نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

صحبت‌های فرانک میلر در مورد موج کنونی فیلم‌های ابرقهرمانی

فرانک میلر وضعیت فعلی دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی را خوب قلمداد کرد و دو فیلم Wonder Woman و Spider-Man: Homecoming را به عنوان فیلم‌های مورد علاقه‌اش بسیار تحسین کرد.

فرانک میلر یکی از نام‌های قدیمی و تأثیرگذار دنیای کتاب‌های کمیک بوده و چندین فیلم معروف از روی آثار وی ساخته شده است. طرفداران این دسته از آثار، وی را با کتاب‌های کمیکی همچون The Dark Knight Returns (شوالیه تاریکی بازمی‌گردد)، Sin City (شهر گناه)، Daredevli Born Again (دِردِویل دوباره متولد می‌شود) و Ronin (رونین) در خاطر دارند.  

این نویسنده در جریان نمایشگاه Comic-Con شهر سن دیگو، اشاره‌ای به ساخت فیلم The Rise of Alexander (قیام اسکندر) داشت و از نسخه‌ی جلد مقوایی (هاردکاور) کتاب The Dark Knight III: The Master Race (شوالیه تاریکی ۳: استاد مسابقه) رونمایی کرد. در همین اثنا سایت دِدلاین (Deadline) با فرانک میلر به گفتگو نشست و نظر او را در مورد جریان کنونی فیلم‌های ابرقهرمانی و همچنین کیفیت کلی این دسته فیلم‌ها جویا شد؛ فرانک میلر چنین پاسخ داد:  

این دوران بهترین دوران فیلم‌های ابرقهرمانی است. این طور بگویم که دوران فوق‌العاده‌ای هم با پخش اولین فیلم سوپرمن که کریستوفر ریو نقش شخصیت سوپرمن را ایفا می‌کرد داشتیم، ولی مقایسه آن زمان نسبت به جریان کنونی فیلم‌های ابرقهرمانی صحبت از قطره‌ای در برابر دریا است. به فیلم‌هایی که هم‌اکنون بر روی پرده قرار دارند نگاه کنید، Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) تاجی گرانبهاست. از نظر من این شخصیت بدون هیچ تردیدی بی‌نقص است.

Wonder-Woman

دِدلاین از فرانک میلر پرسید که چه چیزی تا این اندازه باعث معروفیت و عالی بودن این فیلم شده است که وی چنین پاسخ داد:

اگر نظر من را می‌خواهید که می‌گویم نمایش تلویزیونی لیندا کارتر (پخش شده بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹) بسیار بر موفقیت این فیلم تأثیر گذاشته است؛ با اینکه آن مجموعه کمی قدیمی و از مد افتاده در نظر گرفته می‌شود، ولی خب برای زمان خودش مجموعه‌ای بسیار جذاب و موفق بود. اما در مورد فیلم Wonder Woman اوضاع فرق می‌کند، این فیلم از تمام جهات کار خود را به نحو احسن انجام داده است. بازیگر اصلی این فیلم، گل گدوت، تنها از لحاظ ظاهری زیبا نیست، بلکه شخصیت قهرمانانه دارد؛ هنرنمایی وی و علاقه مردم به او، تنها محدود به پوشش ظاهری وی نمی‌شود. در مورد کریس پاین که نقش کاپیتان کِرک/استیو ترِور را ایفا کرد نیز باید بگویم که نقش‌آفرینی وی در این فیلم بی‌عیب و نقص بود. ایده‌ی نازی‌های شیطان‌صفت همیشه موفق بوده است. از نظر من سازندگان این فیلم سعی داشتند فیلمی پرهیجان و پر زد و خورد و با کمی ته مایه‌های اسطوره‌ای بسازند. آن بخش از فیلم که آمازونیا را نشان می‌داد نفس‌گیر بود. بازی کانی نیلسن هم که نقش مادر زن‌ شگفت‌انگیز را ایفا می‌کرد فوق‌العاده بود.         

دِدلاین نظر فرانک میلر را در مورد فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) نیز جویا شد که وی این فیلم را هم مورد تمجید قرار داد و گفت از جهاتی با دیگر آثار این ژانر متفاوت است:

فیلم سرگرم‌کننده‌ای است. از نظر من فیلم Wonder Woman نفس‌گیر و پرهیجان بود، ولی هنگام تماشای فیلم Spider-Man: Homecoming احساس کودکی را داشتم که در کنار این شخصیت به ماجراجویی و شیطنت می‌پردازد. فکر می‌کنم سازندگان بسیار خوش شانس بودند که این بازیگر را برای این نقش انتخاب کردند، جز این است؟ فیلم بسیار سرگرم‌کننده‌ای است و موسیقی بخش جدانشدنی آن است. پریدن مرد عنکبوتی از این پشت‌بام به پشت‌بام دیگر و همراهی موسیقی بسیار جالب است. از نظر من فیلم بسیار سرگرم‌کننده‌ای است. بدون جای هیچ‌گونه شکی، این دوران بهترین دوران فیلم‌های ابرقهرمانی است. شخصیت‌های قدیمی بازگشتی دوباره داشته‌اند و شور و هیجان زیادی را با خود به همراه آورده‌اند.

Spidey

در فیلم Spider-Man: Homecoming که استقبال خوبی هم منتقدان و تماشاچیان از آن داشته‌اند، تام هالند، مایکل کیتون، زندیا، دونالد گلاور، جیکوب باتالون، لورا هریر، تونی ریولوری، تاین دالی، بوکیم وودبین، مریسا تومه و رابرت داونی جونیور از جمله بازیگرانی هستند که به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم از تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۷ (۱۶ تیر ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما رفته است و تاکنون توانسته است نزدیک ۴۷۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

در فیلم Wonder Woman نیز گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دیوید تیولیس، دنی هوستون، ایون برمنر، النا آنایا، لیزا لاون کانگلسلی و لوسی دیویس حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم را پتی جنکینز بر عهده داشت و فیلم‌نامه‌نویسان آن نیز جف جانز و آلن هینبرگ بودند. اکران فیلم Wonder Woman همچنان ادامه دارد و تاکنون چیزی نزدیک به ۷۷۱ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است. این فیلم نیز از طرف تماشاچیان و منتقدان بسیار مورد تحسین قرار گرفت. 


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده