نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

بازی خاله قزی به صورت جهانی برای پلی استیشن 4 منتشر می‌شود

پیرو قرارداد استودیو بازی‌سازی آنو با یک ناشر اسپانیایی، بازی ایرانی خاله قزی قرار است به صورت جهانی برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود. 

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مصطفی کیوانیان، مدیرعامل استودیوی بازی‌سازی آنو از امضای قرارداد نشر بین المللی بازی «خاله قزی» با ناشری اسپانیایی خبر داد و گفت که این بازی برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. وی با اشاره به اینکه این قرارداد حاصل حضور در نمایشگاه گیمزکام سال گذشته با حمایت بنیاد است، گفت:

در این نمایشگاه با ناشر اسپانیایی صحبت‌های خوبی انجام شد و آن‌ها از بازی ما خوششان آمد. پس از آن و در یک سال گذشته به صورت ایمیلی و اسکایپی با آن‌ها در تماس بودیم تا به مرحله‌ی عقد قرارداد برسیم.

وی در مورد قرارداد توضیح داد:

از قراردادی که امضا شده بسیار راضی هستیم. شرایط بسیار خوبی در قرارداد وجود دارد و بسیاری از کارها نیز بر عهده‌ی آن‌ها است. به طور مثال، تمام امور پورت (Port) کردن بازی، هزینه‌های بومی‌سازی و غیره را آن‌ها متقبل شده‌اند.

مصطفی کیوانیان افزود:

پیش‌بینی ما این است که این بازی می‌تواند در اروپا و امریکا به تعداد دانلود قابل قبولی برسد و ما نیز امیدواریم به این هدف برسیم. زمان انتشار هنوز معلوم نیست، ولی ما باید تا پایان شهریور پروژه را برای انتشار آماده کنیم.

سازنده بازی خاله قزی به آینده همکاری با این ناشر اشاره کرد و گفت:

این ناشر در ساخت بازی خاله قزی 2 به صورت مستقیم حضور خواهد داشت و سرمایه‌‌گذاری خواهد کرد. خاله قزی در ابتدا به صورت دیجیتالی برای PS4 منتشر خواهد شد و بعد اگر به تعداد دانلود قابل قبولی برسد به صورت فیزیکی نیز منتشر می‌شود. اما هنوز برای صحبت درباره‌ی آن زود است.

وی در پایان با تشکر از کسانی که وی را در این راه کمک کردند گفت:

از تهیه‌کنندگان شرکت آنو، مدیریت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بابت حمایت حضور در گیمزکام و اعضای سازنده بازی تشکر ویژه‌ای دارم که بدون آن‌ها امکان عقد قراردادی این‌چنینی ممکن نمی‌شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده