نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

جزئیات بیشتری درباره سریال Star Trek Discovery همراه با تریلر آن منتشر شد

در مراسم کامیک کان، عوامل سریال Star Trek Discovery اعلام کردند که پخش این سریال علمی تخیلی از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

سونیکو مارتین گرین و سایر بازیگران و عوامل سریال پیشتازان فضا:‌ اکتشاف امروز در کامیک کان حضور داشتند و اعلام کردند که بعد از انتظارات بسیار و بدقولیها و تاخیرات زیاد در زمان پخش سریال، بالاخره قرار است پاییز امسال این سریال به روی آنتن بروددر این مراسم ستارههایی مانند سونیکو مارتین گرین، جیسون آیزکس، داگ جونز، شازاد لطیف، مری وایزمن، آنتونی رپ، جیمز فرین به همراه تهیه کنندههای اجرایی الکس کورتزمن، ارون هاربرتز، گرچن جی برگ، هثر کادین و آکیوا گولدزمن حضور داشتند و جزئیات بیشتر در اختیار حضار قرار دادند و تریلری رسمی را از این سریال که از شبکه CBS All Access پخش میشود را منتشر کردند. در انتهای پست می‌توانید تریلر این سریال را مشاهده و دانلود کنید.

سریال Star Trek Discovery

رین ویلسون که در این سریال نقش هری مود را ایفا می‌کند، وظیفه اداره و مدیریت کردن پنل این سریال را برعهده داشت که به نظر هم گزینهی مناسبی برای این کار میآمد. یکی از اولین سوالاتی که از تیم بازیگران و عوامل پرسیده شد و آنها جواب دادند این بود که چگونه آنها بین تکنولوژی دنیای مدرن امروز و سادگی سریال Star Trek: The Original Series با بازی ویلیام شاتنر و لئونارد نیموی تناسب برقرار کردند. کورتزمن پاسخ داد:

همه ما از طرفداران پر و پا قرص سریال The Original Series هستیم و مقدار خیلی زیادی از آن الهام میگیریم. آنها تمام روز در اتاق نویسندگان مینشینند و بر سر اینکه چه چیزی خوب و مناسب است و چه چیزی نیست بحث میکنند. همچنین این را هم باید درک کنیم که ما در دنیای زندگی میکنیم که اگر یک سریال معمولی و کلیشهای به مخاطب نشان دهیم، مخاطب راضی و خوشحال نخواهد بود مخصوصا اینکه او باید پولی هم بابت آن پرداخت کند. این سریال کمی وسیعتر از سریال The Original Series است اما ما سعی کردیم که با آن دنیا هم تناسبات زیادی داشته باشد.

مارتین گرین در نقش مامور ارشد به نام مایکل برنهام درباره رابطه کاری ۷ ساله‌ی خود با میشل یو در نقش فیلیپا جورجو، کاپیتان کشتی فضایی شنژو (Shenzhou) گفت:

رابطه ما یک رابطه واقعا نزدیک است. من از آکادمی علمی ولکان فارغ التحصیل شدم و مستقیم به شنژو رفتم و او من را به زیر بال و پر خودش گرفت. بعد از مرگ پدر مادرم، من زیر نظر سارک و آماندا در ولکان بزرگ و تربیت شدم. 

سریال Star Trek Discovery

در ادامه فرین درباره نقش سارک که از سریال کلاسیک و قدیمی گرفته شده و پدر اسپاک (Spock) هم هست صحبت کرد:

خیلی جالب است که ما بفهمیم زمانی که این نقش جوان‌تر بود چه شخصیتی داشت همانطور که میدانیم او کجا کارش تمام میشود. چیزی که درباره این شخضیت جذاب بود این است که او با یک انسان ازدواج میکند. او مربی برنهام است. او کمی پیچیده است. از طرفی او هنوز دارای احساسات است و این مسألهای است که سارک باید با آن دست و پنجه نرم کند و کنار بیاید. او هم یک فرزند انسان دارد و هم یک فرزند نیمه انسان و این شرایطی را برای او به وجود میآورد و دری را به روی او باز میکند که تا به آن لحظه فکرش را هم نمیکرد که وجود داشته باشد.

کورتزمن می‌داند که اعمال تغییراتی بر روی داستان اصلی این سریال ممکن است بعضی از طرفداران را ناراحت کند ولی با این حال عنوان کرد:

ممکن است تعجب کنید و بعضی‌ از شما سردرد بگیرید اگر من بگویم که اسپاک خواهری دارد که ما قبلا هیچ چیزی از آن نشنیدهایم و هیچ اطلاعاتی از آن نداشتیم. من فقط از شما میخواهیم برای پخش این سریال صبور باشید، میدانم که خیلی از شما ممکن است از تغییرات اعمال شده ناراحت شوید اما فقط صبر کنید و ببینید که داستان به کجا خواهد رفت

جیسون آیزکس که نقش کاپیتان گابریل لورکا را بازی می‌کند در ادامه توضیح داد که نقش او با کاپیتانهای قبلی چه فرقهایی خواهد داشت:

او احتمالا خیلی بیشتر از کاپیتان‌های قبلی بلا سرش میآید. او یک آدم پیچیده است. این یک داستان پیچیده برای زمان ماست

سریال Star Trek Discovery

او همچنین توضیح داد که سریال اکتشاف شباهت‌های خیلی زیادی با نسخه کلاسیک آن دارد و تیم تلاش می کند تا مسائل دنیای امروز را با این سریال منعکس کند. مارتین گرین گفت:

Star Trek همیشه درباره گوناگونی، جامعیت و وحدت بوده است. من فکر میکنم این یکی از مهمترین دلایلی است که خیلی از مردم حتی مردمی که در این نسل زندگی میکنند هم طرفدار آن هستند و برای دیدنش انتظار میکشند. من همه شما را تشویق میکنم که به ما بپیوندید و ما در این سفر همراهی کنید. امیدوارم در این سفر چیزی را درباره آدمهای اطرافتان یاد بگیرید و بفهمید زیرا این کاری است که داستان ما قصد انجام آن را دارد.

در این میان بحث کلینگان‌ها هم پیش آمد که یکی از مهمترین داستانهای این سریال مربوط به آنها است و به عنوان شخصیتهای منفور اعلام شدهاند. برگ توضیح داد:

به خاطر داستانی که ما درباره کلینگان‌ها در این سری از سریال Star Trek تعریف میکنیم، خیلی برایمان مهم است که آنها صحبت کنند و ما قطعا برای آنها زیرنویس خواهیم گذاشت. خیلی مهم است که ما کلینگانها و مردم‌شان را داشته باشیم. آنها فرهنگ واقعا جذابی دارند. ما خواستیم در چیزی عمیق وارد شویم که قبلا وجود داشت و به این عمیقی به آن توجه نشده بود.

سریال Star Trek Discovery

هاربرتز در ادامه در مورد تعادل یک جنگ با کلینگان‌ها با ماموریت صلح آمیز در Starfleet صحبت کرد:

این مسأله قسمت‌های زیادی را خواهد گرفت و از آن خود خواهد کرد. ما قصد داریم نشان دهیم که چگونه کشمکشها و تضادها با صلح و آرامش حل خواهد شد. گاهی اوقات ما در طول مسیر تصمیمات اشتباه خیلی زیادی میگیریم. خیلی دوست داشتیم که بعدهای دیگری هم به کلینگانها بدیم که آنها فقط شخصیتهای منفور دنیا نباشند و بتوانند چیز دیگری هم بشوند

داگ جونز که در طول سال‌های زیاد نقشهای به یاد ماندنی زیادی در ژانرهای مختلف بازی کرده است، حالا درباره نقش خود یعنی سرباز سارو که از نژاد بیگانه کلپین (Kelpian) با خنده صحبت میکند:

به عنوان یک کلپین، چیزی که تا امروز از من دیده نشده کفش‌هایم است. پاهای من سم است و طبیعتا من بلندترین بازیگر در این سریال خواهم شد

بعد از این حرف او از جای خود بلند شد و به همان مدل راه رفت که چیزی بین راه رفتن مدل‌ها روی سن و متکبرانه راه رفتن شترمرغ بود و باعث خنده همه حضار در سالن شد

Doug Jones

اولین فصل این سریال قرار است شامل ۱۵ قسمت باشد که خودش یک داستان کامل را تعریف می‌کند. کادین همچنین اضافه کرد که باتوجه به این رویکرد، قرار است این داستان پر از مسائل احساسی هم باش.

آیزکس در ادامه عنوان کرد:

این سریال هیچ چیزی به جز شخصیت‌ها نیست. درست است که پر از جلوههای ویژه شگفتانگیز و صحنههای جذاب است اما چیزی که بین انسانها و بیگانهها رخ می‌دهد و ارتباطی که بین آنهاست، داستان و جذابیت اصلی است.

سریال Star Trek Discovery در ۲۴ سپتامبر در شبکه CBS پخش خود را آغاز میکند و بقیه فصل در آمریکا از شبکه CBS All Access و در بقیه کشورها در شبکه Netflix پخش خواهد شد.

 

برای دانلود تریلر از طریق آپارات اقدام کنید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده