نویسنده: سهند عباسپور
// یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

مدیر اجرایی انجمن بین المللی توسعه دهندگان بازی های ویدیویی از سمت خود کناره گیری کرد

انجمن بین‌المللی توسعه‌دهندگان بازی‌ های ویدیویی باید به دنبال فردی جدید برای رهبری این مجموعه باشد، چرا که مدیر این انجمن از سمت خود کنار رفته است.

کیت ادواردز، مدیر اجرایی انجمن بین‌المللی توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی، گروهی که به طور جهانی از صنعت بازی پشتیبانی می‌کند، از سمت خود استعفا داد. بعد از نزدیک به ۵ سال ریاست، کیت ادواردز از این مقام کناره‌گیری کرد. ترنت اوستر که عضوی از هیئت مدیره کنونی این انجمن و هم‌چنین مدیر‌عامل بیمداگ، کمپانی بازی‌سازی است، فعلا به طور موقت جایگزین او خواهد شد تا انجمن فرد مناسبی را برای این سمت انتخاب کند.

اوستر در بیانیه‌ای گفت:

کیت رهبری بسیار مهم برای این انجمن بوده که اقدامات قهرمانانه‌ای برای پشتیبانی از توسعه‌دهندگان در همه‌ی زمینه‌ها انجام داده است. دستاورد‌های او این انجمن را از زمان‌های سخت و دشوار عبور داده و به توسعه‌دهندگان بی‌شماری در مسیر کارشان کمک کرده است. ما مشتاقیم که فعالیت‌های آینده او را ببینیم و مطمئنیم که کیت آینده‌ی روشنی در پیش روی خود خواهد داشت.

kate edwards

این انجمن در یک بیانیه‌ی خبری، تعدادی از موفقیت‌ها و دستاورد‌های ادواردز را از جمله تاسیس شعبه‌هایی در بنگلادش، مصر، استونی، گرجستان و تونس را بر‌شمرد:

با راهنمایی هیئت مدیره‌ی انجمن، ادواردز قدم‌های محکمی برای حل مشکلات اجتماعی برداشت و جزو اولین‌هایی بود که علیه تبعیض جنسیتی، ماجرای نفرت‌انگیز گیمر‌گیت (کمپینی که علیه زنان در صنعت بازی‌ فعالیت می‌کرد) و آسیب‌های جبران نشدنی کار بیش‌از حد برای تحویل پروژه در موعود مقرر اعتراض کرد. ادواردز هم‌چنین مقابل انجمن ملی اسلحه‌ی آمریکا (NRA) زمانی که این انجمن قصد داشت بازی‌های ویدویی را مسبب تراژدی وحشتناک شهر نیو‌تاون بنامد، ایستادگی کرد و در این اواخر نیز، به نمایندگی از این انجمن، از تصمیم منع ویزای مهاجرتی کشور‌هایی خاص که توسط ترامپ ارائه شد، انتقاد کرد. 

ادواردز در مصاحبه‌ای با وب سایت VentureBeat گفت همیشه قصدش آن بوده که برای مدتی حدود ۳ تا ۵ سال در این سمت باقی بماند، پس کناره‌گیری او چندان هم عجیب نیست. او هم‌چنین اضافه کرد جداییش از انجکم کاملا دوستانه بوده و حالا پس از جداییش، هنوز یک مسیر مشخص برای خودش تعیین نکرده:

من گزینه‌های مختلفی پیش رویم دارم، از سمت رهبری گرفته تا دیگر گروه‌های حمایتی و صد البته تخصص اصلی من در مشاوره دادن به منظور فرهنگی کردن هر چه بیشتر محتوا

شما می‌توانید متن کامل این مصاحبه را در اینجا بخوانید. برای اطلاعات بیشتر هم می‌توانید گفت‌و‌گو‌ی دو سال پیش گیم‌اسپات با ادواردز در رابطه با آزار و اذیت در صنعت بازی، نیاز توسعه دهندگان به ریسک کردن و بیشتر را نیز در اینجا مطالعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده