// دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل ایرانی بدو دهقان بدو

در بازی بدو دهقان بدو، با ریزعلی سوار مرکبی به دنبال قطاری بروید که در حال حرکت به سمت کوهی ریزش کرده است.

سال گذشته ششمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار شد و زومجی نیز گزارشی را از برندگان این جشنواره منتشر کرد. حال بعد از گذشت چند ماه زمان مناسبی برای بازگشت به فهرست برندگان ششمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای تهران است تا با معرفی بهترین‌های این مسابقات، هرچه بیشتر به بازی‌های ایرانی شرکت‌کننده در این جشنواره بپردازیم. یکی از این بازی‌ها که در بخش بهترین دستاورد هنری دوبعدی برنده‌ی لوح تقدیر شد، بازی اندروید بدو دهقان بدو بود.

بازی بدو دهقان بدو

با جمع‌آوری ستاره‌ها می‌توانید توانایی‌های ریزعلی و الاغ او را در بخش درخت توانایی ارتقا دهید

غروب یک روز پاییزی سرد و دهقانی که خسته از کار قصد بازگشت به خانه را در دهکده‌ای نزدیک راه‌آهن دارد. ریزعلی داستان ما زمانی که عزم بازگشت می‌کند، ناگهان صدای غرش کوه‌ها را شنیده و شاهد بسته شدن ریل‌های قطار با سنگ‌های عظیم می‌شود. اینجاست که دهقان فداکار لباس را از تن کنده و با آتش زدن آن، سوار بر مرکب خود به دنبال قطار حرکت می‌کند تا آنها را از خطر پیشرو آگاه کند. داستان بدو دهقان بدو دقیقا همان داستان آشنای دهقان فداکار و قهرمان آن، ریزعلی خواجوی است که سال‌ها با داستان زیبای او درس‌ها آموخته‌ایم. بازی با روایتی شیرین از زبان کودکی آذری آغاز می‌شود، جایی که او داستانی آشنا را با صداقتی کودکانه به زبان فارسی روایت کرده و باید با دیدن اولین آموزش‌ها وارد ماجراجویی ریزعلی شویم.

 البته تفاوت‌های داستان از همان ابتدا نمایان است و از جمله‌ی این تفاوت‌ها می‌توان به سوار شدن ریزعلی روی یک الاغ چابک اشاره کرد. این بازی ایرانی به صورت ساید اسکرولینگ انجام می‌شود و باید با ضربه زدن روی نمایشگر یا حرکت دادن گوشی، ریزعلی را برای گرفتن ستاره‌های بیشتر کمک کنید. مشعلی که ریزعلی در دست دارد، در حال خاموش شدن است و درنتیجه باید در کنار گرفتن ستاره‌ها، شعله‌های آتش را نیز با پرش بگیرید. نور مشعل ریزعلی، جان او نیز محسوب می‌شود و با خاموش شدن مشعل، دیگر قادر به نجات قطار نخواهید بود. در جریان مرحله با موانع متفاوتی از جمله درخت‌های تیغ دار، خفاش‌ها و گرگ‌های وحشی روبرو می‌شوید که با حمله به سمت ریزعلی قصد کشتن او را دارند. پریدن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در بازی بدو دهقان بدو باید انجام دهید و در زمان پرش می‌توانید با حرکت دادن گوشی موبایل به طرفین، بُرد پرش ریزعلی را افزایش دهید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، ستاره‌‌هایی در مراحل قرار دارند که باید آنها را یکی پس از دیگری جمع کنید. این ستاره‌ها پول رایج درون بازی هستند و با استفاده از آنها می‌توانید رکوردهای خود را در جدول رکورد ثبت کنید یا از آن مهم‌تر، مهارت‌های ریزعلی و الاغش را در بخش «درخت توانایی»‌ افزایش دهید.

بازی بدو دهقان بدو

با انجام بسته‌های ماموریت، امکان خریداری برخی از قدرت‌های درخت توانایی مهیا می‌شود که با ورود به این بخش باید با توجه به ستاره‌هایی که دارید برخی از مهارت‌های مورد نظر خودتان را ارتقاء دهید. از جمله‌ی این مهارت‌ها می‌توان به افزایش سرعت ریزعلی در پرش، قابلیت بیمه کردن قطار بعد از شکست، کاهش سرعت خفاش‌ها و گرگ‌ها یا امکان کشتن خفاش‌ها با پریدن روی آنها اشاره کرد که همگی در نوع خود کاربردی و مهم هستند.

به لطف استفاده از موتور گرافیکی یونیتی و خلاقیت توسعه‌دهندگان، بازی بدو دهقان بدو، طراحی‌ها و انیمیشن‌سازی‌های جذاب دارد. برخورد به موانع، نحوه پرش دوتایی، نور در حال خاموش شدن مشعل و موارد دیگر، همگی گرافیک زیبایی دارند و سازندگان موفق شده‌اند تا محصولی با کیفیت و جذاب را برای مخاطبین تولید کنند. این بازی کاملا رایگان است و به همین دلیل از خریدهای درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توانید برای ستاره‌های بیشتر نگاهی به بخش فروشگاه بی‌اندازید. موسیقی بازی نیز ریتمی مشخص دارد و در جریان بازی همواره موسیقی یکسانی را می‌شنوید. اگر به دنبال یک بازی ایرانی رایگان خوش‌ساخت برای اندروید هستید، بازی بدو دهقان بدو که اخیرا نیز در میان منتخبین رویداد تجاری TGC بود، یکی از محصولات با کیفیتی است که ارزش دانلود و تجربه را دارد.

دانلود بازی بدو دهقان بدو

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده