// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

پیتر جکسون به تمجید از فیلم Valerian، جدیدترین اثر لوک بسون پرداخت

پیتر جکسون، کارگردان سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، به تمجید و حمایت از فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets، جدیدترین اثر لوک بسون پرداخت.

در حالی که نمایش عمومی تازه‌ترین اثر کارگردان مشهور فرانسوی، لوک بسون تحت عنوان والرین و شهر هزار سیاره (Valerian and the City of a Thousand Planets) به طور رسمی آغاز شده است، این کارگردان با انتشار پیامی درتوییتر خود از حمایت دیگر فیلمسازان سینما به ویژه پیتر جکسون قدردانی کرد.

با نگاهی به تریلرهای منتشر شده از والرین، به نظر می‌رسد که این فیلم از آن دسته آثار علمی تخیلی بلند‌‌‌‌‌ پروازانه و رنگارنگ است که این روزها کمتر نمونه‌هایی مثل آن را می‌توان بر پرده‌ی سینماها دید. معمولا چنین فیلم‌هایی که در خیال پردازی تا به این اندازه پیش می‌روند یا همچون فیلم Avatar (آواتار) ، اثر جیمز کامرون به یک موفقیت انقلابی در باکس آفیس و در بین منتقدان تبدیل می‌شوند یا همچون صعود ژوپیتر (Jupiter Ascending) به کارگردانی واچوفسکی‌ها با قبول شکستی مفتضحانه به قعر جهنم سقوط می‌کنند. والرین نیز با توجه به نقدهای متوسطی که تا به این لحظه دریافت کرده و آغازی نه چندان موفقیت آمیز در بحث فروش، هیچ بعید نیست که به سرنوشت غم‌انگیز آثار گروه دوم دچار شود. با این حال چه این فیلم شکست بخورد و چه به موفقیت دست یابد، نکته‌ای که بسیار جالب به نظر می‌رسد این است که معمولا فیلمسازانی که به ساخت آثار پرهزینه شهرت دارند، در هنگام نمایش فیلم پرهزینه‌ای دیگر، به ستایش بلندپروازی‌های صاحب آن اثر می‌پردازند.

valerian

به عنوان یکی از این نمونه‌ها، می‌توان به کارگردان پرافتخار نیوزلندی سینما و خالق سه گانه‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت اشاره کرد که به صورت تمام قد به حمایت از فیلم جدید بسون پرداخته است:

والرین یکی از جادویی‌ترین و فریبنده‌ترین فیلم‌هایی است که در سال‌های اخیر دیده‌ام. این فیلم تجربه‌ای فراموش نشدنی بر پرده‌ی نمایش است.

در ادامه لوک بسون نیز با انتشار پیامی جواب محبت جکسون را اینگونه داد:

بابت جملات محبت آمیزتان سپاسگزارم استاد. این برای من بسیار پرمعنی است.

اگرچه جکسون از تماشای والرین لذت بسیاری برده ولی بعید به نظر می‌رسد که از دیدن این تصاویر چندان شوکه شده باشد چرا که وی برای سالها روی پروژه‌های اقتباسی، خصوصا آثاری با محوریت جلوه‌های کامپیوتری کار کرده تا جایی که به نظر می‌رسد، کار انقلابی وی در ارباب حلقه‌ها، هابیت (The Hobbit) و کینگ کونگ (King Kong) تاثیراتی را هم روی نحوه‌ی کار بسون در این پروژه گذاشته است. خصوصا در زمینه‌ی ادغام شخصیت‌های انسانی با سایر موجودات در دنیایی از افکت‌ها. البته بسون دنیای شگفت انگیز عنصر پنجم (The Fifth Element) را پیش از آثار نام برده از جکسون، خلق کرده است. حتی اگر والرین و شهر هزار سیاره (Valerian and the City of a Thousand Planets) در گیشه نیز شکست  بخورد و قادر به بازگشت سرمایه‌ی خود نشود، باز هم باید بسون را به خاطر اصالت ایده و نوع پرداخت داستانش ستود.

valerian

والرین و شهر هزار سیاره (Valerian and the City of a Thousand Planets) که بر اساس داستان‌های کمیک فرانسوی والرین و لورلین (Valérian and Laureline) و با بودجه‌ی ۱۹۷ میلیون یورو (معادل ۲۲۹ میلیون دلار) ساخته شده، داستان یک ایستگاه فضایی به نام آلفا را در قرن بیست و هشتم میلادی روایت می‌کند که میزبان میلیون‌ها موجود از صدها نژاد و از سیاره‌های مختلف است که همگی در نهایت صلح به مبادله‌ی دانش و فرهنگ خود بین یکدیگر می‌پردازند. در این میان، والرین و لورلین، پلیس‌های کهکشان هستند که امنیت آلفا را تامین می‌کنند ولی در ادامه زمانی که نیرویی از تاریکی سفینه را در بر می‌گیرد، آنها در کنار یکدیگر سعی می‌کنند که با غلبه بر زمان، ماهیت خطری را که آینده‌ی جهان را تهدید می‌کند شناسایی کنند. در این فیلم علاوه بر دو ستاره‌ی جوان سینما، دین دی هان و کارا دلوین که به ترتیب نقش والرین و لورلین را بازی می‌کنند، بازیگران سرشناسی همچون کلایو اوون، ایتان هاوک و روتخر هاور به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده