو‌به‌رو هستیم که اتفاقی بزرگ چهره آن را به نابودی کشانده است. دنیایی که شهر‌های بزرگ آن که از لحاظ تکنولوژی پیشرفته و از نظر تمدن سر‌آمد بودند، اکنون جای خود را به بیا‌بان‌های وسیع داده‌‌اند که هیچ نشانی از گذشته پر‌فروغش ندارد. در فضای پسا‌آخرالزمان انسان‌ها کم تعداد هستند و هر یک برای بقا می‌جنگند و فناوری‌ها در ابعاد کوچک‌تر هم‌چنان وجود دارند. با تمامی این تفاسیر امید به دنیایی بهتر یکی از ویژگی‌های ژانر پسا‌آخرالزمان بوده که بار‌ها در آثار مختلف به نمایش در آمده است. انیمیشن کوتاه No-A از همین اصل پیروی می‌کند.

انیمیشن کوتاه No-A روی شخصیت نو‌آ که در واقع یک رو‌بات است، متمرکز است. او در دنیای نابود شده یک هدف دارد؛ نجات سازنده‌اش که در چنگال سربازان بی‌نام و نشان اسیر است. اسکن محیط توسط نو‌آ و پیدا کردن محفظه نگه‌داری Aixa با تیر‌اندازی سربازی متوقف می‌شود. نو‌آ که هدفش را یافته با خراب کردن دیوار به سمت سطح زمین و محفظه نگهداری سازنده‌اش حرکت می‌کند. اما نجات Aixa آن طور که به نظر می‌رسد ساده نیست...

انیمیشن کوتاه No-A

انیمیشن کوتاه No-A به عنوان یک اثر دانشجویی بی‌رقیب است

انیمیشن کوتاه No-A پروژه فارغ‌التحصیلی چند دانشجوی جلوه‌های ویژه در کالج هنر و طراحی ساوانا (SCAD) است که بر‌خی از آن‌ها تجربه کار در کمپانی‌ها و استودیو‌های بزرگ و مشهور از جمله پیکسار، The Mill (سازنده جلوه‌های ویژه فیلم Gladiator)، استودیو Blur Studio (سازنده تریلر‌های سینماتیک سری بازی‌های Batman و کات‌سین‌های بازی Halo Wars 2)، فریم‌استور (طراح جلوه‌های ویژه فیلم‌های بسیاری از جمله Guardians of the Galaxy Vol. 2 ،Fantastic Beasts and Where to Find Them و Doctor Strange) و استودیو اینسومنیاک گیمز را در کار‌نامه دارند. لیام مورفی که به عنوان انیماتور در تیم تولید بازی Uncharted 4: A Thief's End حاضر بوده، کار‌گردانی اثر را بر عهده داشته است. تولید انیمیشن کوتاه No-A بیش از پنج هزار دلار هزینه در بر داشته که این مبلغ با حمایت ۱۵۹ نفر و از طریق وب‌سایت کیک‌استارتر تامین شده است. سازندگان هدف از ساخت این انیمیشن جاه‌طلبانه را به رخ کشیدن توانایی‌های دانشجو‌یان عنوان کرده‌اند. 

انیمیشن کوتاه No-A

انیمیشن کوتاه No-A در یک کلام اثری اعجاب انگیز از نظر فنی و در بین آثار دانشجویی بی‌مانند است. اگر با تیم سازنده آشنایی نداشته باشید تصور می‌کنید که با یک محصول کمپانی بزرگ رو به رو هستید. لحظه ورود نو‌آ و نمای نزدیک از چهره او واقع گرایانه و با جزئیات دقیق طراحی شده است که این موارد قدرت سازندگان را به زیبایی هر چه تمام‌تر به رخ می‌کشد. محیط های انیمیشن را دو لوکیشن متفاوت تشکیل می دهند. محیط اول کاملا صنعتی بوده و نمادی از شرایط گذشته جهان دارد. اما در مقابل محیط دوم بیابانی است که فضای پسا‌آخرالزمانی به تصویر می‌کشد. هر چه محیط اول شلوغ و دارای المان های متعدد و متفاوت است، محیط دوم از عناصر محیطی کم تعداد‌تری بهره می برد. در زمینه کار‌گردانی، لیام مورفی سعی کرده از مشهور‌ترین تکنیک‌ها از جمله دور‌بین متحرک و حرکت آهسته استفاده کرده و سکانس‌های اثر را از نما‌های مختلف به تصویر بکشد. یکی از ویژگی‌های جالب انیمیشن کوتاه No-A عدم اشاره به پیش‌زمینه داستانی در روند اصلی و نمایش آن در تیتراژ پایانی است که تما‌شای اثر تا آخرین ثانیه‌ها را تضمین کرده است.

انیمیشن کوتاه No-A

موسیقی انیمیشن کوتاه No-A براساس سکانس‌های اثر تغییر ماهیت می‌دهد

به جز نو‌آ و دشمنان او، شخصیت Aixa در اثر حضور دارد که از دقیقه دوم به جریان اصلی انیمیشن وارد می‌شود. همانطور که اشاره شد، طراحی نو‌آ با جزئیات و متحرک‌سازی او بدون نقص است. شیوه حرکتی خاص رو‌بات‌ها پیاد‌ه‌سازی شده و در مقابل Aixa کاملا یک انسان را تداعی می‌کند. از آن جایی که نو‌آ توانایی بروز احساسات از طریق چهره‌اش را در اختیار ندارد، اعمال و رفتار‌های او نشان‌گر درونیاتش است. در عوض Aixa به شیوه‌های مختلف احساساتش از جمله ناراحتی و نا‌آمیدی را به نمایش می‌گذارد. جیکوب یوفی برای هر یک از سکانس‌های انیمیشن، موسیقی خاصی در نظر گرفته است که در آن‌ها موسیقی هیجان‌انگیز، دلهره‌آور و حماسی به گوش می‌رسند. دو جلوه‌ صوتی اثر بیش از دیگران جلب‌توجه می‌کنند و آن‌ها صدای تیر‌اندازی و صدای حاصل از حرکت اندام‌های روباتیک نو‌آه است.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

درست است که انیمیشن کوتاه No-A دارای داستان یک خطی بوده و از یک اثر صرفا اکشن فرا‌تر نمی‌رود، اما در وظیفه‌‌اش که نمایش توانایی‌های دانشجویان کالج SCAD است، به خوبی عمل می‌کند و فارغ از آن می‌توان این انیمیشن را به عنوان یک اثر سرگرم‌کننده در نظر گرفت. انیمیشن کوتاه No-A در جشنواره Motion Picture Sound Editors نامزد دریافت جوایز متعددی بوده است.


منبع Liam Murphy
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده