نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

قسمت اول فصل هفتم سریال Game of Thrones رکورد تعداد بیننده را شکست

اپیزود ابتدایی فصل هفتم سریال Game of Thrones به نام Dragonstone، رکورد جدیدی را از نظر تعداد بیننده در تاریخ شبکه HBO به نام خود ثبت کرد.

هرچه به پایان سریال Game of Thrones نزدیک‌تر می‌شویم، باز هم هیچ نشانه‌ای از زوال و کاهش علاقه از سوی بینندگان را در دنبال کردن این مجموعه مشاهده نمی‌کنیم. بر خلاف آن و بر طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، در واقع قسمت اول فصل هفتم این سریال با نام «Dragonstone» رکورد جدیدی را برای شبکه HBO به ثبت رسانده است.

توجه: متن قسمت‌هایی کلیدی از داستان سریال Game o  Thrones را فاش می‌کند

 

Dragonstone نام اپیزود آغازین فصل هفتم سریال Game of Thrones است که بر طبق اعلام سایت ورایتی توانسته است به‌صورت کلی ۱۶.۱ میلیون بیننده را مجذوب خود کند (۱۰.۱ میلیون بیننده از طریق برنامه تلویزیونی و مابقی از طریق سرویس‌های استریمینگ و DVR). این تعداد ۵۰ درصد بیشتر از تمام بینندگانی است که قسمت آغازین فصل ششم این سریال را مشاهده کرده‌اند و این موضوع در نوع خود سورپرایز کننده است؛ چرا که در پایان فصل پنجم، ما صحنه تعلیق‌زای مرگ جان اسنو را مشاهده کردیم و تماشاگران بسیاری منتظر بودند تا ببینند که آیا این شخصیت از مرگ بازخواهد گشت یا خیر.

رکورد تعداد بیننده برای قسمت اول فصل هفتم حتی با در نظر گرفتن اینکه این فصل از سریال در چه زمانی پخش می‌شود نیز موفقیت چشمگیر‌تری است. همان‌طور که سایت ورایتی اشاره می‌کند، بینندگان تلویزیونی عموما در فصل بهار بیشتر از فصل تابستان هستند. این موضوع واقعیتی است که البته در این یک مورد منعکس‌کننده نیست. همچنان که تمامی فصول گذشته سریال در فصل بهار و مابین ماه‌های آوریل و مارس پخش شده‌اند، علی‌رغم آغاز کار سریال Game of Thrones در فصل تابستان، این آمارها اپیزود Dragonstone را به عنوان پربیننده‌ترین قسمت آغازین از یک فصل سریال در تاریخ شبکه کابلی HBO بدل می‌کند.

در حالی که این موضوع خیلی مسرت‌بخش است، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، در نهایت «دراگون استون» اپیزود آرام‌تری نسبت به چیزی بود که در آغاز فصل ششم سریال مشاهده کردیم. البته تریلر‌های منتشر شده از فصل هفتم در کنار سخنان بازیگران این سریال نوید این را می‌دهد که سرعت در روایت داستان از بعد از این قسمت به شکل فزاینده‌ای بالاتر خواهد رفت و تریلر منتشر شده از قسمت دوم فصل هفتم نیز، تعدادی از قسمت‌های اکشن را که در اپیزود هفته آینده انتظار طرفداران را می‌کشد، نمایش می‌دهد.

فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت در قالب هفت قسمت و با کاهش سه قسمتی نسبت به فصل‌های گذشته، به کار خود پایان خواهد داد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده