نویسنده: علیرضا قاسمی
// یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

حملات DDoS به سرورهای Final Fantasy 14 مهار شد

شرکت اسکوئر انیکس اعلام کرد که فعلا حملات DDoS به سرورهای بازی Final Fantasy XIV مهار شده است.

بسته‌ی جدید الحاقی بازی Final Fantasy XIV با نام Stormblood، مشکلاتی در اتصال به همراه داشت که اسکوئر انیکس، ناشر این بازی، این ایرادات را به حملات DDoS (حملاتی در تلاش برای قطع ارتباط سرویس) نسبت می‌داد. این شرکت، امروز با انتشار یک اطلاعیه، توضیح داد که مهاجمان، سرویس دهندگان اینترنتی را هدف قرار داده‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کردند که این حملات در حال حاضر مهار شده است.

این شرکت در وبسایت خود اعلام کرده است زمانی که حملات DDoS توسط دیوار دفاعی‌شان دفع شد، مهاجمان حمله به سرویس دهندگان اینترنتی را آغاز کردند. این به این معنی بود که اشکال از حیطه دسترسی اسکوئر خارج شده بود و نیاز به مداخله‌ی سرویس دهندگان اینترنتی داشت.

این شرکت اعلام کرد:

از اواسط تیر ماه، حملات از سرور‌های بازی Final Fantasy 14 به سرویس دهندگان اینترنتی سطح بالا جهت قطع ارتباط با دیتا سنتر منتقل شد.  این حملات به شبکه ISP باعث بروز خطا در اتصال با سرورهای بازی می‌شود و منجر به خطا در لاگین کردن می‌شود.

طبق اعلام اسکوئر انیکس، در حال حاضر مشکلات رفع شده‌اند. دیوارهای دفاعی ISP موجب رفع مشکل لاگین کردن در بازی شده است. هرچند، اسکوئر هشدار داده که این مشکلات ممکن است دوباره رخ دهد:

این احتمال وجود دارد که حملات دوباره رخ دهد. بنابراین، ما با سرویس دهندگان اینترنتی، جهت بهبود دیوارهای دفاعی خود همکاری بیشتری خواهیم کرد.

Final Fantasy XIV، سال ۲۰۱۰ برای پلی‌استیشن 3 و ویندوز منتشر شد. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده