// چهار شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

جمع فروش فیلم های Despicable Me از مرز سه میلیارد دلار گذشت

با توجه به فروش موفقیت‌آمیز قسمت سوم انیمیشن من نفرت‌انگیز (Despicable Me)، همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد جمع فروش این مجموعه از مرز سه میلیارد دلار عبور کرد.

قسمت سوم انیمیشن من نفرت انگیز پس از نمایش در سینماهای نقاط مختلف جهان با دستیابی به فروش ۴۴۷ میلیون دلار، جمع فروش چهار فیلم این مجموعه را از مرز ۳ میلیارد دلار عبور داد تا بدین ترتیب، پس از گذشت ۷ سال از ساخت قسمت اول من نفرت‌انگیز، این مجموعه بتواند آمار قابل توجهی را از خود بر جای بگذارد. در این مدت، شخصیت‌های گرو، مارگو، ادیت، اگنس و مینیون‌ها به چنان محبوبیتی رسیدند که امروز وارد فرهنگ عامه‌ی مردم شده‌اند و در این میان، استودیوهای ایلومینیشن و یونیورسال نیز به سودی کلان دست یافتند.

نخستین قسمت از مجموعه فیلم‌های من نفرت‌انگیز پس از نمایش جهانی در تابستان سال ۲۰۱۰ با رسیدن به فروشی بیش از ۵۳۴ میلیون دلار، تهیه‌کنندگان کار را مجاب کرد تا دست به ساخت دنباله‌های این اثر بزنند. بدین ترتیب قسمت دوم این مجموعه در تابستان ۲۰۱۳ با افزایش رقمی چشمگیر، به فروشی بیش از ۹۷۰ میلیون دلار دست یافت و دو سال بعد، اسپین‌ آف این مجموعه تحت عنوان مینیون‌ها (Minions) فروش جهانی ۱.۱۵ میلیارد دلار را تجربه کرد. من نفرت انگیز ۳ (Despicable Me 3) نیز با فروشی که تا این لحظه به‌دست آورده، جمع فروش این مجموعه را به رقم ۳.۱۳ میلیارد دلار رسانده است.

Minions

۱۰ سال از زمان تاسیس ایلومینیشن می‌گذرد و استودیو در این مدت، هشت انیمیشن را تولید کرده که مجموع فروش جهانی آنها تا به امروز رقم ۵.۱۶ میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ایلومینیشن بیش از ۶۰ درصد از فروش خود را مدیون مجموعه‌ی Despicable Me است.

در حال حاضر من نفرت‌انگیز ۳ با فروش ۶۶ میلیون دلار در چین، رکورد جدیدی را در زمینه‌ی بهترین افتتاحیه‌ی انیمیشن در این کشور به نام خود به ثبت رسانده است. نمایش این اثر در ژاپن که یکی دیگر از بازارهای بزرگ جهانی در عرصه‌ی سینما به حساب می‌آید، از بیست و یکم جولای (۳۰ تیر) آغاز خواهد شد و یک هفته بعد از آن نیز، نوبت به کره‌ی جنوبی می‌رسد.


منبع The Wrap
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده