// سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

انصراف دیوید آیر از ساخت بازسازی فیلم Scarface

دیوید آیر، کارگردان آثاری چون جوخه انتحار (Suicide Squad) و فیوری (Fury) بر سر اختلاف نظر با یونیورسال، از ساخت بازسازی فیلم Scarface صرف نظر کرد.   

پس از آنتوان فوکوآ، حالا نوبت به دیوید آیر رسیده تا از کارگردانی بازسازی فیلم صورت‌ زخمی (Scarface) کناره‌گیری کند تا بدین ترتیب دوباره گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی انتخاب گزینه‌ی مناسب برای هدایت این فیلم و چگونگی به سرانجام رسیدن پروژه آغاز شود. طبق ادعای هالیوود ریپورتر، دلیل خروج آیر از پروژه این است که از نظر یونیورسال، فیلمنامه‌ی ارائه‌شده از طرف وی برای این اثر، بیش از حد سیاه است. این در حالی است که ورایتی، دلیل ترک آیر را ترافیک کاری و تداخل این فیلم با پروژه‌های دیگر وی عنوان کرده است؛ همان دلیلی که آنتوان فوکوآ هم به خاطر آن مجبور به کناره‌گیری از پروژه شد.

هر چیزی که نام Scarface را یدک می‌کشد ناخودآگاه باید درگیر تاریکی شود و از این نظر آیر نیز پر بیراه نمی‌گوید. از طرفی او با توجه به اینکه سابقه‌ی نویسندگی فیلم‌های جنایی سیاه و خشونت‌باری همچون روز تعلیم (Training Day) و پایان کشیک (End of Watch) را در کارنامه دارد و دومی را کارگردانی هم کرده است، گزینه‌ای بسیار خوب برای ساخت صورت زخمی به نظر می‌رسد. آیر به تازگی تصویربرداری فیلم درخشان (Bright) را با بازی ویل اسمیت و جوئل اجرتون به پایان رسانده که ماجرایش در شهری روایت می‌شود که در آن، انسان‌ها در کنار الف‌ها و ارک‌ها به زندگی می‌پردازند. او همچنین به‌زودی ساخت پروژه‌ای تحت عنوان افسونگران شهر گاتهام (Gotham City Sirens) را آغاز خواهد کرد.

طبق ادعای دوباره‌ی هالیوود ریپورتر، از دیوید مکنزی که سال گذشته با ساخت اگر سنگ از آسمان ببارد (Hell or High Water) به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت به همراه دیوید برگ که سابقه‌ی کارگردانی فیلم‌هایی همچون هنکاک (Hancock) و تنها بازمانده (Lone Survivor) را در کارنامه دارد، به عنوان دو گزینه‌ای نام برده می‌شود که احتمالا یکی از آنها کار ساخت صورت زخمی را بر عهده خواهد گرفت.

کار اقتباس فیلمنامه‌ی صورت زخمی از کتاب مشهور آرمیتاژ تریل بر عهده‌ی جاناتان هرمان (Straight Outta Compton) و ترنس وینتر (The Wolf of Wall Street) بوده است که در ادامه نیز برادران کوئن دست به بازنویسی فیلمنامه‌ی این اثر زده‌اند.

diego luna

بر خلاف شخصیت اصلی دو نسخه‌ی قبلی صورت زخمی به کارگردانی هاوارد هیوز و برایان دی پالما که آنها اصالتی به ترتیب ایتالیایی و کوبایی داشتند، گانگستر این فیلم یک مکزیکی خواهد بود که به لس آنجلس مهاجرت کرده است. دیه‌گو لونا، بازیگر ۳۷ ساله‌ی مکزیکی که اخیرا شاهد هنرنمایی وی در فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) بوده‌ایم، برای حضور در نقش این مکزیکی انتخاب شده و حتی با وجود تغییر کارگردان نیز جابجایی وی با بازیگری دیگر بعید به نظر می‌رسد.

پیش از این یونیورسال دهم آگوست ۲۰۱۸ (۱۹ مرداد ۱۳۹۷) را برای آغاز نمایش عمومی صورت زخمی در نظر گرفته بود؛ اما باید دید با توجه به اتفاقات اخیر، تاریخ نمایش فیلم نیز دستخوش تغییر خواهد شد یا خیر.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده