نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدر نشینی ریمستر Final Fantasy XII در هفته اول انتشار

بازی Final Fantasy XII: The Zodiac Age که توسط اسکوئر انیکس منتشر شده، توانست در هفته اول انتشارش به صدرنشین جدول فروش انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، این هفته بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 یعنی Final Fantasy XII: The Zodiac Age که توسط اسکوئر انیکس منتشر شده است و یک ریمستر از بازی پلی‌استیشن 2 محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده بود، توانست در هفته اول انتشار خود به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود. این اولین بازی از محصولات اسکوئر انیکس پس از Deus Ex: Mankind Divided است که توانسته به صدرنشین جدول فروش در انگلستان تبدیل شود.

این هفته تعدادی از فروشگاه‌ها فروش‌های ویژه‌ای را برای برخی از بازی‌ها در نظر گرفتند و به همین علت شاهد صعودهای چشم‌گیری در جدول این هفته هستیم. بازی Call of Duty: Infinite Warfare این هفته با ۶ پله صعود مواجه شد و از مکان هشتم به مکان دوم رسید. صدرنشین دو هفته گذشته یعنی بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy بالاخره به پایین آمدن از صدر رضایت داد و با دو پله سقوط، به مکان سوم رسید.

یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته با سقوط مواجه شد، بازی Overwatch بود. شوتر جدید بلیزارد با یک پله سقوط نسبت به هفته پیش، به جایگاه چهارم رسید. در میان سقوط‌کنندگان این هفته، بازی GTA V نیز قرار داشت. ساخته راک استار که یکی از اعضای ثابت ۱۰ بازی پرفروش انگلستان محسوب می‌شود نیز این هفته سه پله سقوط کرد و از جایگاه دوم، به جایگاه پنجم رسید.

بازی Forza Horizon 3 به لطف فروش‌های ویژه باندل ایکس‌باکس وان اس، یکی از بازی‌هایی بود که صعود قابل توجهی را تجربه کرد. این بازی با هشت پله صعود نسبت به هفته گذشته، از جایگاه چهاردهم به جایگاه ۶ رسید. در جایگاه هفتم این هفته، بازی Minecraft: Xbox Edition قرار گرفت که توانست با پانزده پله صعود نسبت به هفته پیش، دوباره نام خود را در فهرست ۱۰ بازی پرفروش و در جایگاه هفتم ببیند. از دیگر بازی‌هایی که دوباره پایشان به بازی‌های برتر جدول فروش هفتگی انگلستان باز شد، می‌توان به Wipeout: Omega Collection اشاره کرد؛ بازی‌ای که توانست از جایگاه ۲۴ هفته گذشته خود، به جایگاه هشتم برسد.

در جایگاه نهم جدول این هفته، شگفتی خاصی مشاهده نشد و Horizon Zero Dawn، بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 که توسط گوریلا گیمز ساخته شده، با یک پله صعود نسبت به هفته پیش، در این جایگاه قرار گرفت. در جایگاه آخر ۱۰ بازی پرفروش این هفته انگلستان نیز بازی Injustice 2 قرار گرفت. این بازی نیز به لطف فروش‌های ویژه‌ای که خرده‌فروشان در نظر گرفته بودند، با ۱۰ پله صعود، از مکان بیستم به جایگاه ۱۰ رسید.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در هفته منتهی به ۱۵ جولای (۲۴ تیر) را مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Final Fantasy XII: The Zodiac Age

صدرنشینی در هفته اول انتشار
۲۸

Call of Duty: Infinite Warfare

صعودی ۶ پله‌ای
۳۱

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

-
۴۳

Overwatch

-
۵۲

Grand Theft Auto V

-
۶۱۴

Forza Horizon 3

ورود دوباره به جدول به لطف فروش‌های ویژه باندل ایکس‌باکس وان اس
۷۲۲

Minecraft: Xbox Edition

ورود مجدد به جدول

۸۲۴

Wipeout: Omega Collection

ورود مجدد به جدول
۹۱۰

Horizon Zero Dawn

-
۱۰۲۰

Injustice 2

ورود مجدد به جدول

نگاهی به بازی تازه منتشر شده این هفته:

لوگوی بازی Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Final Fantasy XII: The Zodiac Age

بازی فاینال فانتزی 12، توسط اسکوئر انیکس در سال ۲۰۰۶ برای کنسول پلی‌استیشن 2 ساخته و عرضه شد. این بازی ۱۲ امین قسمت از داستان اصلی دنیای فاینال فانتزی است. جهان بازِ تقسیم‌شده به بخش‌های مختلف در دنیای فاینال فانتزی اولین بار با این بازی معرفی شد. سیستم مبارزات جدید، دوربین قابل کنترل و سیستم جدیدی که به گیمرها اجازه می‌داد کنترل هوش مصنوعی را در هنگام مبارزات به دست بگیرند، از جمله مواردی بودند که برای اولین بار توسط این بازی وارد دنیای Final Fantasy شدند.

این بازی در زمان عرضه خود، با استقبال فوق‌العاده منتقدین روبه‌رو شد و توانست چندین جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند. Final Fantasy XII تنها در ژاپن موفق به فروش دو میلیون نسخه شد و در سال ۲۰۰۶ توانست تبدیل به چهارمین بازی پرفروش کنسول پلی‌استیشن 2 شود. تا ماه نوامبر ۲۰۰۹، حدود ۶ میلیون نسخه از این بازی در سرتاسر جهان به فروش رفت.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده