نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۲

احتمال کارگردانی فیلم Man Of Steel 2 توسط متیو وان

اخیرا جین گولدمن، نویسنده Kingsman، درباره احتمال کارگردانی فیلم Man Of Steel 2 توسط متیو وان صحبت کرده است.

در حال حاضر دهه‌ها است که ما در چرخه بسیار موفق ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی قرار داریم و بر خلاف موانع زیادی که در این مسیر وجود دارد، به نظر می‌رسد که این ژانر قوی‌تر از هر زمان دیگری کار خودش را ادامه می‌دهد. کمپانی برادران وارنر و دنیای سینمایی دی سی به طور خاص گروهی از قهرمانان جدید را در اختیار دارند و منتظر زمان مناسب هستند تا آنها را در معرض توجه بینندگان قرار دهند و به طور مثال قرار است آنها را در فیلم‌های نایت وینگ (Nightwing)، بت گرل (Batgirl) و Gotham City Sirens به مردم و طرفداران معرفی کنند. با اینکه خیلی‌ها هیجان خیلی زیادی برای این فیلم‌ها و قهرمانان جدید دارند، از طرف دیگر احتمال بازگشت یک ابرقهرمان به روی پرده‌های سینما خیلی از بینندگان فیلم و ژانر فیلم‌های قهرمانی را متاثر کرده است.

سوپرمن با فیلم‌های اخیرش به نام‌های مرد فولادی و بتمن علیه سوپرمن (Batman v Superman)، سودآوری‌های خیلی زیادی برای استودیو و کمپانی سازنده فیلم داشت؛ اما با این حال باز هم برگرداندن او به روی صفحه‌های نقره‌ای سینما کار راحتی نیست و راه پر از مانعی دارد.

این بند، پایان فیلم Batman v Superman را فاش می‌کند

 

همان‌طور که طرفداران سوپرمن و این ژانر دیده‌اند، در انتهای فیلم Batman v Superman یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ابرقهرمان‌ها به دست شخصیت منفور فیلم یعنی دومزدی (Doomsday) کشته می‌شود. با این حال، به طریقی برنامه‌ریزی شده که او یک بازگشت خوب و همراه با یک پیروزی در فیلم Justice League در پاییز امسال داشته باشد و همچنین پیش‌بینی شده که بخواهند فیلم مستقلی از او با کارگردانی متیو وان که به تازگی اسم او اضافه شده است بسازند.

پایان خطر لو رفتن داستان

 

جین گولدمن که در کامیک کان سن دیگو اثر جدید خود را با نام فیلم Kingsman: The Golden Circle معرفی کرد، در مصاحبه‌ای که درباره احتمال همکاری دوباره او با وان در فیلم جدید مرد فولادی صحبت شده بود عنوان کرد:

من می‌دانم که متیو یکی از طرفداران سوپرمن است. من دوست دارم... نمی‌دانم. منظور من این است که مطمئن نیستم. من فکر می‌کنم که متیو از زاویه دید کارگردانی خودش دارد به قضیه نگاه می‌کند. من هیچ نظری ندارم که چه اتفاقی آنجا خواهد افتاد.

بعد از او سوال شد که اگر فرصتی برای او پیش آمد دوست دارد نویسنده قسمت بعدی فیلم Man Of Steel 2 او باشد و او پاسخ داد:

مطمئن نیستم. ممکن است همین حالا هم فیلمنامه‌ای برای آن وجود داشته باشد. من این‌گونه فکر می‌کنم... من حقیقتا مطمئن نیستم، اما این کاراکتر با این گذشته‌ای که دارد واقعا پیچیده است. مردان ایکس هم همین‌طور هستند، ولی اخیرا درباره سوپرمن این احساس بیشتر در من وجود دارد و خیلی به آن فکر می‌کنم. او قرار است به طریقی به زندگی بازگردانده شود. می‌توان گفت که او معنی خیلی زیادی برای خیلی از مردم دارد و شاید خیلی از طرفداران ارتباط خیلی عمیقی با او داشته باشند... چه کسی می‌داند، پس شخصیت خیلی مهمی است که خیلی باید دقت در آن به خرج داد.

Superman

سابقه رابطه‌ی کاری گولدمن و وان تقریبا به یک دهه می‌رسد. آنها در فیلم‌هایی مانند Stardust و X-Men: First Class همکاری داشته‌اند، پس قطعا آنها وابستگی و همچنین درک عمیقی نسبت به این ژانر دارند. این دو نه‌تنها چندین بار با هم کار کرده‌اند، بلکه بعید به نظر می‌رسد در فیلمی که وان حضور دارد و کارگردانی می‌کند، گولدمن بخواهد پیشنهاد نویسندگی آن فیلم را رد کند.

در سال‌های اخیر شایعه‌ها و حدس و گمان‌های خیلی زیادی درباره پیشرفت‌های فیلم مرد فولادی ۲ به گوش می‌رسید. این گزارش‌ها از اتفاقاتی مانند معرفی سوپرگرل گرفته تا بازی راک (دواین جانسون) در نقش بلک آدام (Black Adam) به دست آمده است. هنوز معلوم نیست که چقدر از این تفکرات و ایده‌ها تایید شده یا رسمی هستند و آیا اینکه وان یک طرح از پیش نوشته‌شده دارد یا قرار است با آزادی کامل طرح اولیه خود را ارائه دهد.

هنوز و با وجود به پایان رسیدن کامیک کان سن دیگو هیچ تاریخ اکرانی برای قسمت دوم فیلم مرد فولادی به گوش نرسیده است. در پایان، تاریخ اکران چند فیلم را یادآوری می‌کنیم:

  • تاریخ اکران فیلم Justice League: روز ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶)
  • تاریخ اکران فیلم Aquaman: روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷)
  • تاریخ اکران فیلم Shazam: روز ۵ آپریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸)


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده