// یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop

انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop اثری طنز و مهیج است که کمتر نمونه آن در حوزه انیمیشن مشاهده شده است. با معرفی این انیمیشن همراه باشید.

آثار جاسوسی به عنوان یکی از مرسوم‌ترین و محبوب‌ترین ژانر‌های سینما و تلویزیون هستند که در قالب‌ها و اشکال مختلف موفق به جذب گسترده مخاطبین با رده سنی‌های مختلف شده‌اند. مجموعه فیلم‌های James Bond ،Taken ،Mission: Impossible و Bourne در حوزه سینما و سریال‌های Blindspot ،The Blacklist ،Homeland و Fringe در حوزه تلویزیون در چار‌چوب این ژانر قرار می‌گیرند. اما آثاری که فقدان آن در بین آثار جاسوسی حس می‌شود، انیمیشن‌های جاسوسی است. علی‌رغم اینکه در راستای استفاده از این ژانر در انیمیشن تلاش‌هایی انجام شده، همچنان این دست انیمیشن‌ها از نظر کیفیت تفاوت قابل‌توجهی با آثار لایو اکشن دارد. انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop آمده است که در این روند تغییر ایجاد کند.

داستان این انیمیشن از جایی آغاز می‌شود که در یک روز عادی مامور 327 پس از اعلام وضعیتش از طریق ساعت جاسوسی‌اش وارد یک آرایشگاه می‌شود. مشاهده فردی با صورتی هیولا‌-‌مانند که در کمین است، اولین نشانه از اتفاقات نه‌چندان خوشایند پیش‌رو است. از لحظه ورود، مامور 327 شروع به بررسی آرایشگاه می‌کند که با بهم ریختن وسایل موجود و ورود صاحب مغازه دست از این کار بر‌می‌دارد. پس از نشستن مامور 327 روی صندلی و رفتن آرایشگر، باز‌ هم روند بررسی‌های جاسوس شروع می‌شود. نشانه‌ها سر‌انجام در کنار هم قرار می‌گیرند و مامور 327 باید برای نجات جانش مبارزه کند...

انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop

این انیمیشن کوتاه از مجموعه کمیک مامور 327 اقتباس شده است

انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop در واقع اقتباسی از یک مجموعه کمیک با همین نام نوشته مارتین لودویک است. این مجموعه هلندی قدمت طولانی دارد و روند چاپ سری جدید آن که از سال ۲۰۰۰ آغاز شده همچنان ادامه دارد. شخصیت‌پردازی مامور 327 از دو جاسوس مشهور تاریخ یعنی جیمز باند و مکسول اسمارت الهام گرفته شده است. با این وجود که وی یک جاسوس حرفه‌ای است که برای عدالت و صلح جهانی مبارزه می‌کند، اما در کنار به رخ کشیدن نبوغش گاهی اوقات اعمالی از سوی او رخ می‌دهد که موجبات خنده مخاطب را فراهم می‌کند. بنیاد بلندر که به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی، نرم‌افراز طراحی سه‌بعدی و انیمیشن Blender را به رایگان منتشر می‌کند، وظیفه ساخت انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop را بر عهده داشته است. موسسه مذکور این انیمیشن را به منظور جذب سرمایه در جهت ساخت یک انیمیشن بلند با موضوع ماجرا‌جویی‌های مامور 327 منتشر کرده است. پیش از این انیمیشن‌های کوتاه Elephants Dream ،Big Buck Bunny ،Sintel و Tears of Steel با استفاده از نرم‌افزار Blender ساخته و از سوی موسسه بلندر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop

سازندگان داستان انیمیشن را با این فرض نوشته‌اند که مخاطبین با کمیک‌های مامور 327 آشنایی دارند

انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop کاملا این توانایی را دارد که به عنوان یک دمو فنی شناخته شده و توانایی‌های نرم‌افزار بلندر را به نمایش بگذارد. آنچه که در همان ثانیه‌های اولیه اثر به چشم می‌آید ابعاد فنی است. نمایی زیبا از آسمان و سقف‌هایی که با جزئیات بسیار بالا طراحی شده‌اند، با یک حرکت دور‌بین به نمایش مامور 327 از زاویه بالا تغییر پیدا می‌کند که باری دیگر طراحی مثال‌زدنی اثر را به رخ می‌کشد. اوج توانایی‌های سازندگان را می‌توان در لحظه ورود مامور 327 به آرایشگاه و المان‌های بی‌شمار آن مشاهده کرد. ریتم اثری کمی تند بوده و تا آخر آن را حفظ می‌کند. انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop بدون ارائه هیچ پیش‌زمینه‌ای در رابطه با شخصیت‌ها، داستان خود را پیش می‌برد. هر‌چند با توجه به کار‌کرد این انیمیشن کوتاه نمی‌توان به این بخش اشکال گرفت، اما ارائه یک توضیح هر چند مختصر به تجربه کلی اثر کمک می‌کرد. همانطور که اشاره شد مامور 327 بی‌نهایت دست و پاچلفتی است که سازندگان به خوبی توانسته‌اند این ویژگی را پیاده‌سازی کنند. بهره‌گیری از طنز در کنار سکانس‌هایی که رگه‌هایی از خشونت در آن‌ها مشاهده شده و عملا تنها مناسب مخاطب بزرگ‌سال است، همراه با غافلگیری‌های متعدد باعث شده‌اند که تماشای انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop لذت‌بخش بوده و فیلم بلند آن به لیست انیمیشن‌های مورد‌نظر اضافه شود.

انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop

از لحاظ موسیقی این انیمیشن شیوه خاص مجموعه جیمز باند را دنبال می‌کند

طراحی چهره شخصیت‌ها بی‌نظیر و در حد و اندازه‌های آثار پر‌هزینه کمپانی‌های مشهور نظیر دیزنی است. این ویژگی خصوصا در شخصیت مامور 327 نمود بیشتری دارد. از آن‌جا که او شخصیت اصلی است بیشتر سکانس‌های اثر روی این شخصیت تمرکز دارند که نتیجه آن بروز دادن طیف گسترده‌ای از واکنش‌های احساسی است. در چهره این شخصیت می‌توان ترس، نگرانی و تعجب را در سکانس‌های متعدد و به بهترین شکل ممکن مشاهده کرد. دیگر شخصیت‌ها از جمله بوریس و صاحب مغازه نیز دارای چنین شرایطی هستند. از آن‌جایی که انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop حکم بخش کوچکی از یک اثر بلند را دارد، لازم است همانند دیگر انیمیشن‌های بلند به کوچک‌ترین جلوه‌های صوتی اهمیت داده شود که بنیاد بلندر در این بخش عالی عمل کرده است. تمامی اجسام صدای خاص خود را دارند و صدا‌های ایجاد شده به‌واسطه تعامل شخصیت‌ها با المان‌های محیطی کامل و بدون نقص است. در زمینه موسیقی انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop از فیلم‌های جاسوسی هم‌رده‌اش به خصوص جیمز باند پیروی می‌کند که این امر در تیتراژ پایانی به خوبی مشهود است. موسیقی‌ دلهره‌آور نیز در اثر وجود دارد که کاملا مناسب یک دقیقه پایانی است. صداپیشه‌های اثر خصوصا تام هافمن، به عنوان صدا‌پیشه مامور 327 در عین کم تعداد بودن دیالوگ‌ها، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. 

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

انیمیشن کوتاه Agent 327: Operation Barbershop نوید یک اثر قوی و متفاوت را می‌دهد که در مسیری خلاف جهت معمول حوزه انیمیشن حرکت می‌کند. بهره‌گیری از ژانر جاسوسی و ترکیب آن با المان‌های طنز‌آمیز و هیجان‌انگیز آن هم در بستری که معمولا چنین مواردی را پس می‌زند، از جمله برگ برنده‌های این انیمیشن هستند. باید صبر کرد و دید که آیا محصول نهایی نیز دارای کیفیتی مشابه بوده یا در دسته انیمیشن‌های نا‌موفق و عادی قرار می‌گیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده