نویسنده: سهند عباسپور
// پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

بازی Playerunknown's Battlegrounds به لیگ ESL راه یافت

گویا موفقیت‌های متوالی بازی Playerunknown's Battlegrounds قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود؛ چرا که حالا این بازی توانسته جواز حضور در مسابقه‌ی معتبر ESL را کسب کند.

دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد! گویا فقط مسئله‌ی زمان وجود داشته تا بازی Playerunknown's Battlegrounds به مسابقات بزرگ ای اسپورت راه پیدا کند. این همه سر و صدا و این همه هیاهو تنها از فروردین‌ماه که این بازی در سرویس دسترسی زود‌هنگام استیم قرار گرفته، ایجاد شده و حالا که بازیکنان توانسته‌اند در عرض چند ماه در این بازی استاد شوند، زمان مناسبی است که مسابقه‌ای بزرگ برای بازی برگزار شود. طبق جدید‌ترین اخبار بازی، استودیو‌ بلو‌هول، توسعه‌دهنده‌ی بازی، و لیگ ESL (یکی از بزرگ‌ترین مسابقات بازی‌های ویدیویی) اعلام کردند که رقابت بزرگ این بازی ماه آینده و در جریان کنفرانس گیمزکام برگزار خواهد شد.

جدا از موفقیت بسیار زیاد این بازی که باعث شده در طی زمانی به این کوتاهی به مسابقات جهانی ESL راه پیدا کند، نحوه‌ی برگزاری مسابقات این رشته نیز در نوع خود باید جالب باشد؛ چرا که رقابت‌های eSports به طور معمول در قالب مسابقات تک‌نفره یا تیم‌هایی با حداکثر اعضای ۵ یا ۶ نفر برگزار می‌شوند؛ اما هر دست مسابقه‌ی PUBG چیزی حدود ۱۰۰ بازیکن دارد که در حالت Free-for-All، سعی می‌کنند تا انتهای بازی زنده بمانند.

PlayerUnknown

حالا تصور کنید مسابقات این رشته چقدر عجیب خواهد بود! طبق قواعد تعیین‌شده، مسابقه در سه دست و با گنجایش ۸۰ نفر برگزار می‌شود تا در نهایت برنده‌ی کلی بازی مشخص شود. همچنین قابل ذکر است که همه‌ی حالات بازی شامل: تک‌نفره، دونفره، دونفره با دوربین اول-شخص و گروهی نیز در این رقابت وجود خواهند داشت.

جایزه‌ی مسابقات این بازی، هرچه نباشد، به اعتبار ESL مبلغ چشم‌گیر ۳۵۰ هزار دلار خواهد بود و استودیو‌ی توسعه‌دهنده‌ هم آیتم‌هایی تزئینی را که لباس‌هایی برای شخصیت شما در بازی هستند، در طرح‌هایی مختلف با قیمت ۲.۵ دلار به عموم بازیکنان می‌فروشد تا پشتوانه‌ی لازم را برای جایزه‌ی مسابقه و برگزاری آن مهیا کند؛ ضمن اینکه بخشی از این فروش نیز به نهاد‌های خیریه تعلق خواهد گرفت. شما می‌توانید تصویر دو عدد از این لباس‌ها را در انتهای پست مشاهده کنید.

این تورنمنت از تاریخ یکم تا چهارم شهریورماه (۲۳ تا ۲۶ آگوست) در کلن آلمان برگزار می‌شود و از ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به وقت ایران در شبکه‌های اجتماعی استودیو‌ی بلوهول به صورت زنده پخش خواهد شد.

PlayerUnknown

PlayerUnknown


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده