نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Assassin's Creed: Rebellion

Assassin's Creed: Rebellion بازی موبایل جدید یوبی سافت مخصوص اندروید و iOS است که تجربه‌ای سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد.

با اینکه سری اساسینز کرید در چند وقت اخیر افتی نسبی داشته، اما هنوز هم یکی از محبوب‌ترین IP‌های دنیای بازی است و به همین دلیل هم پس از یک سال غیبت این مجموعه، بی‌صبرانه منتظر انتشار نسخه جدید آن یعنی Assassin's Creed: Origins هستیم. با این حال یوبی سافت تصمیم گرفته تا طرفداران را تا زمان عرضه این بازی از تجربه نسخه جدیدی از اساسینز کرید محروم نکند و به همین دلیل هم بازی اندروید و آیفون Assassin's Creed: Rebellion را منتشر کرده است تا این بار روی گوشی‌های موبایل با اساسین‌ها و ماجراجویی‌هایشان همراه شویم. بازی موبایل رایگان Assassin's Creed: Rebellion هم‌اکنون قابل دانلود است و پس از تجربه‌ای چند ساعته از بازی، به جرات می‌توانم بگویم که با یک بازی سرگرم‌کننده طرف هستیم که ضمن داشتن شباهت‌هایی به Fallout Shelter، ویژگی‌های مختص به خودش را هم دارد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا معرفی‌ای کلی از این بازی موبایل داشته باشیم. 

Assassin

بازی علی‌رغم داشتن شباهت‌هایی به Fallout Shelter، ویژگی‌هایی دارد که آن را از ساخته بتسدا متمایز می‌کنند

داستان بازی Assassin's Creed: Rebellion در اسپانیا قرن ۱۵ میلادی جریان دارد و شما بازی را در نقش آگیلار، اساسینی که در فیلم Assassin's Creed حضور داشت آغاز خواهید کرد. در ابتدای بازی شاهد قدرت گرفتن تمپلار‌ها هستیم و به همین دلیل هم آگیلار تصمیم می‌گیرد تا همراه با دوستانش اتحاد اساسین‌ها را قوی‌تر کرده و بتواند در برابر تمپلار‌ها ایستادگی کند. به همین دلیل هم اقدام به ساخت پایگاهی در دامنه یک کوه می‌کنند. از اینجا به بعد بازی رسما آغاز می‌شود و این پایگاه، دقیقا جایی است که بازی در آن شبیه به Fallout Shelter عمل می‌کند. در ابتدا شما مکانی با اتاق‌های خالی دارید که می‌توانید به مرور زمان این اتاق‌ها را ساخته و از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال اتاق تمرین به شما کمک می‌کند که سطح اساسین‌هایتان را ارتقا دهید یا اتاق خزانه می‌تواند به مرور زمان برای شما درآمد داشته باشد. در بازی شاهد اتاق‌های متنوعی هستیم که البته برای ساخت آن‌ها باید با انجام مراحل و ماموریت‌ها سطح خودتان را افزایش دهید. 

اما اصلی‌ترین تفاوت بازی Assassin's Creed: Rebellion با اثری مثل Fallout Shelter که باعث شده این بازی یک تقلید صرف نباشد، این است که در Assassin's Creed: Rebellion می‌توانید شخصا مراحل را تجربه کنید. به این صورت که پس از رفتن به نقشه و انتخاب مرحله، می‌توانید تیم خودتان را از بین اساسین‌هایی که دارید تشکیل داده و شخصا وارد مرحله شوید. در طول مراحل ماموریت‌های مختلفی از قبیل کشتن یک فرد یا دزدیدن اطلاعات خاص خواهید داشت. برای رسیدن به هدف نهایی هر مرحله، باید اتاق‌های مختلفی را پاک‌سازی کرده یا از آن‌ها عبور کنید. حال پیش از ورود به هر اتاق، باید اساسینی را انتخاب کنید که بتواند آن محیط را به بهترین شکل پشت سر بگذارید. برای مثال اگر در اتاق دو سرباز تنومند حضور داشته باشند و راهی برای کشتن مخفیانه آن‌ها وجود نداشته باشد، بهتر است اساسین مبارز را روانه آن اتاق کنید تا در مبارزه تن به تن راحت‌تر بتواند دشمن را از بین ببرد. یا در نقطه مقابل اگر در اتاق باید از در و دیوار بالا رفته و به درب خروجی برسید، دیگر اساسین مبارز به درد نخواهد خورد و باید فردی را روانه اتاق کنید که قابلیت بالا رفتن از دیوار را داشته باشد. 

Assassin

در کل ویژگی انجام مراحل توسط خود گیمر، عاملی است که جذابیت خاصی به بازی داده است. مخصوصا که این مراحل تقریبا چالش برانگیز هم هستند و باید پیش از انجام کار‌ها، برنامه‌ریزی و تاکتیک درستی داشته باشید. همچنین خود مراحل نیز انواع مختلفی دارند؛ مرحله‌های داستانی باعث می‌شوند تا به مرور ضمن کسب XP، بتوانید مناطق بیش‌تری از نقشه را باز کنید. مراحل استاندارد به شما منابع و Codex می‌دهند که برای ارتقای سطح اساسین‌ها ضروری است و در نهایت مراحل Intel هم باعث دسترسی شما به DNA هیرو‌ها می‌شوند که با آن‌ها قادر خواهید بود اساسین‌های جدیدی را به دست بیاورید. 

حالا که به اساسین‌ها اشاره کردیم، بد نیست کمی بیش‌تر راجع به آن‌ها توضیح دهیم. در بازی کلا ۴۳ اساسین حضور دارند که برای به دست آوردن آن‌ها یا باید از طریق مراحل DNA به دست بیاورید یا اینکه با مراجعه به فروشگاه، مستقیما DNA مربوط به اساسین دلخواه‌تان را خریداری کنید. حتی یک سری جعبه لوت نیز در فروشگاه وجود دارند که می‌توانند اساسین‌های جدید یا DNA آن‌ها را به ارمغان بیاورند. نکته جالب در مورد اساسین‌ها این است که برخی از آن‌ها، از جمله اتزیو، را قبلا در سری بازی‌های اساسینز کرید دیده‌ایم و برخی از آن‌ها هم به صورت اختصاصی برای این بازی موبایل طراحی شده‌اند. 

Assassin

حتی اگر طرفدار سری اساسینز کرید هم نباشید، این بازی می‌تواند برای شما جذاب و سرگرم‌کننده باشد

Assassin's Creed: Rebellion یک بازی موبایل رایگان است و طبیعی است که از خرید‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی کند؛ خرید‌هایی که در بند قبلی به آن‌ها اشاره کردیم و می‌توانید با پرداخت پول واقعی، اساسین‌های جدید‌تری را سریع‌تر به دست بیاورید. همچنین برای انجام مراحل Intel نیاز به یک آیتم خاص دارید که در صورت تمام شدن آن، یا باید مدتی صبر کنید یا اینکه از طریق خرید آن را به دست بیاورید. اما در کل روند بازی به شکلی نیست که حس کنید خیلی وابسته به خرید‌های درون برنامه‌ای است و حتی بدون پرداخت پول هم قادر خواهید بود از ساخته جدید یوبیسافت لذت ببرید. 

در پایان بد نیست اشاره‌ای هم به گرافیک و موسیقی زیبای بازی Assassin's Creed: Rebellion داشته باشیم؛ سبک طراحی بازی حالتی کارتونی‌مانند داشته و شخصیت‌ها طراحی بسیار بامزه‌ای دارند. همین هم باعث شده تا مثلا هنگام دیدن اتزیو، بیش‌تر حس کنید که در حال کنترل این شخصیت در دوران کودکی‌اش هستید! البته این یک ویژگی بد برای بازی محسوب نمی‌شود و از قضا جذابیت خاصی به آن بخشیده است. همچنین موسیقی‌های بازی نیز به معنای واقعی کلمه عالی و در اکثر اوقات، برای طرفداران قدیمی این سری که آن‌ها را پیش‌تر در نسخه‌های پیشین مجموعه شنیده‌اند، آشنا هستند. 

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

در مجموع اگر به بازی‌های موبایل و سری اساسینز کرید علاقه دارید، لحظه‌ای هم در دانلود بازی موبایل Assassin's Creed: Rebellion دچار تردید نشوید.

دانلود بازی Assassin's Creed: Rebellion


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده