نویسنده: سارا مرتضوی
// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲

مشکلاتی عجیب در نحوه کاربرد اپلیکیشن آنلاین نینتندو سوییچ

عدم امکان قفل کردن صفحه گوشی حین استفاده از قابلیت چت صوتی اپلیکیشن نینتندو سوئیچ که تمام شدن سریع باطری را در پی خواهد داشت، تنها یکی از مشکلات این اپلیکیشن جدید است.

به تازگی کمپانی نینتندو اپلیکیشن آنلاین نینتندو سوییچ را برای اندروید و ios ارائه کرده است؛ اپلیکیشنی که قرار بوده امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌‎های این اپلیکیشن امکان ایجاد ارتباط گروهی بین بازیکنان در بازی‌های چندنفره‌ای مانند بازی Splatoon 2 است. از دیگر امکانات این اپلیکیشن جدید نیز می‌توان به امکان چت صوتی و یا دسترسی به لیست دوستان از طریق اکانت نینتندو اشاره کرد.  

هرچند با وجود تمام این امکانات ارائه شده، به نظر می‌رسد این اپلیکیشن ایراداتی اساسی دارد. برای مثال برای استفاده از امکان چت صوتی شما ناچارید تمام مدت صفحه گوشی خود را روشن نگه‌دارید؛ این بدان معناست که شما در زمان صحبت نمی‌توانید گوشی خود را قفل کرده و در جیب‌تان بگذارید! این در حالی است که سرویس‌های چت صوتی دیگر یا حتی تماس‌های صوتی معمولی نیز همگی از این امکان برخوردارند.

اپلیکیشن نینتندو سوئیچ

روش پیچیده اتصال هدفون برای بازی Splatoon 2

برای استفاده از امکان چت صوتی شما ناچارید تمام مدت صفحه گوشی خود را روشن نگه‌دارید

از آن‌جایی که استفاده از چت صوتی تنها از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است، این موضوع کاربران را حین تجربه بازی‌ای مانند Splatoon 2 که از امکان چت داخلی بی‌بهره است، با مشکلی اساسی رو به رو خواهد کرد. هرچند این تمام ماجرا نیست؛ از آن‌جایی که برای برقراری تماس صوتی باید هدفون خود را به گوشی متصل کنید، دیگر نمی‌توانید همان هدفون را به کنسول متصل کرده تا صدای بازی را نیز بشنوید. به همین دلیل برای استفاده هم‌زمان از هر دو امکان نیاز به نقشه‌ای پیچیده خواهید داشت.

با این‌که هنوز دلیل این اقدام از سوی کمپانی نینتندو مشخص نشده است، اما برخی بر این باورند کمپانی نینتندو قصد داشته با پایین آوردن امکان چت، سطح زمین بازی را برای همه یکسان نگه داشته یا فضای دوستانه بازی را حفظ کند. البته ممکن است دلیل تمام این ماجراها تنها به بی‌تجربگی کمپانی نینتندو در زمینه بازی‌های آنلاین چندنفره بازگردد. اما بازهم با در نظر گرفتن این واقعیت که چیزی حدود یک دهه از پیدایش امکان چت آنلاین می‌گذرد، این بهانه نیز از سوی کمپانی نینتندو قابل قبول نخواهد بود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده