نویسنده: سهند عباسپور
// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

مایکل پچر: پلی استیشن 5 تا زمان همه گیر شدن تلویزیون های 4K عرضه نمی‌شود

مایکل پچر پیش‌بینی‌های جدیدی در مورد کنسول بعدی سونی، زمان عرضه‌ی آن و سازگاری‌اش با پلی‌استیشن 4 پرو کرده است.

شاون لیدن، رئیس پلی‌استیشن شعبه آمریکا، به تازگی در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت آلمانی Golem انجام داده، اظهار داشته که سونی قطعا پلی استیشن 5 را در نظر دارد و آن را خواهد ساخت. همچنین این کنسول قرار است آغازگر نسلی جدید باشد و قرار نیست همچون نسخه‌های جدید موبایل‌های هوشمند، یک پیشرفت نصف‌و‌نیمه را به‌ جای نسخه کامل به دست کاربران بدهد. به زبانی ساده‌تر، پلی‌استیشن 5 قرار است یک جهش کامل به حساب بیاید و نظیر پلی استیشن 4 پرو یک بهبود میان‌‌نسلی نخواهد بود. اما نظر مایکل پچر، تحلیلگر Wedbush Securities در این رابطه و همین‌طور زمان عرضه این کنسول چیست؟ در ادامه، بخشی از مصاحبه وب‌سایت گیمینگ بولت با او را می‌خوانیم و از نقطه نظراتش در رابطه با کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن 5 آگاه می‌شویم.

مایکل پچر عقیده دارد که کنسول بعدی سونی با پلی‌استیشن 4 پرو سازگاری کامل دارد و از بازی‌های آن پشتیبانی می‌کند، ضمن اینکه یک پیشرفت میان‌نسلی است و احتمالا در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود. پس این بدان معنی‌ است که شاون لیدن طرفداران پلی‌استیشن را در حقیقت گمراه کرده است؟ به نظر پچر، خیر:

من واقعا شاون را دوست دارم و به نظرم او سعی در گمراه کردن کسی ندارد. پلی‌استیشن 4 پرو (از نقطه نظر فنی) از پلی‌استیشن 4 بهتر است. پس به نظرم این نصف پیشرفت تا پلی‌استیشن 5 و عرضه‌ی کنسول نسل بعدی نصف دیگر پیشرفت است. پس شاون حقیقت را می‌گوید که پلی‌استیشن 5 یک پیشرفت نصف‌و‌نیمه نخواهد بود. اما مگر این کنسول چقدر می‌تواند سریع‌تر باشد؟ این کنسول قطعا از 4K پشتیبانی می‌کند. آیا از ۲۴۰ فریم بر ثانیه هم پشتیبانی می‌کند؟ اگر پشتیبانی بکند که عالی است. آیا از بازی‌هایی که برای پلی‌استیشن 4 پرو ساخته شده‌اند، هم پشتیبانی خواهد کرد؟ این همان سوال مهم است. به نظر من که خواهد کرد. پس به عنوان جمع‌بندی، نظر من این است که سونی کنسولی خواهد ساخت که از بازی‌های پلی‌استیشن 4 پرو پشتیبانی به عمل می‌آورد و از دیدگاه مشتریان یک پیشرفت نیم‌مرحله‌ای است و به نظرم شاون حقیقت را می‌گوید که کنسول نسل بعدی سونی یک نسخه‌ی کاملا تکامل یافته خو‌اهد بود. 

playstation

پچر عقیده دارد که سونی زمانی پلی‌استیشن 5 را عرضه می‌کند که در بازار به تعداد کافی تلویزیون 4K وجود داشته باشد؛ به نحوی که ۵۰% بازار آمریکا و ۳۵% از کل بازار تلویزیون دنیا، رزولوشن 4K را ارائه کند. او گفت:

انتظار من این است که کنسول نسل بعدی سونی، سال ۲۰۱۸ به بازار نیاید و ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰، احتمالا همان ۲۰۱۹، عرضه خواهد شد. سونی زمان مناسبی را برای عرضه این کنسول انتخاب می‌کند؛ چرا که آن‌ها زمانی دستگاهی با قدرت پشتیبانی از 4K را ارائه می‌کنند که سهم تلویزیون‌هایی با همین رزولوشن حداقل به ترتیب در بازار آمریکا و در بازار جهانی به ۵۰ و ۳۵ درصد رسیده باشد.  

پچر همچنین اضافه کرد:

من فکر می‌کنم سونی از همین الان چرخه کنسول بعدی را به خوبی دریافته و به خوبی می‌داند که چه باید بکند.

بعضی از ما هم با نقطه نظر پچر در رابطه با کنسول نسل بعدی سونی موافقیم؛ اینکه پلی‌استیشن 5 قرار است پیشرفت‌های جزئی، همراه با پشتیبانی کامل از رزولوشن 4K ارائه دهد و تلاش‌های به مراتب بیشتری معطوف پردازنده‌ی این کنسول، با هدف بهبود عملکردش در نسل دوم پلی استیشن VR، خواهد شد.

آیا کنسول نسل بعدی سونی یک انقلاب تمام عیار خواهد بود؟ یا این که تنها یک پیشرفت میان‌نسلی و کوچک نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو است؟ نظر شما در این رابطه چیست؟ 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده