// جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

تعداد کاربران فعال ایکس باکس لایو به ۵۳ میلیون رسید

مایکروسافت درآمد چهارمین فصل از سال مالی‌اش را منتشر کرده و با توجه به این اطلاعات، تعداد کاربران ایکس‌باکس لایو به ۵۳ میلیون رسیده است.

برند ایکس‌ باکس در کمپانی بزرگ مایکروسافت، زیرمجموعه‌ی واحد تجاری More Personal Computing محسوب می‌شود. علاوه بر ایکس‌باکس، موبایل و تبلت‌ها نیز جزو این واحد هستند. درآمد مایکروسافت در بخش MPC هر سال ۲ درصد کمتر شده‌ (۸.۸ بیلیون دلار در امسال) و دلیل اصلی این کاهش موبایل‌ها هستند ولی در برند ایکس‌باکس این موضوع صدق نمی‌کند. درآمد مایکروسافت در بخش گیمینگ ۳ درصد بیشتر شده (۴۴ میلیون) و به ۱.۶۵ بیلیون دلار رسیده‌ است. مایکروسافت در این باره گفته است:

سرویس‌ها و نرم‌افزارهای ایکس‌باکس، درآمد کمتر در سخت‌افزارش را متعادل می‌کنند.

درآمد نرم‌افزارها و سرویس‌های ایکس‌باکس حدود ۱۱ درصد رشد کرده‌ و دلیل این رشد تخفیف‌های بیشتر شبکه‌ی ایکس‌ باکس لایو است. در بخش سخت‌افزار ایکس‌باکس اوضاع کاملا متفاوت است و درآمد مایکروسافت حدود ۲۹ درصد در این بخش کمتر شده که دلیل اصلی‌اش فروش کنسول‌های کمتر یا با قیمت پایین است.

تعداد کاربران فعال ایکس‌باکس لایو ۴ میلیون نسبت به سال پیش رشد کرده و از ۴۹ میلیون به ۵۳ میلیون رسیده است. البته این آمار شامل اعضای پی‌سی، موبایل و کنسول می‌شود. درآمد مایکروسافت با توجه به گزارش در همه‌ی بخش‌ها ۲۳.۳ بیلیون دلار بوده که مقدار ۶.۵ بیلیون از آن سود خالص است.

مایکروسافت امسال ایکس‌ باکس وان ایکس را به عنوان قوی‌ترین کنسول تاریخ عرضه خواهد کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده