// سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

نسخه پی سی بازی Ark: Survival Evolved آپدیت شد؛ آپدیت نسخه کنسولی تاخیر خورد

نسخه پی‌سی بازی Ark: Survival Evolved میزبان آپدیت و نقشه جدید شد، اما انتشار محتوای یاد شده برای کنسول‌ها با تاخیر مواجه شد.

بر طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیو وایلد‌کارت (Wildcart)، سازنده بازی دایناسور-محور Ark: Survival Evolved، جزئیاتی از آپدیت جدید این بازی برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر کرد. این بروزرسانی ‌هم‌اکنون برای پی‌سی در دسترس است و هفته جاری برای کنسول‌ها نیز منتشر خواهد شد. البته گفتنی است که این محتوا نقشه جدید یعنی Ragnarok را ضمیمه خود کرده است که برای پی‌سی منتشر شد، اما برای کنسول‌ها با تاخیر مواجه شده و نقشه جدید دیرتر به دست کاربران کنسولی خواهد رسید.

استودیو وایلدکت با انتشار پستی در انجمن‌های Ark دلیل تاخیر در راهیابی این نقشه به کنسول‌ها را توضیح داد. به نقل از پست منتشر شده، استودیو در هفته‌های گذشته سخت مشغول کار برای کسب مجوز برای عرضه نسخه فیزیکی این بازی بود‌ه است. با این حال فرآیند یاد شده از آنچه که سازندگان تخمین زده بودند، زمان بیشتری برده است و به همین دلیل نقشه Ragnarok که قرار بود هفته جاری در دسترس کاربران قرار گیرد، تاخیر خورده است. سازندگان اعلام کردند که به‌زودی تاریخ راهیابی نقشه جدید به همراه برنامه‌های تازه‌ی سازندگان برای بازی، مشخص خواهد شد.

با این حال آپدیت یاد شده هفته جاری برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. جزئیات آپدیت نسخه ایکس‌باکس وان این بازی در سایت مایکروسافت منتشر شده و این محتوا قرار است ایرادات کوچک این بازی را برطرف کند. از ایرادات برطرف‌شده می‌توان به مشکل دیتای پوشه بازی Ark و مشکل اجرای کامبو با ترکیب دکمه LB با دیگر دکمه‌ها اشاره کرد. همچنین در سرور‌های PvE و ORP شاهد دایناسور‌های AI نبودیم که محتوای یاد شده این ایراد را نیز برطرف خواهد کرد. جزئیات کامل این بروزرسانی پس از راهیابی‌اش به بازی به طور کامل مشخص خواهد شد. همچنین آپدیت پلی‌استیشن 4 این بازی به نظر از حجم بالایی برخوردار است. این محتوا قرار است بهبودهایی را هم روی داشبورد این بازی اعمال کند.

همچنین بروزرسانی نسخه پی‌سی این بازی هم‌اکنون در دسترس است و سازندگان قصد دارند پیش از اینکه نسخه فیزیکی این بازی را عرضه کنند، از بازخورد‌ کاربران برای بهبود بخش تک‌نفره کمک بگیرند. به نقل از سازندگان اصلاحات زیادی در بخش باس‌فایت‌ها و بخش تک‌نفره این بازی به واسطه‌ این آپدیت صورت گرفته است.

بازی Ark: Survival Evolved به مدت دو سال است که از طریق سیستم «دسترسی پیش از موعد» (Early Access) در دسترس قرار گرفته است و قرار است به‌زودی در تاریخ ۱۷ مردادماه (۸ آگوست) با قیمت ۶۰ دلار عرضه شود. البته این بازی در سال ۲۰۱۵ با قیمت ۳۰ دلار در سیستم Early Access‌ استیم در دسترس بود که اخیرا قیمت آن برای سازگاری با نسخه فیزیکی به دو برابر رسیده و ۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. همچنین نسخه Explorer’s Edition این بازی نیز با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه خواهد شد که شامل محتویات Season Pass می‌شود. همین‌طور نسخه Limited Collector’s Edition با قیمت ۱۶۰ دلار معرفی شد که شامل محتوای فیزیکی و کالکتور می‌شود. برای اطلاع از خبر‌های پیشین این بازی می‌توانید به صفحه اختصاصی آن در زومجی مراجعه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده