نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

کریستوفر نولان دیگر قصد ساخت فیلم ابرقهرمانی ندارد

کارگردان مطرح بریتانیایی، کریستوفر نولان، بار دیگر اعلام کرد که قصد بازگشت به دنیای فیلم‌های کمیکی و ابرقهرمانی را ندارد.

طبق نظر اکثر طرفداران و منتقدان، سه‌گانه‌ی بتمن کریستوفر نولان بهترین سه‌گانه‌ی ابرقهرمانی تاریخ بوده است؛ خیلی از طرفداران این سه‌گانه‌ی خوش ساخت و متفاوت امیدوار بودند که کریستوفر نولان پس از پایان کار فیلم مورد انتظار Dunkirk (دانکرک)، بار دیگر به دنیای فیلم‌های کمیکی و ابرقهرمانی بازگردد، ولی صحبت‌های جدید وی آب پاکی را روی دست همگان ریخت و دیگر بسیار بعید است وی فیلمی از این ژانر کارگردانی کند.

هنگام پخش آخرین تریلر فیلم درام و جنگی Dunkirk، کریستوفر نولان در صحبت‌هایی گفت که فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) پتی جنکینز را دیده و آن را دوست داشته است، ولی ترجیح می‌دهد از دنیای سینمایی دی‌ سی و کلاً ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی دور باشد. صحبت‌های وی را در این زمینه با هم می‌خوانیم:

فیلم‌های کمیکی و ابرقهرمانی را تماشا می‌کنم و مثل تمام سینمادوستان از دیدن این فیلم‌ها لذت می‌برم. ده سال از زندگی خود را صرف ساخت سه‌گانه‌ای از یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های کمیکی کردم. افتخاری بسیار بزرگ بود و خوشحالم که با این پروژه همکاری داشتم، ولی اکنون دیگر زمان آن رسیده است که این ژانر را به افراد جدیدتر واگذار کنیم.

Christopher-Nolan

در واقع از صحبت‌های جدید کریستوفر نولان می‌توان این برداشت را داشت که وی ترجیح می‌دهد با کناره‌گیری از ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیکی، ساخت مجموعه‌ای از جیمز باند را بر عهده گیرد؛ وی به تازگی نیز در مصاحبه‌ای ابراز علاقه کرده بود که فیلمی از مجموعه‌ی جیمز باند را کارگردانی کند. البته وی در گفته‌هایی جدید نیز به این موضوع اشاره کرده بود که اگر بتواند، می‌خواهد مجموعه‌ی جیمز باند را از نو خلق کند؛ تقریباً همان کاری که با مجموعه‌ی بتمن کرد و نتیجه‌اش نیز بسیار رضایت‌بخش و مورد پسند اهالی سینما بود.  

اگرچه کریستوفر نولان از تهیه‌کنندگان دو فیلم Man of Steel (مرد پولادین - ۲۰۱۳) و Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت - ۲۰۱۶) بود، ولی دخالت چندانی در این دو پروژه نداشت. در هر صورت دیگر نمی‌توان انتظار داشت فیلمی ابرقهرمانی با کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شود، مگر اینکه اتفاقی عجیب رخ دهد.

گفتنی است فیلم Dunkirk در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۱۷ (۳۰ تیر ماه ۱۳۹۶) اکران خواهد شد. در این فیلم بازیگرانی همچون تام هاردی، مارک رایلنس، هری استایلز، کنت برانا، کیلین مورفی و جیمز دارسی ایفای نقش کرده‌اند.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده