نویسنده: رضا اکبری
// شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۶

شایعه: پردازنده های ۶ هسته ای Intel Coffee Lake به بازار می‌آیند

گفته شده که اینتل پردازنده‌های ۶ هسته‌ای جدید خود با نام Coffee Lake را برای سری‌های i7 و i5 و همین‌طور پردازنده‌های لپ‌تاپی عرضه خواهد کرد.

قبل از اینکه شرکت Intel به سراغ پردازنده‌های جدید ۱۰ نانومتری خود با نام Cannon Lake برود، هنوز یک سری دیگر از پردازنده‌های ۱۴ نانومتری این شرکت باقی مانده است که با نام Coffee Lake عرضه خواهد شد. طبق انتظارات، سری Coffee Lake باید در سال ۲۰۱۸ جای خود را در بین پی‌سی‌ها باز کند که به نظر می‌رسد با گذشت زمان جزئیات بیشتری از این پردازنده‌ها در سطح وب منتشر شده است. طبق گفته‌ها این‌بار شرکت اینتل قصد دارد برای سری‌های i7 ،i5 و حتی لپ‌تاپ‌ها، پردازنده‌های ۶ هسته‌ای عرضه کند.

آخرین اطلاعاتی که درباره سری Coffee Lake منتشر شد از وب‌سایت CPCHardware بود که جزئیات چندین پردازنده ۶ هسته‌ای جدید و خاص را اعلام می‌کرد. ما هم با رده بالاترین محصول این سری با نام i7 8700K شروع می‌کنیم که از قرار معلوم ۶ هسته‌ای است، ۱۲ رشته پردازشی دارد و از تکنولوژی Hyper-Threading استفاده می‌کند. همچنین این پردازنده با سرعت کلاک اولیه ۳.۷ گیگاهرتز و حداکثر توان مصرفی ۹۵ وات عرضه خواهد شد. در رده بعدی پردازنده‌ی i7 8700 وجود دارد که قابل اورکلاک نیست (non-K) و در فرکانس پردازنده نسبتا پایین‌تر ۳.۲ گیگاهرتز کار می‌کند.

در ادامه از پردازنده‌های ۶ هسته‌ای i5 صحبت شده که طبق معمول برای ایجاد تفاوت میان i7 با i5 از تکنولوژی Hyper-Threading در آنها فاکتور گرفته شده است. بر اساس گفته‌ها پردازنده i5 8600K در فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز و حداکثر توان مصرفی ۹۵ وات کار می‌کند. همچنین از وجود نسخه­ ضعیف‌تری از این پردازنده با نام i5 8400 صحبت شده است.

در آخر هم خبری مبنی بر احتمال ساخت پردازنده‌های ۶ هسته‌ای موبایل برای اولین بار آمده است که اگرچه قطعا با توان مصرفی و فرکانس پردازنده‌ی پایین‌تری عرضه خواهند شد، اما با توجه به فعالیت شرکت AMD و پردازنده‌های آن (Ryzen) در زمینه مشابه، تغییر جهت بسیار خوبی از سمت شرکت Intel خواهد بود.


منبع kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده