نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

شبکه‌ HBO تاریخ پخش مستند استیون اسپیلبرگ را اعلام کرد

شبکه HBO اعلام کرد که کم‌تر از چند ماه دیگر مستند استیون اسپیلبرگ، کارگردان مطرح تاریخ سینما، از این شبکه پخش خواهد شد.

شبکه HBO امروز به صورت رسمی اعلام کرد که پاییز امسال شاهد پخش مستند اختصاصی این شبکه از استیون اسپیلبرگ خواهیم بود. این مستند که زمان آن هم طولانی خواهد بود بخش‌های قابل توجه‌ای از زندگی خصوصی این کارگردان معروف را به تصویر خواهد کشید که پیش از این در هیچ مستند دیگری نه به نمایش درآمده و نه صحبتی از آن شده است. در این مستند دوران فیلم‌سازی این کارگردان بزرگ به دقت زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد و علاوه بر زندگی کاری وی، تجارب شخصی و زندگی روزمره‌ی او که در بیش‌تر موارد بر کارهای سینمایی اسپیلبرگ تأثیر داشته و نگاه وی را در طول زمان تغییر داده است نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مستند شبکه HBO بر عهده‌ی سوزان لِیسی بوده است؛ مستندهای وی جوایز معتبری را در جشنواره‌ی معتبر کسب کرده‌اند. این مستند یا در واقع سرگذشت‌نامه‌ی شبکه HBO، روز یک‌شنبه، ۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۵ مهر ماه ۱۳۹۶) به صورت اختصاصی از این شبکه پخش خواهد شد. بینندگان می‌توانند مستند استیون اسپیلبرگ را از طریق HBO NOW، HBO GO و سرویس HBO On Demand نیز تماشا کنند.

SS-II-Director

استیون اسپیلبرگ یکی از کارگردانان پیشگام سینما محسوب شده و در کارنامه‌ی شصت ساله‌ی کاری خود آثاری خوش ساخت، متفاوت و گاهی اوقات پرسروصدا را کارگردانی کرده است. در طول فیلم‌برداری این مستند، سوزان لِیسی نزدیک ۳۰ ساعت مصاحبه‌ی اختصاصی با این کارگردان داشته است که وی در آن از دوران تلخ و شیرین کودکی خود سخن گفته و به فیلم‌سازی رسیده که در واقع تمام عمر وی به پای این علاقه گذاشته شده است. اولین ساخته‌ی وی برنامه‌ی تلویزیونی Wunderkind (کودک شگفت‌انگیز) بوده است و بعد از آن بود که کم کم نام وی در صنعت سینما جا افتاد و توانست با ساخت فیلم‌های جدی و درام، گیشه و قلب طرفداران را با هم تسخیر کند. زندگی شخصی و حرفه‌ای وی نیز با این تغییرات دستخوش تغییر شد که در این مستند وی به این موارد هم اشاره خواهد کرد.      

در مستند تهیه شده از استیون اسپیلبرگ، به زندگی شخصی وی هم پرداخته شده است و علاوه بر مصاحبه‌های طولانی با او، با اعضای خانواده، دوستان و همکاران وی نیز مصاحبه‌هایی انجام شده است. به این موارد ویدئوکلیپ‌های کوتاه، تصاویر و فیلم‌های پشت صحنه‌ی بسیاری از آثار وی را نیز اضافه کنید؛ تصاویر و فیلم‌های کم‌تر دیده‌شده‌ای از آثاری چون فیلم Jaws (آرواره‌ها)، Raiders of the Lost Ark (مهاجمان صندوق گمشده)، ET: The Extra-Terrestrial ( ای. تی. موجود فرازمینی)، فیلم Jurassic Park (پارک ژوراسیک)، Schindler’s List (فهرست شیندلر)، فیلم Saving Private Ryan (نجات سرجوخه رایان)، Bridge of Spies (پل جاسوس‌ها) و بسیاری از دیگر ساخته‌های وی.

Steven-Spielberg-II

سوزان لِیسی برای ساخت این مستند با بیش از ۸۰ نفر مصاحبه داشته است. از کارگردانان و تهیه‌کنندگان نامی سینما گرفته تا بازیگران و دیگر افرادی که در این صنعت مشغول به فعالیت هستند؛ نام‌هایی چون جی. جی. آبرامز، کریستین بیل، درو بری‌مور، کیت بلانشت، فرانسیس فورد کاپولا، دنیل کریگ، دنیل دی لوئیس، برایان دی پالما، لارا درن، لئوناردو دی‌کاپریو، ریچارد دریفوس، رالف فینز، هریسون فورد، دیوید جِفِن، تام هنکس، داستین هافمن، هالی هانتر، جفری کاتزنبرگ، بن کینگزلی، کاتلین کندی، جورج لوکاس، لیام نیسون، مارتین اسکورسیزی، اپرا وینفری و رابرت زمکیس.     

سوزان لِیسی خالق و تهیه‌کننده‌ی اجرایی پیشین برنامه‌ی تلویزیونی محبوب American Masters شبکه PBS بوده است. وی جوایز متعددی را در زمینه مستندسازی برنده شده است، از جمله ۱۰ بار برنده شدن جایزه‌ی اِمی و ۱۲ برنده شدن در جشنواره Peabody. مدیر پیشین برنامه‌ی تلویزیونی American Masters، چیزی نزدیک به ۲۵۰ فیلم درباره‌ی چهره‌های مطرح تاریخ آمریکا ساخته است.     

اما پایلدز و جسیکا لوینز از دیگر تهیه‌کنندگان مستند استیون اسپیلبرگ هستند. تدوین این مستند نیز بر عهده‌ی دبوراه پیریتز بوده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده