نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲

موشکافی صحنه به صحنه اولین تریلر فیلم Black Panther

اولین تریلر فیلم Black Panther حاوی نکات و رازهای بسیاری بود که در ادامه مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

سرانجام ماه گذشته، مارول اولین تریلر فیلم مورد انتظار پلنگ سیاه (Black Panther) را منتشر کرد. در این تریلر برای اولین‌بار کشور واکاندا را مشاهده کردیم. در این تریلر شخصیت‌های متعددی از جمله شخصیت‌های منفی حضور داشتند و بیشتر با دشمنان و متحدان شاه تی‌چالا آشنا شدیم. علاوه بر این، این تریلر حاوی نکات و رازهای بسیاری بود که برخی از آن‌ها شاید با نگاه اول قابل دیدن نبودند. در ادامه مقاله به بررسی نکات و رازهای اولین تریلر فیلم Black Panther می‌پردازیم.

Black Panther

در اولین تریلر فیلم Black Panther نگاه بهتری از کشور واکاندا ارائه می‌شود. در تصویر پس از پایان فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، تصویر کوتاهی از این کشور مشاهده کردیم؛ اما در این تریلر برای اولین‌بار یک نمای کلی از شهر بسیار پیشرفته را مشاهده کردیم که در میان جنگل زیبا و گسترده پنهان شده است. کشور واکاندا به علت داشتن ذخایر غنی از فلز گرانبهای وایبرنیوم، تبدیل به یک کشور نوظهور و بسیار پیشرفته شده است و یکی از کشورهای سرآمد در علم و دانش در دنیای کامیک مارول است. 

Black Panther

در این تریلر برای اولین‌بار تصویر کاملی از وسیله نقلیه هوایی تی‌چالا با بازی چادویک بوزمن، نمایش داده می‌شود. پیش از این رایان کوگلر،‌ کارگردان این فیلم به مجله سرگرمی هفته گفته بود که جنگنده سلطنتی تالون نام این وسیله پرنده است و هواپیمای شخصی تی‌چالا خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد که این وسیله دارای بال نیست و چندان شباهتی به نسخه کامیک خود ندارد. با این وجود تعادل بین طبیعت و تکنولوژی در این تصاویر بسیار شگفت انگیز است و احتمالا یکی از موضوعاتی خواهد بود که در فیلم به آن پرداخته می‌شود. پیش از این در یک رویداد که توسط مارول برگزار شده بود، مشخص شد که در فیلم Black Panther به ایده سنت در مقابل پیشرفت پرداخته می‌شود و اسرار آن بررسی خواهد شد. حال باید در فیلم دید که چگونه واکاندا از چشم جهان مخفی شده است. با این حال، چیزی که مشخص است هواپیمای شخصی تی‌چالا بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر از نسخه فیلم Civil War است.

Black Panther

همچنین در این تریلر آبشار مبارزان نمایش داده می‌شود. در این مکان قرار است تی‌چالا به عنوان پادشاه جدید واکاندا سوگند بخورد. در تصویر دیگر مبارزه نمادین تی‌چالا را با اریک کیلمانگر مشاهده می‌کنیم. هرچند کیلمانگر خودش می‌خواهد پادشاه شود.

Black Panther

شخصیت زوری با بازی فارست ویتاکر نیز حضور کوتاهی در این تریلر داشت. او به عنوان شخصیت مورد اعتماد تی‌چالا توصیف شده است. در این تصویر، کودکانی دیده می‌شوند که در مراسم زوری شرکت کرده‌اند. طبق گفته سرگرمی هفتگی، واکاندا دارای پوشش گیاهی منحصر به فردی است. جالب اینجاست که کوین فایگی تایید کرده که این یک گیاه دارویی است که برگ آن شبیه قلب است و مشابه آن در کامیک وجود دارد. او گفت:

ما قطعا به آن جادو نمی‌گوییم. اما وایبرنیوم در این سرزمین وجود دارد و طی هزاران سال در خاک این سرزمین نفوذ کرده است. بنابراین چیزهای جالبی دیگری هنوز برای نمایش وجود دارد. 

کوگلر اضافه کرد که این گیاه دارویی به پلنگ سیاه برای دستیابی به قدرتش کمک خواهد کرد.

Black Panther

در ابتدای تریلر، شخصیت شرور و منفی یولیسیس كلا (Ulysses Klaw) با بازی اندی سرکیس دیده می‌شود. او اولین‌بار در فیلم Age of Ultron معرفی شد و بازوی خود را در این فیلم از دست داد. در این صحنه، کلا در بازداشت به سر می‌برد و اورت راس با بازی مارتین فریمن که در فیلم Civil War معرفی شد، در حال بازجویی از وی است. کلا به راس توضیح می‌دهد که واکاندا بیشتر از چیزی است که جهان در مورد آن فکر می‌کند و افسانه ال دورادو در واقع واکاندا است. در دنیای کامیک، کلا از یک سلاح صوتی به‌جای بازوی خود استفاده می‌کند و طبق گفته سرگرمی هفتگی، او از یک سلاح پیشرفته که از دل معدن‌های واکاندا بیرون آمده، به‌جای بازوی قطع شده خود استفاده خواهد کرد. البته اگر از طرفداران دنیای ارباب حلقه‌ها و هابیت باشید قطعا این صحنه شما را یاد صحنه گالوم و بیلبو در فیلم هابیت می‌اندازد. در این فیلم قرار است گالوم و بیلبو دوباره یکدیگر را ملاقات کنند!

Black Panther

در تصویری دیگر از کلا، می‌بینیم که او در حال دزدی از موزه است. اما در صحنه بعدی پلنگ سیاه در حال مبارزه با کسانی است که احتمالا قصد برهم زدن آرامش وطنش را دارند و احتمالا از نیروهای کلا هستند. البته پس از حوادث فیلم Civil War بار دیگر ثابت می‌شود که لباس او کاملا ضد گلوله است!

Black Panther

در این تریلر شخصیت اوکویه با بازی دانای گوریرا را نیز برای اولین‌بار ملاقات می‌کنیم. او رهبر گروه محافظان دورا میلایا است که پیش از این یکی از آن‌ها را در فیلم Civil War مشاهده کرده بودیم. ناکیا با بازی لوپیتا نیونگو، دیگر عضو گروه محافظان دورا میلایا بود که در این تریلر مشاهده کردیم. او از قبیله‌های مرزی واکاندا آمده و به‌همراه تی‌چالا به کره جنوبی سفر کرده است. گفته می‌شود در این صحنه از فیلم یک نبرد بزرگ بین تی‌چالا و یولیسیس كلا رخ خواهد داد.

Black Panther

با وجود اینکه در ابتدای تریلر فهمیدیم که یولیسیس كلا دستگیر شده است، اما در صحنه دیگر می‌بینیم که اریک کیلمانگر با بازی مایکل بی جردن، تصمیم دارد که کلا را فراری بدهد. این دو می‌توانند با یکدیگر متحد شوند و در برابر تی‌چالا قرار بگیرند. در ادامه می‌بینیم که او به دیوار محل نگه‌داری کلا بمب وصل کرده و پس از آن احتمالا باعث فرار دادن او می‌شود. کیلمانگر به واکاندا تبعید شده و توسط پدر تی‌چالا بزرگ شده است.

Black Panther

با این حال، در صحنه بعدی می‌بینیم که او دستگیر شده و وکابی با بازی دنیل کالویا، که از محافظان تی‌چالا است، در حال انتقال او به اتاق تاج و تخت است. در ادامه می‌بینیم که یکی دیگر از رهبران واکاندا نیز حضور دارد که یک چیز دایره شکل در دهان او دیده می‌شود. گفته می‌شود که او یکی از بزرگان بزرگ‌ترین قبلیه واکاندا است و نقش این شخصیت را در فیلم Black Panther ایزاک دو بانکوله بازی می‌کند.

Black Panther

در تصویر بعدی، اعضای گروه محافظان دورا میلایا دیده می‌شوند و بخشی از تخت پادشاهی واکاندا نیز ظاهرا قابل دیدن است.

Black Panther

در ادامه این تریلر، برای اولین‌بار راموندا، مادر تی‌چالا را مشاهده می‌کنیم. نقش او را آنجلا باست در این فیلم بازی می‌کند و ظاهرا در یک دردسر بزرگ افتاده‌اند. در این صحنه شخصیت ناکیا و شوری، خواهر تی‌چالا با بازی لتیشیا رایت، نیز دیده می‌شوند. شوری در دنیای کامیک به عنوان پلنگ سیاه بعدی نیز معرفی و جانشین برادرش شده است. البته در ادامه این تصویر می‌بینیم که اورت راس نیز حضور دارد. این گروه احتمالا در حال سفر به قبیله جباری هستند که در کوهستان غافلگیر می‌شوند.

Black Panther

ام‌باکو ملقب به من ایپ با بازی وینستون دوک، رهبری قبیله جباری را بر عهده دارد و در این تریلر نیز حضور کوتاهی را داشته است. این شخصیت شرور و منفی از دشمنان اصلی تی‌چالا است، اما هنوز مشخص نیست که تصمیم به مبارزه با وی را دارد یا به او برای ایجاد صلح در واکاندا کمک خواهد کرد. اما در این تصویر می‌بینیم که یکی از اعضای گارد سلطنتی تی‌چالا را گرفته و گروه دورا میلایا نیز حضور دارند. 

Black Panther

در تصویر دیگری از این تریلر، رویارویی اریک کیلمانگر با گروه دورا میلایا را مشاهده می‌کنیم. کیلمانگر حالت کاملا تهاجمی دارد و ظاهرا راه فراری ندارد. اما در تصویر دیگر می‌بینیم که ظاهرا گروهی دیگر به دورا میلایا و تی‌چالا خیانت کرده‌اند. البته هنوز نمی‌توان نتیجه زیادی از این صحنه گرفت، اما می‌توان انتظار داشت که این نیروها از کیلمانگر حمایت می‌کنند.

Black Panther

در تصویر بعدی ناکیا و شوری را می‌بینیم که آماده مبارزه می‌شوند. شوری یک سلاح بسیار جالب نیز در دست دارد که شبیه به سر پلنگ سیاه است. طبق گفته رایان کولگر، شوری یک مبارز فوق العاده است و سطح دانش او با تونی استارک برابری می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که این سلاحی را که در دست دارد خودش ساخته است و شاید حتی شاهد کل کل او با برادر بزرگ‌ترش نیز باشیم.

Black Panther

اما در تصویر بعدی تی‌چالا را مشاهده می‌کنیم که به سازمان ملل رفته است. سال گذشته در یک نشست مشابه پدرش کشته شد، اما او این‌بار برای تغییرات آب و هوایی کشورش را ترک کرده است و شاید در مورد آب و هوای کشورش نیز صحبت کند.

Black Panther

مبارزه نیروهای وفادار به تی‌چالا و کسانی که به او خیانت کرده‌اند ظاهرا با ورود تی‌چالا به پایان می‌رسد! او در حالی که کلاهش را از سر در آورده در حال رفتن به نزد آن‌ها است. او در این لحظه پادشاه واکاندا است و بعید است که کسی دلش بخواهد با او مبارزه کند چون نتیجه‌اش از الان کاملا مشخص است! البته ظاهرا چهره او چندان خوشحال نیست و از این اتفاق کاملا عصبانی به نظر می‌رسد.

Black Panther

و سرانجام صحنه پایانی تریلر! بدون شک تعقیب و گریز بزرگراه در فیلم Civil War یکی بهترین بخش‌های آن بود و بسیاری انتظار صحنه مشابهی را در فیلم مستقل این شخصیت داشتند. حال در خیابان‌های کره جنوبی قرار است شاهد این صحنه باشیم که پیش از این تصاویر آن فاش شده بود. هنوز مشخص نیست که ماشین اول به خاطر ضربه تی‌چالا به این شکل در آمده یا کار یولیسیس كلا است، اما او روی ماشین دوم فرود می‌آید که احتمالا کلا در آن حضور دارد. در این تصویر یک نگاه کلی از لباس جدید تی‌چالا نیز ارائه می‌شود.

فیلم Black Panther برای اکران در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده