نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

توضیحات خالق Shadow Of The Colossus در مورد پروژه جدیدش

فومیتو اوئدا ابراز امیدواری کرده که روند ساخت بازی بعدی‌اش مانند The Last Guardian طولانی نشود.

فومیتو اوئدا یکی از مطرح‌ترین بازیسازان جهان است که آثاری چون بازی Ico و بازی Shadow Of The Colossus در کارنامه وی دیده می‌شوند. آخرین ساخته اوئدا بازی The Last Guardian بود که روند ساخت آن هفت سال و نیم طول کشید. با این حال این بازیساز در مصاحبه اخیر خود ابراز امیدواری کرده که پروژه بعدی‌اش به چنین سرنوشتی دچار نشود و سریع‌تر آماده شود. 

اوئدا اخیرا مصاحبه‌ای با سایت یوروگیمر داشت؛ مصاحبه‌ای که در آن اشاره‌ای به ویژگی‌های بازی جدیدش نکرد و با این حال گفت که قصد دارد این بازی را به شیوه متفاوتی بسازد. اوئدا اعلام کرد که پیش از این ابتدا یک فیلم کوتاه برای بازی جدیدش می‌ساخت، اما این بار قصد دارد از همان ابتدا سراغ ساخت یک نسخه آزمایشی از بازی برود. اوئدا همچنین گفت:

من واقعا دوست دارم که بازی جدیدم را در سریع‌ترین زمان ممکن بسازم. البته در مورد The Last Guardian مشکلات زیادی دست به دست هم دادند تا این بازی با تاخیر عرضه شود. 

در بخش دیگری از مصاحبه، اوئدا در مورد شباهت و تفاوت‌های بازی جدید به ساخته‌های پیشینش هم توضیح داد و گفت:

من هر بار که ساخت بازی جدیدی را آغاز می‌کنم، سعی می‌کنم اثر متفاوتی خلق کنم. در مورد سه بازی قبلی هم هدف من شبیه بودن آن‌ها به هم نبود، اما در نهایت شاهد شباهت‌هایی بین بازی‌ها بودیم. همچنین گاهی بازی‌ها به شکلی پیش می‌روند که به ساخته‌های قبلی من مرتبط می‌شوند و این در حالی است که من از ابتدا قصد چنین کاری را ندارم، ولی در حین پروسه ساخت بازی، شرایط به این شکل پیش می‌رود. 

در مورد بازی جدید هم هدف من خلق اثری متفاوت است. اما اینکه نتیجه نهایی چگونه خواهد شد، نمی‌دانم!

نظرات خود را در مورد صحبت‌های اوئدا با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده