// یکشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

EVGA سه مادربرد جدید برای پلتفرم X299 معرفی کرد

کمپانی EVGA از سه مادربرد جدید و سازگار با پلتفرم X299 رونمایی کرد.

پس از عرضه‌ی پلتفرم X299، طیف گسترده‌ای از پردازنده‌های سازگار با آن نیز در انواع مختلف ۴ تا ۱۸ هسته‌ای روانه‌ی بازار شده است. با وجود این پردازنده‌ها، نیاز به مادربردهای قدرتمندی در پیکربندی‌های گوناکون و اندازه‌های بسیار بزرگ و بسیار کوچک احساس می‌شود. کمپانی EVGA امیدوار است این نسل با محصولات جدید X299 آنها بدرخشد که در حال حاضر فقط سه مادربرد را شامل می‌شود؛ اما در هر صورت تنوع کافی را دارد. EVGA از مادربرد بزرگ و قابل اورکلاک EATX X299 Dark گرفته تا مادربرد کوچک MATX X299، به مشتریان دقیقا همان چیزی را که می‌خواهند، ارائه می‌کند.

در تصویر زیر می‌توانید پرچمدار پلتفرم X299 کمپانی EVGA یعنی X299 Dark را مشاهده کنید. این مادربرد دو کانکتور برق ۸ پین و چهار اسلات رم DDR4 دارد و طراحی مدار چاپی آن به گونه‌ای است که تماما حس اورکلاک را القا می‌کند. این مادربرد با پشتیبانی از Triple BIOS عرضه خواهد شد که این امکان را می‌دهد تا در هنگام خرابی بایوس، به راحتی بتوان از دو لایه‌ی پشتیبان آن بهره برد. EATX X299 Dark می‌تواند از SLI به صورت 4Way پشتیبانی کند و ماژول رگولاتور ولتاژ قدرتمندی به همراه خنک‌کننده‌ی M.2 دارد. این خنک‌کننده به گونه‌ای طراحی شده است تا مادربرد و اجزای ذخیره‌سازی اسلات M.2 را حتی در حین اورکلاکینگ خنک کند.

EVGA EATX X299 Dark

EVGA معتقد است که این مادربرد توانایی مدیریت حافظه‌های DDR4 با سرعت حداکثر ۴۱۳۳ مگاهرتز را دارا است. البته باید توجه داشت که پردازنده‌های Kaby Lake-X تنها از دو اسلات رم این مادربرد پشتیبانی خواهند کرد. این محصول همچنین دو کارت شبکه‌ی گیگابیتی اینتل، حداکثر سه کارت M.2، دو درگاه U.2 و هشت درگاه SATA دارد.

مادربرد بعدی EVGA X299 FTW K نام دارد که بیشتر امکانات آن همانند مادربرد اورکلاکینگ DARK است. این محصول، دو کارت شبکه‌ی گیگابیتی (یکی اینتل و دیگری Killer E2500)، دو درگاه U.2، سه اسلات M.2 و هشت درگاه SATA 3.0 دارد. X299 FTW K همچنین مجموعا هشت اسلات رم با امکان پشتیبانی از حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دارد.

EVGA X299 FTW K

از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به پشتیبانی از DUAL BIOS و نورپردازی‌های رنگی روی پوشش پنل ورودی و خروجی و هیت‌سینک چیپ‌ست اشاره کرد.

آخرین محصول پلتفرم X299 کمپانی EVGA، مادربرد فوق کوچک X299 Micro است که تنها یک کانکتور برق ۸ پین دارد. این مادربرد، ۴ اسلات رم DDR4، یک درگاه U.2، یک اسلات استاندارد ۸۰ میلی‌متری M.2 و یک اسلات M.2 به صورت عمودی دارد. هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از LEDهای رنگی در این محصول نشده است و احتمالا تمام طرح مادربرد، مشکی خواهد بود.

EVGA X299 Micro

در حال حاضر تاریخ عرضه و قیمت مادربردهای EVGA X299 در اروپا مشخص نیست. انتظار می‌رود این محصولات به زودی در سایر مناطق در دسترس قرار گیرند.


منبع OVERCLOCK3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده